;
coinex

شکار بزرگ هیولای لاخ نس در اسکاتلند

در اواخر ماه کنونی میلادی بزرگ‌ترین عملیات به‌منظور جستجو و شکار بزرگ هیولای لاخ نس در محل دریاچه نس اسکاتلند مورد اجرا قرار خواهد گرفت.

هیولای لاخ‌نس (به انگلیسی: loch Ness Monster) موجودی غول‌پیکر و ماقبل تاریخی است که ادعا می‌شود در آب‌های عمیق دریاچه نس واقع در اسکاتلند گذران عمر می‌کند.

بیشتر بخوانید: گستردگی مرزهای هخامنشیان فراتر از چیزی بوده که تصور می‌شد

شکار بزرگ هیولای لاخ نس

باوجود اینکه تا به امروز وجود این هیولا مانند از سوی هیچ دوربین یا اطلاعات رسمی‌ای مورد تایید قرار نگرفته، بااین‌حال گزارشات محلی مبنی بر مشاهده این هیولا از سوی ساکنین این منطقه اسکاتلند، بارها محققان را ترغیب به انجام عملیات‌هایی برای شکار بزرگ هیولای لاخ نس کرده است.

در حقیقت اخبار و شایعات وجود چنین هیولای افسانه‌ای در دریاچه نس اسکاتلند، ابتدا در سال 1933 شکل گرفت و حتی یک سال پس از آن یعنی در سال 1934 تصویری از این هیولای عظیم‌الجثه در دریاچه نس منتشر شد که بعدها مشخص شد تصویر مربوطه جعلی بوده است.

همچنین در سال 2019 دانشمندان نیوزلندی تحقیقات گسترده‌ای در مورد آن به انجام رساندند که طی آن شایعات وجود چنین موجود افسانه‌ای به‌طور کلی رد شد و اعلام کردند که آنچه به عنوان هیولای لاخ نس توصیف شده احتمالا نوعی مارماهی بسیار بزرگ بوده است.

بااین‌حال، وجود گزارشات مکرر مردمی در مورد این هیولا محققان را ترغیب کرد تا یکبار هم که شده با بهره‌گیری از تکنولوژی روز دنیا در پی شکار بزرگ هیولای لاخ نس در این دریاچه با اسکن کامل باشند تا به راز زندگی این موجود افسانه‌ای دست پیدا کنند.

تلاش‌هایی که تا به امروز جهت پیدا کردن این موجود صورت گرفته نتیجه‌ای در بر نداشته است؛ بااین‌حال این‌بار قرار است در جریان این عملیات، پهبادهای مجهز به دوربین‌های مادون قرمز بر فراز این دریاچه اقدام به پرواز کنند و از هیدزوفن یا لرزه‌یاب آبی جهت شناسایی صداهای نامعمول زیر آب بهره ببرند.

شکار بزرگ هیولای لاخ نس

همچنین گروهی هم ماموریت پیدا کرده‌اند تا در زمان انجام این ماموریت در اطراف دریاچه به گشت‌زنی بپردازند تا چنانچه هیولای لاخ نس در آن زمان در درون دریاچه قرار نداشته باشد ماهیت وجودی آن بر روی خشکی ثابت شود.

شکار بزرگ هیولای لاخ نس

این بزرگترین بررسی در دریاچه لاخ نس از هنگام تعطیلی «دفتر مطالعه دریاچه لاخ نس» در سال 1972 خواهد بود. این عملیات جستجو قرار است در تاریخ 26 و 27 اوت (4 و 5 شهریور) انجام پذیرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شکار بزرگ هیولای لاخ نس در اسکاتلند چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: خبرآنلاین

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر