coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان ؛ حداقل و حداکثر سن ورود به دانشگاه فرهنگیان چقدر است؟ [+شیوه جدید جذب معلم]

دیوان عدالت اداری طی رای هیئت عمومی ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان را ابلاغ کرده که این تصمیم از کنکور 1402 و پس از آن اجرایی خواهد شد.

به گزارش تکراتو و به نقل از نبض بازار، با رای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری، شرط سنی 24 سال برای داوطلبان ورود به دانشگاه فرهنگیان باطل اعلام شد و مطابق با این رای، داشتن حداقل سن هجده سال تمام و حداکثر چهل سال (براساس ماده 42 قانون مدیریت خدمات کشوری) مبنای ورود به دانشگاه فرهنگیان خواهد بود.

بیشتر بخوانید: حقوق سالانه معلمان در کشورهای مختلف چقدر است؟

ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان به رای دیوان عدالت اداری

در رأی هیئت عمومی دیوان عدالت اداری مبنی‌بر ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان که برای کنکور 1402 و بعد لازم الاجراست، ذکر شده است:

«اولاً دانشجویان متعهد خدمت موضوع قانون مذکور از آغاز تحصیل خود استخدام می‌گردند و بر همین اساس رعایت مقررات عمومی استخدام از جمله حداکثر سن استخدام در خصوص آنها الزامی است.

ثانیاً براساس ماده 42 قانون مدیریت خدمات کشوری، حداکثر سن استخدام مشخص شده و مقرره مورد شکایت با وجود استناد به ماده مذکور حداکثر سن استخدام را 24 سال تعیین نموده که مغایر با سن مقرر در بند قانونی فوق بوده و استناد به ماده 43 قانون مدیریت خدمات کشوری نیز نمی‌تواند دلیلی بر تعیین حداکثر سن به میزان 24 سال باشد و پیش بینی حداکثر سن 24 سال در بند مورد شکایت باعث محروم شدن بسیاری از افرادی که حائز شرایط عمومی استخدام هستند می‌گردد.

بنا به مراتب فوق، شرط سنی استخدام رسمی آزمایشی وزارت آموزش و پرورش از طریق دانشگاه فرهنگیان در آزمون سراسری سال 1401 موضوع بند 4 شرایط اختصاصی خلاف قانون و خارج از حدود اختیار ابطال می‌شود.»

ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان

 

مخالفت آموزش پرورش با ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان [بروزرسانی 23 مرداد 1402]

با وجود اعلام قبلی مبنی بر رای دیوان عدالت اداری جهت ابطال شرط سن برای ورود به دانشگاه فرهنگیان، حالا معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفته:

واحد حقوقی آموزش و پرورش در حال بررسی موضوع ابطال سقف سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان است. ما نمی‌توانیم فردی را که 40 سال سن دارد به عنوان معلم دوره ابتدایی استخدام کنیم، وظیفه ما تعلیم و تربیت است نه استخدام و امیدواریم گزارشی که ارائه خواهیم داد بتواند بر روی این رأی تأثیر داشته باشند.

شیوه جدید جذب معلم اعلام شد [بروزرسانی 29 مرداد 1402]

به گزارش تکراتو به نقل از تسنیم، دانشگاه فرهنگیان از طریق کنکور ۱۴۰۲ به پذیرش ۳۰ هزار و ۴ دانشجو معلم اقدام می‌کند که برای نخستین بار ۲۱۰۰ نفر از این ظرفیت با مشارکت سایر دانشگاه‌ها تکمیل می‌شود.

پیش از این رضا مراد صحرایی؛ وزیر آموزش و پرورش از اجرای طرح “بورس معلمی” با هدف جذب دانشجویان برتر سایر دانشگاه‌ها در شغل معلمی خبر داده و گفته بود: به همت وزیر علوم، برگزاری دوره‌های مشترک تحصیلی بین دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های سطح یک به تصویب رسیده است و بخشی از نیاز به معلم را از میان دانشگاه‌های سطح یک تامین می‌کنیم.

ضوابط تحصیل دوره فرهنگیان مشترک با دانشگاه‌های دولتی «مدارک دوگانه» بدین شرح است: این دوره با مشارکت دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های برتر دولتی در رشته‌های تحصیلی مورد نیاز آموزش و پرورش در دوره کارشناسی برگزار می‌شود.

تمام مراحل انجام مصاحبه تخصصی و بررسی صلاحیت‌های عمومی و گزینش قبل از ورود به دانشگاه برای داوطلبان این رشته‌ها حاکم است.

پذیرفته‌شدگان باید بخشی از واحدهای درسی مربوط به دانش تربیتی عام و دانش تخصصی محتوایی را طبق برنامه درسی توافق شده در دانشگاه مشارکت‌کننده و واحدهای درسی مربوط به دانش محتوایی تربیتی، مهارتی و کارورزی را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند. ارائه دروس اختیاری توسط هر دو دانشگاه امکان‌پذیر خواهد بود.

تحصیل در دانشگاه مشارکت‌کننده و دانشگاه فرهنگیان به ترتیب زیر خواهد بود:

بعد از اعلام نتایج از سوی سازمان سنجش، پذیرفته‌شدگان ملزم هستند در دانشگاه مشارکت‌کننده ثبت‌نام و به مدت دو سال تحصیل کنند.

ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان
ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان

دانشجویان پس از گذراندن واحدهای درسی دانش تربیتی عام و دانش تخصصی محتوایی در دانشگاه مشارکت‌کننده و تایید صلاحیت‌های عمومی آنان توسط هسته گزینش وزارت آموزش و پرورش جهت گذراندن سایر واحدهای درسی دانش و محتوایی تربیتی مهارتی و کارورزی از سوی دانشگاه مشارکت‌کننده با مکاتبه به همراه پرونده تحصیلی به دانشگاه فرهنگیان جهت ادامه تحصیل معرفی خواهد شد و از دانشگاه مشارکت‌کننده منفک می‌شوند.

طبق آنچه که در دفترچه راهنمای انتخاب رشته کنکور منتشر شده است، پذیرش دانشجو در دانشگاه فرهنگیان و رجایی به صورت بومی‌پذیری است. شرط حداکثر سن ۲۴ سال همچنان برای ورود به دانشگاه فرهنگیان در دفترچه انتخاب رشته ذکر شده است.

شرط سن از کنکور 1403 به بعد

البته به موجب رأی دیوان عدالت اداری شرط سنی ورود به دانشگاه فرهنگیان ابطال شده است؛ با این حال عبدالرسول پورعباس؛ رئیس سازمان سنجش در این باره به تسنیم گفت: با توجه به اینکه اقدامات لازم برای پذیرش دانشجو برای کنکور ۱۴۰۲ از یک سال قبل انجام و اطلاع‌رسانی شده است، اجرای رأی دیوان عدالت اداری برای کنکور ۱۴۰۲ امکان‌پذیر نیست و هر گونه تغییر از سال ۱۴۰۳ انجام خواهد شد.

اگر داوطلبان رشته‌های دانشگاه فرهنگیان و رجایی را انتخاب کنند بر اساس ضوابط و مقررات از میان واجدین شرایط در آزمون بر اساس اولویت‌های انتخابی تا دو برابر ظرفیت پذیرش برای انجام مصاحبه تخصصی و احراز صلاحیت‌های عمومی و تخصصی از سوی سازمان سنجش به آموزش و پرورش معرفی خواهند شد.

معرفی داوطلب جهت انجام مصاحبه تخصصی به منزله قبولی نهایی در دانشگاه نیست.

در زمان اعلام اسامی چند برابر ظرفیت برای مصاحبه، معاینه و گزینش که بعد از مرحله انتخاب رشته انجام می‌شود فقط داوطلبانی به مصاحبه دعوت می‌شوند که اولاً مبلغ ۳۶ هزار تومان به صورت الکترونیکی بابت علاقه‌مندی به این رشته‌ها را پرداخت کرده و ثانیاً نسبت به انتخاب رشته‌های این دانشگاه در فرم انتخاب رشته اقدام کنند.

کسب حداقل نمره کل ۶۰۰۰ و بالاتر برای مجاز شدن به انتخاب رشته در گروه آزمایشی مربوط در آزمون سراسری ضروری است. داشتن حداقل معدل کل ۱۴ در دوره متوسطه دوم برای پذیرش دانشجو ملاک عمل خواهد بود.

فرمول جدید استخدام آموزش و پرورش ؛ 70 هزار نفر استخدام می‌شوند؟

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش، درباره آخرین تغییرات مواد مربوط به آموزش و پرورش در لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: اخیرا در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم مصوب شد که آموزش و پرورش به میزان «خروج نیرو» از این وزارتخانه در سال، «جذب نیرو» داشته باشد؛ البته این امر در کمیسیون تلفیق تصویب شده است و باید دید در صحن مجلس هم رای می‌آورد یا خیر.

ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان
ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، قاسم احمدی لاشکی  افزود: این خروج نیرو از آموزش و پرورش می‌تواند ناشی از بازنشستگی، بیماری فرد، فوت، استعفاء و یا اخراج و… باشد و طبق این مصوبه، آموزش و پرورش می‌تواند به اندازه نیروهایی که از این وزارتخانه خارج شده‌اند، جذب نیرو داشته باشد. در واقع ما باید در آن سال، آزمون دانشگاه فرهنگیان را برگزار و نیروی جدید جذب کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه این امر کار بزرگی است که اگر در صحن علنی مجلس هم تصویب شود، به نظرم دغدغه بزرگی از آموزش و پرورش یعنی دغدغه نیروی انسانی را کم می‌کند، تصریح کرد: برای مثال اگر سالانه ۷۰ هزار نیرو از آموزش و پرورش بیرون رفته‌ باشند، ما در عرض پنج سال قانون برنامه هفتم توسعه می‌توانیم ۳۵۰ هزار نیرو از طریق دانشگاه فرهنگیان جذب کنیم. اگر این اتفاق رخ ده،د بزرگترین مشکل آموزش و پرورش حل می‌شود.

لاشکی در عین حال خاطر نشان کرد: این مصوبه در کمیسیون تلفیق برنامه هفتم رای آورده است و باید منتظر بود تا در صحن علنی رای آورد. اگر این اتفاق رخ دهد سازمان برنامه و بودجه مکلف می‌شود منابع لازم را سالانه پیش بینی کند.

نهضت سوادآموزی منحل می‌شود؟

وی در خصوص اظهارات عضو کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه مبنی بر انحلال نهضت سوادآموزی و انتقال ماموریت‌های آن به معاونت ابتدایی آموزش و پرورش توضیح داد: ما هم در همین حد این امر را شنیده‌ایم اما تا زمانی که این امر قانون نشود، نمی‌توان به آن استناد کرد. طبیعتا نمایندگان مجلس این اختیار را دارند که لایحه برنامه هفتم ارسال شده از سوی دولت را کم و زیاد کنند، آخرین مصوبات خود را به شورای نگهبان بفرستند تا قانون شود؛ بنابراین فعلا راجع به آنچه «نه به دار است و نه به بار» صحبت نمی‌کنم.

تدوین سند جامع سرمایه انسانی آموزش و پرورش

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به سوال دیگر ایسنا مبنی بر لزوم تدوین سند جامع سرمایه انسانی آموزش و پرورش مطابق با آنچه در لایحه برنامه هفتم توسعه پیش‌بینی شده است، عنوان کرد: از نوری، وزیر سابق آموزش و پرورش و صحرایی، وزیر فعلی این وزارتخانه تشکر می‌کنم که در رفت و برگشت‌هایی که با دوستان دولت برای آماده سازی لایحه برنامه هفتم انجام دادند، نهایتا در این لایحه درج کردند که سرمایه نیروی انسانی آموزش و پرورش باید تعیین تکلیف شود. در بحث نیروی انسانی هم کمیت و هم کیفیت باید برایمان مهم باشد.

وی ادامه داد: اگر معلم امروز نتواند با نسل امروز ارتباط برقرار کند، کیفیت کار ما حتما با مشکل مواجه می‌شود. از این رو یک بند کامل در برنامه هفتم درباره سرمایه انسانی وجود دارد تا نیروی انسانی آموزش و پرورش را از نظر کمی و کیفی مورد توجه قرار دهیم. شیوه جذب هم به این صورت است که حتما از درگاه دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی، نیروی انسانی جذب شود.

لاشکی در پاسخ به اینکه موارد یاد شده در خصوص جذب نیرو پیش از این نیز وجود داشت، دقیقا در برنامه هفتم به چه جزئیاتی در این خصوص پرداخته شده است؟، بیان کرد: تا الان این امر را داشتیم، اما آیا اجرا می‌شد؟، آیا سازمان برنامه و بودجه این امر را پشتیبانی می‌کرد؟، آیا سازمان امور اداری و استخدامی به این امر تن می‌داد؟. می‌گفتند این امر چیزی است که کلی نوشته شده است. از این رو ما این موارد را به صورت ریز در متن لایحه برنامه هفتم توسعه درج کردیم هر کدام از این نهادها در کجای کار باید دست ما را بگیرند و اینطور نباشد که بگویند ما مسئولیتی در این موضوع نداریم؛ در واقع ما مسئولیتی قانونی بر عهده آنها گذاشتیم. البته در حال حاضر دستگاه‌ها همکاری خوبی با ما دارند اما این مسئولیت قانونی را بر عهده آنها قرار دادیم تا اگر فردا روزی همکاری لازم انجام نشد، بگوییم ترک فعلی اتفاق افتاده است، دستگاه‌های ناظر اینها را رصد کنند و همه توپ‌ها در زمین آموزش و پرورش نیفتد.

راه‌اندازی بانک جامع سوابق تحصیلی و پرونده الکترونیک برای دانش‌آموزان

ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان
ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره الزام به راه‌اندازی بانک جامع سوابق تحصیلی و پرونده الکترونیک برای دانش آموزان که در لایحه برنامه هفتم آمده است، اظهار کرد: نبود بانک جامع اطلاعاتی از اشکالات بزرگ کشور و نه تنها وزارت آموزش و پرورش است. در حال حاضر بانک جامعی در خصوص دانش آموزان نداریم. باید سامانه‌های وزارت آموزش و پرورش یک دست شود و در این راستا برای داشتن اطلاعات سوابق تحصیلی یک سامانه جامع داشته باشیم و در حال انجام تعاریف این بانک جامع سوابق تحصیلی هستیم.

وی افزود: برای مثال باید بدانیم در چه مدرسه‌ای در کشور، چه کلاسی از آن مدرسه، چه دانش آموزی، در چه پایه‌ای و با چه مشخصاتی مشغول تحصیل است و معلم او چه کسی است. راه‌اندازی این بانک جامع دغدغه ما را در حوزه اطلاعات جامع دانش آموزان کم می‌کند که امیدواریم به نتیجه برسد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ابطال شرط سنی دانشگاه فرهنگیان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (103 نظر)

    .دلبندم همان طرح تربیت معلم شهید رجایی که دو ساله بود و دارای بار علمی وزود بازده بود را پیاده کنید تا با کمبود معلم مواجه نباشید آنهایی که این طرح را به هم زدند مخالفین همان زمان رجایی بودند که بر اریکه قدرت نشستند وان طرح را قلع وقمع کردند.واین هم آخر کار که به بن بست رسیدند.و آموزش وپرورش را با کمبود معلم مواجه کردند

    پاسخ

    موافق نظر این دوست هستم ، بنده دهه 60هستم،اول دهه80استخدام آ.پ در اومدم الان 21سال تجربه کلاسداری و تعلیم و تربیت دارم،با گذشت 21سال در روسته ها و شهرهای مختلف واقعا داریم به تحلیل جسمی و روحی می ریم،از درد کمر و گردن و پا گرفته تا …موندیم این ده سال دیگه رو چطور بگذرونیم ،حال دهه 60که تازه استخدام بشه تا70سالگی اون هم با این همه پیشرفت علم و تکنولوژی با دههه های 90تا500چه گلی به سر میزنه

    پاسخ

    آقای محمد مثل این که تدریس رو توان ذهنی شما هم اثر داشته چون فرمودین دهه ی ۹۰ تا ۵۰۰ !!! ببخشید دهه ی پونصد یعنی چی !؟؟

    پاسخ

    بسیار عالیه که شرایط سنی برداشته شد ممکن کسی با کلی زحمت در ازمون سراسری رتبه خوبی کسب کند ولی بدلیل محدویت سنی نتونه وارد دانشگاه فرهنگیان بشه من کسی میشناسم بخاطر سن در ازمون سراسری چند سال قبل بدلیل چند روز اضافه بر ۲۲ سال متاسفانه در مصاحبه رد شد و دیگه ادامه تحصیل نداد بخاطر علاقه شدید که به معلمی داشت.

    پاسخ

    واقعا چرا به آدمای ۴۰ساله فرصت اشتغال میدین؟پس جوونای بدبخت چی میشه
    ی نیروی کار جوان بهتر از صد نیروی کار پیره

    پاسخ

    جوان‌های بیچاره دوسال بعد دیپلم باید‌صبر‌کنند ؟ چه‌قدر بی عدالتی هست چقدر مسئولین به فکر‌حوونا هستید .. وااقعا دیگه بعد بیست و‌چند سال شخصیت افراد شکل‌کرفته .این‌چه تربیت‌معلمی هست؟ چه‌حوری‌میتونید معلم‌ها رو تربیتشون‌کنند ؟ .همه ارگانهای دولتی‌شرط سنی دارند حتی ارتش و‌سپاه هم‌شرط سنی‌دارند.قوه قضاییه هم …مسخرست وااقعا تا‌چهل سالگی .اونایی که سنشون بالاست هم اومدن‌میگن ما صبر و تحمل داریم. جوونا ندارن.اونها بچه هستن پیرها رو‌باید جذب‌کنید . دیگه از این به بعد افراد‌متاهل و سن بالا که‌بعضی‌نوه‌هم‌دارند همه سر‌کلاس دانشگاهها ها باید بشینن . …

    پاسخ

    الف جان حرصی نشو یه وقت میشکنی

    تبصره داره هجده ساله ها هم میتونن بیست تا چهل منظور فوق دیپلم و لیسانس و….

    پاسخ

    به همون دلیل که شماها اونموقع داشتین خوشیتونو میکردین و ما زجر خمپاره و بمب رو روسرمون حس میکردیم و اواره بودیم . اگر بی عدالتی هست بیشتر برای ما بوده تا شما

    پاسخ

    رای دیوان صادر شد برا حذف محدودیت ۱۴۰۲ من مجاز به فرهنگیان شدم اما بخاطر سن نمیتونم انتخاب رشته کنم

    پاسخ

    با همون عقلی که رشته ای مثل علوم سیاسی و امثال این رشته ها رو به وجود آوردن امثال ماها با بهترین رتبه ها رفتیم این رشته ها رو خوندیم. بعد اینکه فارغ التحصیل شدیم تازه فهمیدن اینجور رشته ها اصلا به درد جامعه نمیخوره. الان بیکار تو خونه نشستیم. بعدم مهم علاقه است نه سن و سال
    کدوم عقل گفته هرکی سنش پایین بهترین عملکرد و داره. هرکی سنش بالا است حوصله ی درس دادن نداره. وجدان کاری سن و سال نمیشناسه. کسی که وجدان کاری داشته باشه تو هرسنی باشه وظیفه ی خودش و درست انجام میده.

    پاسخ

    سلام. اولا که اگر ۴۰ سالگی برای آموزش و پرورش دیر هست چطور در ماده ۲۸ حداکثر سن ۴۰ ساله؟اینجاهم اگرمسکل اون ۴ سال تحصیل هست خب ۴ سال رو از ۴۰ سال کم کن و حداکثر سن رو ۳۶ سال بزارن نه ۲۴ سال؟
    ثانیا مگر قراره فقط ۴۰ ساله ها قبول بشن.با این قانون از ۲۴ ساله ها تا ۴۰ ساله ها امکان ورود به معلمی رو دارن.
    ثالثا برای قبول شدن باید کنکور بدن و صلاحیت علمی داشته باشند اینطور نیست که هر کسی بتونه قبول بشه.چه اشکالی داره که یه فرد ۲۵ یا ۲۸ یا۳۰ ساله معلم بشه.
    به نظر من دیوان عدالت واقعا کارش درسته.امیدوارم آپ از این قانون پیروی کنه.

    پاسخ

    حالا مثلا اینکار آموزش و پرورش خیلی خوب بود یه نفر ۱۸ساله رو استخدام کرده وتو ۴۸ سالگی بازنشسته حالا شما اگه خانمی بازنشستگی تو این سن زیاد دردسر نیس ولی بازنشستگی برای یه آقا تو ۴۸ یه فاجعه اس هم برای خودش وصدالبته برای خانواده تو ۴۸ سالگی بشینه تو خونه وبشه سوهان روح خانواده وخودشم افسردگی بگیره وهزارتا مسئله ومشکل دیگه درحالیکه تو که کشورهای دیگه سن بازنشستگی ۶۵ ساله که بهترین سن برای بازنشستگیه
    ونکته ی دیگه اینکه ۱۸ ساله های زمان شما زمین تا آسمون با ۱۸ ساله های امروزی تفاوت دارن بچه های این دوره زمونه ۲۸ سالگی هم وارد کلاس وتدریس بازم کار آمدی نسلای قبلی ندارن چون تاثیر جوفرهنگی جامعه وفضای مجازی تو روحیاتشون وشخصیتشون به حدی زیاده که تو ۱۸ سالگی شرایط کلاسداری ومعلمی رو ندارن اگرم باشن خیلی کمن

    پاسخ

    طرف تازه درسن ۴۰ سالگی می خواد معلم بشه !!!
    نه عشقی ،نه حالی ، نه جسمی ، نه نفسی نه تیپی ونه انگیزه ای برای تدریس دارد چگونه می تواند تا سن ۷۰ سالگی در کلاس دوام بیاورد ؟
    قانون گذار نیازمند به تجدید نظر است !!!
    این را یک بچه دبستانی می فهمه!!!!

    پاسخ

    باسلام، اتفاقا معلمی ک سنش با بچه ها زیاد فاصله نداشته باشه بچه ها نه ازش حساب میبرن نه درس میخونن. هرکی یه نظر به نفع خودش نده قاطعانه و به نفع همه تصمیم بگیریم بهتره.

    پاسخ

    هر چه سن پایین تر باشه دامنه صبر وتحملش بیشتره،نه اونی که سی یا چهل سالشه وحوصله سر و کله زدن با بچه ی خودش رو ندارند چه برسه سر و کله زده با بیست بچه مقطع ابتدایی،هدف استخدام نباشه هدف تعلیم وتربیت باشه

    پاسخ

    این حرف با کدوم منطقی میزنید شما اتفاقا یک آقا و خانوم که بالای سی سال داره به پختگی عاطفی و روانی رسیده به بلوغ رسیده اگر یک معلم مادر یا پدر باشه بیشتر از روحیات و خلق و خو کودک و نوجوان سر در میاره یا کسی که خودش تازه از دوران نوجوانی گذر کرده
    یه اتفاق خوب هم که میخواد بیفته با این حرفای پوچ و بی منطق جلوش را نگیرید شماها دوست ندارید قبول ندارید اجباری به شرکت کردن ندارید اجازه بدین کسایی که مستحق و لایق هستن وارد عرصه آموزش و تربیت بشن

    پاسخ

    من برعکس هر چی سنم بیشتر میشه صبور تر میشم پس حرف شما نقض میشه 🙂

    پاسخ

    سلام خیلی تصمیم بجائیه ….من متولد ۷۱ هستم و خیلی هم پرانرژی ام بنظرم هر چی سن بالاتر باشه پخته تر و باحوصله تری و گرم و سرد روزگار چشیدی به نظرم یه معلم که ۲۲سالشه خیلی کم تجربه و بی حوصلست و از عهده تربیت ۲۰ ۳۰ دانش آموز برنمیاد..میتونن از ابتدا تعهدبگیرن که ۴۰ ساله ها در ۶۰سالگی بازنشسته میشن و از ابتدا حقوق بازنشستگی ۲۰ روز بدن اگه قبول کرد وارد دانشگاه بشه من که عاشق تدریسم و بی صبرانه منتظر اعلام شرط سنی هستم خدا کنه ۴۰ سال باشه

    پاسخ

    باسلام
    بنده ده سال نهضت بودم .درست ۴۵ با دادن آزمون قبول شدم پس از طی مراحل بعنوان دبیر قبول شدم…الان چند ساله با انرژی در حال تدریسم واولیا از من راضی هستند….پس سن عددی بیش نیست…..رای دیوان سنجیده می‌باشد….برای دیگران خوب بخواهید تا خدا بهترین را برایتان مقدر نماید.

    پاسخ

    سلام شما یک طرف قضیه نگاه نکنید عده ای نتوستند درس بخونند یا عاشقانه معلمی را دوست دارند ودلایل دیگه اونها چطور ؟غیر ازاین الان یک عده ای نمیدونند چکار کنند .بلا تکلیفی خوبه ؟

    پاسخ

    با کدام عقل و منطق یه فرد ۴۰ساله وارد دانشگاه فرهنگیان بشه وبعد از ۴سال تحصیل با سن ۴۴ سال وارد تدریس بشه ؟یاللعجب ازاین رای دیوان بخدا آپ در هر کشوری مهمترین هست کشور را به خاطر استخدام دچار مشکلات عدیده‌ای میشه.

    پاسخ

    یاللعجب از بخل شما معلم جماعت و مظلوم نمایی بچه های کنکوری !

    پاسخ

    دمتون گرم،موافقیم با رای دیوان ،هر کی نمیتونه کنکور نده،احسنت.بهترین قانونه

    پاسخ

    باسلام به نظر من شرط سنی نباشه عالیه اینجوری همه میتونن تلاش کنند خدایی شرط سنی چیه کسی که سنش رفته بالا باید حق اینو داشته باشه بازم تلاش کنه امیدوارم این قانون بمونه تاعدالت برقرار بشه

    پاسخ

    تعجب میکنم چرا برخی تو قسمت نظرات،مخالف رای دیوان هستن🤔. آخه فرد حسابی، با رای دیوان به تو آسیب رسیده؟ رای دیوان کاملا واضحه. اگه قرار به استخدام فرد ایی باشه، باید مشمول ق.م.خ.کشوری باشه و این قانون داره میگه بیشینه سن،فلان قدره. در ضمن واقفا تعجب میکنم یک فرد ۲۴ ساله چی از کلاس و تربیت و فضای روانی خاص سنین مختلف بچه ها میدونه؟ موضوع اداره و سر کارخونه و .. رفتن نیست. موضوع سر بچه های مردم و تربیت و اداب برخورد با بچه ها ست. ضمنا این کارورزی و کارآموزی ها هم خودمون میدونیم تقریبا همش فرمالیه هستش فقط ی چند ساعتی رو واست امضا و مهر میکنن

    پاسخ

    بله 40 سالگی وارد دانشگاه می‌شوند مخصوصا معلم ابتدایی بعد تا 70 سالگی تدریس میکنند بنظر شما یک فرد 70 ساله توانایی پرورش کودکان را دارد می‌تواند با آنها ورزش کند نمایش بازی کند شعر بخواند و پاسخگوی 37 دانش آموز باشد ؟

    پاسخ

    به شدت بی عدالتی هست .مثلا فردی که‌لیسانس یا ارشد یا دکترای ریاضی یا ادبیات یا عربی داره حتی شاید چندین سال سابقه تدریس هم داره بیاد بشه رقیب دانش اموزان .دانش اموزی که تمام تلاشش رو میکنه و عاشق معلمی هست و‌هدف برای خودش مشخص‌کرده و تازه دیپلم‌گرفته .برای اونها ازمون‌جدا برگزار کنند واستخدام کنند…و شناسایی کنند نخبه ها رو … چرا کنکور و‌در رقابت با دانش‌اموزان‌.این‌ظلم‌محض هست در حق دانش اموزان.دیوان ناعدالت اداری

    پاسخ

    خوبشون میشه چون همون ارشد و دکتراها قبلا عدالتی دربارشون اجرا نشده بذار دیپلمه های الانم یکمی طعم بی عدالتیو بکشن

    پاسخ

    بمیرم چقد مظلومن دانش آموزا هیچ کدومم میلیونی خرج کلاس و کتاب کنکور نمیکنن ، چطور سر استخدام انررژیشون برا معلمی بیشتره ولی موقع درس خوندن حقشون ضایع میشه حالا چند تا لیسانس باهاشون رقیب بشن؟!!

    خوبه دیگه موقع پول گرفتن پر انرژژی
    موقع درس خوندن مظلووم‌ هه

    پاسخ

    سلام کاش این طرح ده سال پیش اجرامیشودسال هشتادکه آموزش و پرورش نیروکم داشت ازفارغ التحصیل های دیپلم سال هشتادنیروجذب کردآزمون گرفت مصاحبه برگزارکردوجذب شده هاباحداقل حقوق راهی مدارس منطقه شدن بعدازدوسال کارکردن کل نیروهاروریختن بیرون ولیسانس هاروبرداشتن بدترین رفتارروباماکردن حتی جواب مارونمیدادن ازریس آموزش و پرورش هیچ خبری نبودساعتهاماروپشت درهانگه میداشتن وبعدمامجبورشدیم قیدهمه چیزروبزنیم الان اگراون زمان همین عدالت اداری بودمن که باهزارآرزووارداین شغل شده بودم الان بازنشسته آموزش و پرورش بودم وشایدزندگی بهتری داشتم اما افسوس

    پاسخ

    این جماعت که وقتی ی مقرره یا قانون رو میخوآن تصویب کنن اصلا به پیآمدهاش توجه نمی کنن که. با یک تصمیم، ی نسل رو نابود میکنن و ککشونم نمیگزه😠😢. مخصوصا ماها ۶۰‌ایی ها. چقدر با تصمیمات این جماعت فرومایه و کانا و نادان، نفله شدیم. مسیر زندگی‌هامون کلا چپه شد. ارزوها و آمال‌مونو که نگو😢

    پاسخ

    شرایط سنی برای فرهنگیان باید ابطال شود دیوان عدات اداری کار خوبی کرده
    با گذاشتن شرایط سنی کار نا عادالانه و خیلا را از معلم شدن محروم میکنه
    انشالله تاثیر معدل حذف بشه
    عمومی هم به کنکور برگرده

    پاسخ

    سلام خیلی عالی شده دیوان عدالت ما رو نجات داد اون سالهایی هم که ما کنکور داشتیم به خاطر پیش بینی های غلط عدم کمبود معلم فرهنگیان جدب خوبی نداشت و به ما ظلم شد حالا با وجود این همه کمبود معلم و علاقه نداشتن بعضی از کنکوری ها برای ورود به فرهنگیان چرا آ.پ انقد چون و چرا میاره به خاطر همین یه پویش زدیم که از رای دیوان حمایت شه و حداقل تا ۳۰ و ۳۵ اجرایی شه رای دیوان.. البته امیدواریم همون ۴۰ سال بمونه.. به هر حال برای اینکه کلا دوباره شرط به ۲۴ سال برنگرده و بیشتر به ما ظلم شه این پویش زدیم: https://www.farsnews.ir/my/c/216733 لطفا حمایت کنید

    پاسخ

    بر نمی گرده مگر اینکه آ.پ شرط استخدام رو از دانشجویان فرهنگیان بر دارن

    پاسخ

    اون احمقی که حداکثر سن ذو چهل سال گذاشت اون آدم چهل ساله باید سی سال خدمت کنه یعنن تا هفتاد سال می تونن توان داشته باشه تو رو خدا آدم های فرسوده رو برای آموزش بچه نیارید من خودم الان چهل وهشت سالمه از هجده سالگی معلم بودم الان بازنشسته شدم آموزش وپرورش به نیرو های کار آمد وجوان نیاز داره حداکثر سن باید بیست وهشت سال باشه که اونم زیاده

    پاسخ

    اتفاقا کارآمدی تو دهه ۴ زندگی از هر دوره ای بیشتره چون منطقی تر و پخته‌تر و باتجربه تره. ولی بچه ۲۰ یا ۲۴ ساله هنوز درگیر هیجانشه و داره با بلوغ‌اش، سرو کله می‌زنه. اموزش و تربیت و پرورش بچه های مدرسه ای اونقدر مهمه که خیلی از کشورهای پیشرفته، فقط باسواد‌ترین و باتجربه‌ترین و کارآزموده و … رو واسه اموزگاری و معلمی بچه ها جذب میکنن. ماها اگه تربیت و آموزش بچه های این سن‌ها رو اگه جدی می‌گرفتیم الان به یقین این‌قدر عقب‌مونده به ویژه عقب‌مونده فرهنگی نبودیم. ماها مدرسه هارو ول کردیم و دانسگاه هارو سفت چسبیدیم در صورتی‌که تربیت نسل تو مدرسه هاس نه دانشگاه‌ها

    پاسخ

    به شدت بی عدالتی هست .مثلا فردی که‌لیسانس یا ارشد یا دکترای ریاضی یا ادبیات یا عربی داره حتی شاید چندین سال سابقه تدریس هم داره بیاد بشه رقیب دانش اموزان .دانش اموزی که تمام تلاشش رو میکنه و عاشق معلمی هست و‌هدف برای خودش مشخص‌کرده و تازه دیپلم‌گرفته .برای اونها ازمون‌جدا برگزار کنند واستخدام کنند…و شناسایی کنند نخبه ها رو چرا کنکور و‌در رقابت با دانش‌اموزان‌.این‌ظلم‌محض هست در حق دانش اموزان.

    پاسخ

    دانش آموز اگع خوب بخونه قبوله چون مواد درس یکیه ضمنا بچه های پر مدعای امروزی کلی امکانات دارن از اون استفاده کنن ، واس هیچ رشته ای محدودیت سن وجود نداره حالا به خاطر کنکوری های علاااقه مننند به معلمی باید شرط سنی تعیین بشه که یه وقت سخت نشه کارشون😠 !! اونم وقتی ظرفیتا هنوز بالاست

    پاسخ

    الان مثلا شرایط سنی و استخدامی جاهای دیگه خیلی گل و بلبله؟ من نصف عمرم با وجود همه عشق و علاقه به معلمی با همین قانون مسخره شرط سنی که خدا لعنتشون کنه به فنا رفت
    حالا من پرستار با ۳۳ سال سن بعد از ۴ ۵ سال هم که هی آزمون استخدامی بدم و هی فقط سهمیه ها قبول بشن خیلی هنر کنم و لطف کنن درحقم همون سن ۴۰ سالگی استخدام بشم چطور منه پرستار با سختی کار بیمارستانی باید بتونم تا۳۰ سال تو بیمارستان بدو بدو کنم یکی دیگه نمیتونه پشت میزش بشینه و تدریس کنه؟ اصل کار از جای دیگه میلنگه

    پاسخ

    وااااقعا بی عدالتی هست چرا یه نفر که دکترا داره یا لیسانس یا ارشد داره مثلا ارشد ریاضی دارهو حتی سابقه تدریس در غیر انتفاعی ها رو داره باید بیاد با دانش‌اموزا رقابت‌کنه؟ ریاضیش تو‌کنکور صد درصد میزنه. خوب بگین‌میخوان فرصت معلم شدن رو از دانش اموزان که عاشق معلمی هستند و تمام تلاششون میکنند رو هم بگیرند دیوان نا عدالت اداری . بزای بقیه جدا ازمون بگیرند چرا در رقابت با دانش‌اموزان؟؟

    پاسخ

    حالا مثلا اینکار آموزش و پرورش خیلی خوب بود یه نفر ۱۸ساله رو استخدام کرده وتو ۴۸ سالگی بازنشسته حالا شما اگه خانمی بازنشستگی تو این سن زیاد دردسر نیس ولی بازنشستگی برای یه آقا تو ۴۸ یه فاجعه اس هم برای خودش وصدالبته برای خانواده تو ۴۸ سالگی بشینه تو خونه وبشه سوهان روح خانواده وخودشم افسردگی بگیره وهزارتا مسئله ومشکل دیگه درحالیکه تو که کشورهای دیگه سن بازنشستگی ۶۵ ساله که بهترین سن برای بازنشستگیه
    ونکته ی دیگه اینکه ۱۸ ساله های زمان شما زمین تا آسمون با ۱۸ ساله های امروزی تفاوت دارن بچه های این دوره زمونه ۲۸ سالگی هم وارد کلاس وتدریس بازم کار آمدی نسلای قبلی ندارن چون تاثیر جوفرهنگی جامعه وفضای مجازی تو روحیاتشون وشخصیتشون به حدی زیاده که تو ۱۸ سالگی شرایط کلاسداری ومعلمی رو ندارن اگرم باشن خیلی کمن

    پاسخ

    خدا رو شکر به حرف شما ها مملکت نمیچرخه خیلی بخیل هستین

    پاسخ

    آموزش وپرورش حق داره ،یه آدمه ۴۰ ساله تا حالا تو هرشغلی بوده دیگه شخصیت شغلیش شکل گرفته.
    نمیشه کسی رو که تا الان دکه داشته یا آرایشگر بوده یاهرچیز دیگه،الان بیاری بذاریش سر کلاس.دیگه اصلا حوصله نداره که با بچه سروکله بزنه.ازطرفی سال ۸۸ و۸۹ که تربیت معلم کلا حذف شد حقه خیلیا ضایع شد همونا با رتبه ای که میتونستن تربیت معلم قبول شن رفتن دانشگاه ولی الان بیکارن.
    طرح طرحه خوبیه ولی حداکثر سن مثلا۳۳سال.
    واز طرفی بعداز سالهای ۸۸،۸۹که تربیت معلم دوباره اومد ظرفیت پذیرش بالا بود ویه کسایی قبول شدن که اصلا استحقاق معلمی نداشتن خداییش.(زیاد ازین موارد به چشم دیدم)

    پاسخ

    دقیقا ما همون سال ۸۸و۸۹ بودیم …بنظر من خیلیا الکی دارن برای شرایط سنی جدید حرص میزنن…بالاخره هر کسی تلاش کنه به خواستش میرسه…

    پاسخ

    چون نمیخوان بقیه مثل خودشون پیشرفت کنن ادمای حسود و غیر فرهیخته رو شاهد هستیم که چقدر از اینکه رقبای جدید دارن ناراحتن

    پاسخ

    خانوم آ تی کسی که حوصله ی معلمی نداره تو اون سن نمیاد معلم بشه ، اگه به حوصله باشه نصف هجده ساله ها با فشار خانواده و به خاطر پول میان ولی اون مغازه دار سی ساله قطعا بدون علاقه نمیاد چون زور خانواده بالا سرش نیست

    پاسخ

    سلام و درود.
    فک کنم دوتا موضوع رو قاطی کردن و با این کار یه نسل سوخته جدید درست میکنن و آینده آموزش و پرورش رو خراب میکنن.
    من خودم سال 97 ارشد گرفتم و 99 تو آزمون ماده 28 استخدامی آ.پ قبول شدم و الان دبیرم.
    شرط سنی واس دانشگاه فرهنگیان بنظرم درسته چون کسانی که لیسانس یا بالاتر دارند میتونن تو آزمون ماده 28 شرکت کنن و معلم بشن و هر ساله هم برگزار میشه تازه امسال دو مرتبه برگزار شده تا الان. و کسانی هم که دیپلمه هستن تو همون دانشگاه فرهنگیان شرکت کنن و با هم رقابت کنند پس مشکل عدالت خیلی مطرح نیست.
    کسانی که میگن اینا بچه هستن بله 18 سالگی میرن دانشگاه فرهنگیان اما 22 سالگی میرن مدرسه واس تدریس و موضوع کرونا واس همه رشته ها و دانشگاه ها هست نه فقط فرهنگیان.

    شما طرف دیگه موضوع رو ببینید که معلم 54 ساله امسال سر کلاس با دانش آموزها درگیر شد و یه افتضاح تو مدرسه درست کرد و جو مدرسه رو یه هفته بهم ریخت چرا چون یه دانش آموز سرکلاس یه متلک ساده به معلم گفته و ایشون هم به جهت شرایط سنی و به حوصلگی باهاش دعوا کرده و دوستای دانش آموز هم طرف دوستشون رو گرفتن و درگیری گروهی شده و…
    وقتی یه نفر رو با 35 سال سن استخدام کنن یعنی طرف تا 60 سالگی باید بره سرکلاس آیا میشه؟

    پاسخ

    آزمون های استخدامی آ.پ که اکثرا تک ظرفیتی ان و با هزار تا امتیاز خاص تاهل و فرزند و سهمیه قبولی خیلی سخته و آموزگاری هم که رشته ما رو نمیخواد؛ اون سالی هم که کنکور داشتیم با پیش بینی های غلط عدم کمبود معلم در حق ما ظلم شد چون فرهنگیان یا جدب نداشت بعضی جا ها یا خیلی پایین بود جذب اش .. این شرط سنی جدید حداقل تا سی سال خیلی خوبه و حداکثر ۳۵ سال . این گروه سنی هم جوان هستند و توانایی و استعداد معلمی دارن بعضا.. درضمن شرط اصلی معلمی عشق و علاقه اس به نظرم من همکار ۳۵ سالم والا صبر و حوصله بیشتری داره با بچه های مهد تا ۲۵ سال؛ ۲۵ ساله والا همش دنبال این از سر خودش باز کنه… شرط اصلی علاقه توانایی هست.. و وقتی دیوان عدالت رای داده حتما ناعادلانه بوده چون دیوان الکی رای نمیده دلایل فرد شاکی هم کاملا منطقی بود

    پاسخ

    با کدام عقل و منطق یه فرد ۴۰ساله وارد دانشگاه فرهنگیان بشه وبعد از ۴سال تحصیل با سن ۴۴ سال وارد تدریس بشه ؟یاللعجب ازاین رای دیوان بخدا آپ در هر کشوری مهمترین هست کشور را به خاطر استخدام دچار مشکلات عدیده‌ای میشه.

    پاسخ

    خانوم یا آقای معلم شرط معلمی اول داشتن سواده که شما نداری ، سقف سنی داره به چهل میرسه بعد میفرمایید جذب افراد بالای چهل سال!!!!

    ضمنا دوباره تاکید میکنم سقف سنی چهل ساله یعنی تااا چهل سال قبوله ، و این که قرار نیست همه ی کسایی که قبول میشن حتما چهل سالشون باشه ممکنه طرف سنش فقط یکی دو سال از بیست و چهار بالا تر باشه ،

    پاسخ

    این حجم از حسادت و فشار برای این قانون چی هست؟کاملا کارشون درست بود مگه پزشکی و پرستاری شرط سنی داره که اموزش پرورش گذاشته و بقیرو محروم کرد

    پاسخ

    جناب سه ساله رشته مارو ماده ۲۸ دبیری هنراموز نگرفتن
    بنظرم تا حداکثر۳۰ سال قابل تامل هست چون فردمثلا ۲۷ ساله اونقد توجه و تجربه داشته که رفته دنبال علاقش ،
    آدم سر علاقه ش ،بی حوصلگی واسش معنا نداره پدر خودم بعد ۳۰ سال سابقه هنوز با دانش اموزانش گرم و صمیمی
    بله برمیگرده به علاقه

    پاسخ

    داداش مثالت اشتباهه چون همین مثال رو میشه راجب یک جوان زد و گفت به دلیل غرور جوانی با بچه ها درگیر میشه.

    پاسخ

    بهترین کار ممکنه انجام دادن البته رقابت برا دیپلمه سخت میشه مگه بگن کسی که فوق دیپلم داره نهایت میتونه امتحان بده وگرنه مثلا یه لیسانس یا فوق لیسانس یا حتی دکتری باید با یه دیپلمه رقابت کنه معلومه چی میشه حق بچه های دیپلم که حتی ۲۳ ،۲۴ ساله هستن پایمال میشه

    پاسخ

    مدرک کاردانی برای کسی که پیش دانشگاهی نداره و سن حداکثر ۴۰ بهترین تصمیم بوده و هست

    پاسخ

    سلام، ابطال شرط سنی ۲۴سال کار درستی است.

    پاسخ

    مسئولین آموزش و پرورش کارشان فقط سخت تر کردن اوضاس ظاهرا
    خدارو شکر دیوان کشور یک تصمیم درست و حسابی گرفت.

    پاسخ

    به نظر من که یک باره دیگه میخوان دهه 60 بیارن میدان
    بابا دهه 60 در مرحله سوختنه کاری نمیشه کرد حالا به فکرشون افتادیدن
    بنازم به کسی که این این ایده به ذهنش افتاده
    شاید دو دلیل داشته باشه :
    1 خانوادش همه دهه شستی اند
    2 خودش دهه شستی بوده این دهه کاملا درک کرده

    پاسخ

    اینم درنظر داشته باش که رقابت سختتره
    و یه دیپلمه باید با یه فوق لیسانس یا حتی دکترا رقابت کنه از طرف دیگه کی میتونه تا 70سالگی انرژی داشته باشه اونم با بچه های دهه80تا400به بعد

    پاسخ

    بنازم دیوان عدالت اداری رو
    با یه رای دیگه ش هم زندگی منو نجات داد
    خدا خیرشون بده که حواسشون هست

    پاسخ

    الان یعنی چی ؟ کسی که ۳۰ سال سن داره میتونه دوباره کنکور بده برا فرهنگیان؟

    پاسخ

    دیوان عدالت کارش عالیه جوری که پیش می رود ان شالله تاثیر قطعی معدل هم بردارد و دروس عمومی برگردون

    پاسخ

    بسیار عالی به جای اینکه یه بچه ۱۸ ساله را استخدام کنید چون به محض اینکه وارد دانشگاهها میشند حقوق می گیرند یه جوان که داره سنش میره بالا وممکن است لیسانس داشته باشه را پذیرش کنید ،یه عده تو دانشگاه فر هنگیان لیسانس کرونایی گرفتند ویه روز هم حضوری نرفتند ووقتی اومدن سر کلاس بسیار بیسوادبودن وتو کلاس گریه می کردند طرف رفته بود ۴سال خورده بود وخوابیده بود وهیچ سوادی هم نداشت وتحمل شاگردها را نداشت ومرتب از کوره در می رفت وبا بچه ها درگیر می شد والا بخدا اینا سنشون کمه تحمل ندارن

    پاسخ

    سلام، ایکاش در این کشور حداقل آ.پ با کیفیت گذشته باقی می ماند.
    اینکه افراد نظر بدهند خیلی مسخره است که هر کسی با توجه به سن خودش، شرط سنی را تغییر می ده
    زمان قدیم، به هر کسی لیسانس نمی دادند که اون هم مدعی باشه…
    از طرفی کشور یا نباید به همه مدرک بده و یا اگر داد فکر کارش هم باشه، قرار نیست که هر کسی با هر مدرکی در کشور بیکار بود وارد آ.پ بشه…

    پاسخ

    اینکه فقط تا ۲۴ سال میشه برا معلم شدن وارد دانشگاه شد خیلی قانون اصولی و عدالت محوره؟
    چه مشکلی داره افرادی که هم توانایی و مهارتش رو دارن هم علاقه ش رو بتونن وارد این سیستم بشن؟ حالا مثلا دونفر دیگه بیان جای شما تنگ میشه یا قراره حق شما رو بردارن بدن به بقیه
    حداقلش اینه یکی که علاقه ش رو داره این حق رو پیدا میکنه آموزش ببینه و باصلاحیت وارد بشه نه مثل زمان ما با معلمای عتیقه که نه درس دادن بلد بودن نه رفتار با دانش آموز اونا حتما خیلی خوب بودن؟؟
    من که هیچ وقت حلال نمیکنم اونایی که سال کنکور ما اجازه پذیرش تربیت معلم رو ندادن و با آینده ما بازی کردن

    پاسخ

    حسود بودن اگه شخص بود امثال شماهارو میشد نام برد واسش

    پاسخ

    سلام منظور از ابطال شرط سنی همون ۴۰ ساله یا مثل کنکور کلا شرط سنی نداره

    پاسخ

    سلام،
    تا قبل از بی در و پیکر شدن قانون شما چرا چنین حرفی نمی زدید…
    به نظر شما قانون را نظرات تعیین می کنه??
    اینطور باشه هر کسی به واسطه سن خودش یک شرطی تعیین میکنند که شامل حال خودش بشه…
    البته متاسفانه دیگر در کشور ما هیچ ضابطه ای رعایت نمیشه و هر کسی به نفع خودش هر کاری دوست داره میکنه…

    پاسخ

    دوست عزیز بحث تربیت ن لیسانس من خودم جامعه شناسم یه بچه ۱۸ ساله که خودش احتیاج به تربیت وراهنمایی داره وسرشار از هیجانه چطور میتونه بچهای مردم تربیت کنه تربیت تجربه میخواد ن انرژی مدعی بودن بنظرم من که یه جامعه شناسم ۲۸ تا ۴۰ بهترین سن برای هست

    پاسخ

    اینطور که مشخصه شما فرهنگی هستید، حتما زمانی وارد سیستم شدید که در آپ باز بود هرکی از همه جا رونده میشد واسه آب باریکه استخدام میشد. با سیکل دیپلم …
    همه میدونن آپ از نظر اقتصادی آش دهان سوزی نیست یه عده جوون میخوان بخاطر علاقشون وارد بشن حالا چون مثلا یکی دوسال ، یه هفته یا 10 سال از 24 گذروندن، حالا مدعی ارث پدری شما هستن؟

    پاسخ

    چون سنش کمه صبر و تحمل معلم داری رو نداره؟ چون چهار سال به صورت تخصصی آموزش دیده ناتوانه؟ مدرسه هم که نرفته پس دو سال کارورزی و تدریس پیش استاد راهنما، معلم راهنما، سایر دانشجویان، هم کلا بازیچه بوده؟ و کسانی که چهل سال سن دارند تازه حوصله و توان معلمی رو پیدا میکنند؟ خیلی جالبه و در هفتاد سالگی هم با انواع پا درد و کمر درد و دیابت و فشار خون و که برای هر میانسالی اتفاق می افته تازه انرژی معلمی به اوج خود می‌رسد

    پاسخ

    با سلام، اگر شرط سنی همان ۲۴ سال بود بهتر بود،زیرا افرادی که از سنین پایین جذب آموزش و پرورش میشوند بسیار کارایی و انرژیه بیشتری دارند نسبت به افرادی که دارای سن چهل سال به بالا هستند،هدف نباید جذب نیرو به هر طریقی باشد بلکه شایسته سالاری و جذب با کیفیت افراد حائز اهمیت بیشتری است،بنده حقیر از جناب آقای صحرایی خواهش می کنم در خصوص جذب افراد بالای چهل سال تجدید نظر بفرمایند،اینگونه جذب و استخدام به هر شرطی اصلا درست نخواهد بود.با تشکر.

    پاسخ

    خانوم یا آقای معلم شرط معلمی اول داشتن سواده که شما نداری ، سقف سنی داره به چهل میرسه بعد میفرمایید جذب افراد بالای چهل سال!!!!

    ضمنا دوباره تاکید میکنم سقف سنی چهل ساله یعنی تااا چهل سال قبوله ، و این که قرار نیست همه ی کسایی که قبول میشن حتما چهل سالشون باشه ممکنه طرف سنش فقط یکی دو سال از بیست و چهار بالا تر باشه ، معلم بی سواد پر ادعا

    پاسخ

    این مشکل جمهوری اسلامی هستش که شغل برا جوانان فراهم نکرد و از طرفی دانشگاه آزاد و غیر دولتی را ایجاد کرد حالا هم نتیجه اش بیکاری افراد و بالا رفتن سن ….پس الکی حرف نزنید ۷۰ سال و پیری و ..‌.

    پاسخ

    .بچه هجده ساله چیه .چه طرز صحبت کردن هست .همونایی که شما بهشون میگید بچه هجده ساله نخبه هستند که وارد دانشکاه فرهنکیان شدند و با تمام وجود درس‌خوندند و تلاش کردند ..رهبر عزیز حتی نوحوانان رو هم‌روفهمیده و باشعور خطاب میکنند‌.

    پاسخ

    درست نخبه هست ولی زندگی وتربیت کردن تحربه میخواد ۱۸ سال هرچیم نخبه باشه تو بحث تربیت کم تجربس

    پاسخ

    باید به همه فرصت داد چه ١٨ باشه چه ۴۰ چون کنکور براساس سطح علمی جذب میکنه

    پاسخ

    من سال هشتاد و شش بخاطر اینکه
    به اشتباه اولویت فرهنگیان را بین ده تا انتخاب نزده بودم قبولم نکردن
    نمره و تراز آورده بودم
    اونموقع رفتم هسته گزینش التماس کردم که من علاقه دارم فقط انتخاب رشتم درست نبوده
    اون شخص که اونجا مسؤل بود گفت درسته نمره قبولی آوردی ولی قبول نکرد
    بی انصاف
    الان اگه من معلم بشم با سی و پنج سال به نظرتون اشتباه هست با این همه علاقه به تدریس ؟؟؟؟؟
    در ضمن لیسانس مهندسی صنایع هم دارم اینجور نیست که بخوام با دیپلم وارد بشم
    از لحاظ قدرت جسمانی هم خدارو شکر خوب هستم

    پاسخ

    اولا سالهاست که به همین روش عمل می گردید حتی از طریق دانشسرا که فرد از مقطع راهنمایی وارد دانشسرا می شد و با دیپلم و 18 سال سن وارد کلاس درس می شد و دوره تربیت معلم که با مدرک فوق دیپلم وارد مقطع راهنمایی و با مدرک دبیری با لیسانس وارد مقطع متوسطه می شد . ثانیا آموزش و پرورش از دو طریق نیر و جذب می کند یکی دانشگاه فرهنگیان و دیگری ماده 28 که افراد بعد از گرفتن مدرک تحصیلی لیسانس یا فوق لیسانس و یا دکترا می توانند با آزمون وارد آموزش و پرورش شوند و شرط سنی آنها حداقل 18 و حداکثر 24 سال نیست . اما دانشگاه فرهنگیان چون فرد با مدرک دیپلم وارد آن می شود شرط حداکثری داشته است . فردی که در ماده 28 آزمون می دهد قطعا سن او باید بیشتر در نظر گرفته شود چون به طور مثال چندین سال برای کسب مدرک و اگر پسر باشد کارت پایان خدمت سن اورا افزایش می دهد که افزایش سن امری طبیعی است . ولی کسی که از دیپلم می خواهد وارد دانشگاه فرهنگیان یا شهید رجایی شود فرض کینیم 40سال سن داشته باشد یعنی متولد 1362 که در سال 1380دیپلم گرفته است یعنی 22 سال است که دیپلم گرفته می خواهد بیاید در دانشگاه فرهنگیان شرکت کند . در این 22 سال به چه امری مشغول بوده است . این افراد یا مدرک گرفته انی که می توانند از طریق ماده 28 استخدام شود که سر کلاس گریه نکنند . و اگر تاکنون از مدرک دیپلم بالاتر نرفته اند با این همه پذیرش دانشگاه که نوبرند .

    پاسخ

    اولا سالهاست که به همین روش عمل می گردید حتی از طریق دانشسرا که فرد از مقطع راهنمایی وارد دانشسرا می شد و با دیپلم و 18 سال سن وارد کلاس درس می شد و دوره تربیت معلم که با مدرک فوق دیپلم وارد مقطع راهنمایی و با مدرک دبیری با لیسانس وارد مقطع متوسطه می شد . ثانیا آموزش و پرورش از دو طریق نیر و جذب می کند یکی دانشگاه فرهنگیان و دیگری ماده 28 که افراد بعد از گرفتن مدرک تحصیلی لیسانس یا فوق لیسانس و یا دکترا می توانند با آزمون وارد آموزش و پرورش شوند و شرط سنی آنها حداقل 18 و حداکثر 24 سال نیست . اما دانشگاه فرهنگیان چون فرد با مدرک دیپلم وارد آن می شود شرط حداکثری داشته است . فردی که در ماده 28 آزمون می دهد قطعا سن او باید بیشتر در نظر گرفته شود چون به طور مثال چندین سال برای کسب مدرک و اگر پسر باشد کارت پایان خدمت سن اورا افزایش می دهد که افزایش سن امری طبیعی است . ولی کسی که از دیپلم می خواهد وارد دانشگاه فرهنگیان یا شهید رجایی شود فرض کینیم 40سال سن داشته باشد یعنی متولد 1362 که در سال 1380دیپلم گرفته است یعنی 22 سال است که دیپلم گرفته می خواهد بیاید در دانشگاه فرهنگیان شرکت کند . در این 22 سال به چه امری مشغول بوده است . این افراد یا مدرک گرفته انی که می توانند از طریق ماده 28 استخدام شود که سر کلاس گریه نکنند . و اگر تاکنون از مدرک دیپلم بالاتر نرفته اند با این همه پذیرش دانشگاه که نوبرند . ما مخالف سقف 40سال نیسیتم ولی با تجربه ای که داریم اینها اهل رفتن به مناطق کمتر توسعه یافته نیستند چو مشکلات خاص خود رادارند نه می توانند با 40سال سن هر روز تردد به روستا داشته باشند یا چند روز درهفته بیتوته کنند

    پاسخ