;
coinex

بازدهی کارمندان در ساعاتی از روز کمتر است!

به‌تازگی نتایج یک مطالعه منتشر شده در یک مجله علمی ثابت کرده که بازدهی کارمندان در برخی ساعات از روز کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

نتایج یک مطالعه جدید که در مجله علمی PLOS ONE منتشر شده، حکایت از این دارد که دقت و بازدهی کارمندان در ساعات بعدازظهر رو به کاهش خواهد رفت. بر همین مبنا، در مجموع خطاهای تایپی در ساعات بعدازظهر بیشتر شده و بعدازظهر جمعه هم به صورت ویژه‌ای فعالیت کامپیوترها کمتر می‌شود و غلط املایی نیز بیشتر از همیشه خواهد بود (روز جمعه در بسیاری از کشور‌ها آخرین روز کاری هفته است).

«تهیون رو»، یکی از پژوهشگران این بررسی و استادیار دانشکده اپیدمیلوژی و آمار زیستی دانشگاه A&M تگزاس، در این مورد بیان کرده است: «این مطالعه با یافته‌های دیگری که نشان می‌دهد تعداد کارهای انجام‌شده کارکنان از دوشنبه تا چهارشنبه افزایش یافته و سپس در روزهای پنجشنبه و جمعه کاهش می‌یابد، همخوانی دارد.»

بیشتر بخوانید: توسعه یک فناوری جدید برای جلوگیری از مرگ کودکان رهاشده در خودرو

کاهش بازدهی کارمندان در برخی ساعات روز

پژوهشگران طی این بررسی 800 کارمند اداری و غیر دورکار را به مدت دو سال مورد مطالعه قرار دادند. برخلاف دیگر مطالعات صورت‌گرفته روی بازدهی کارمندان ، این مطالعه بر ارزیابی فردی یا بازخورد مدیران متمرکز نبوده و دانشمندان این مطالعه جهت ارزیابی بهره‌وری از معیارهایی همچون سرعت تایپ، فعالیت ماوس و خطاهای تایپی بهره‌برداری کرده‌اند.

همچنین طبق اعلام محققان، شواهد بسیاری نشان می‌دهد که فضای کار باید امکان انعطاف‌پذیری بیشتر را ایجاد کند. پژوهشگران این تحقیق اعلام کرده‌اند: «شرایط کاری انعطاف‌پذیری مثل کار ترکیبی یا چهار روز کار در هفته می‌تواند آثار منفی هفته‌های طولانی را کاهش دهد و باعث بهبود سلامت و بهره‌وری کارکنان شود.»

بازدهی کارمندان

همچنین تحقیقات حاکی از آن است که بیشتر کارکنان به چنین تغییری تمایل دارند. طبق تحقیقات شرکت Monster، اکثریت 61 درصدی کارکنان اعلام کرده‌اند که کار در یک هفته فشرده را ترجیح خواهند داد و 33 درصد هم آمادگی تغییر وضعیت شغل خود به شرایط فعالیت فشرده و روزهای کاری کمتر در هفته را دارند.

همین امر منجر شده که تعداد زیادی از کارفرمایان در روزهای جمعه امکان دورکاری را برای کارکنان خود فراهم سازند یا با فشرده‌تر کردن ساعات کاری دیگر روزهای هفته، اقدام به تعطیلی روز جمعه کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کمتر بودن بازدهی کارمندان در برخی ساعاتی از روز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: پیوست

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر