coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

اولین آزمایشگاه ملی هوش مصنوعی کشور در حال ساخت است [+ویدیو]

معاون علمی رئیس‌جمهور طی اظهاراتی ضمن اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اهمیت هوش مصنوعی از ساخت اولین آزمایشگاه ملی هوش مصنوعی کشور خبر داد.

این روزها تمامی کشورهای دنیا سخت در پی گسترش دانش و مهارت خود در زمینه فناوری هوش مصنوعی هستند و کشور ما نیز از این قاعده مستثنی نیست. لذا در همین راستا به تأکید مقام معظم رهبری و مسئولین کشور برنامه‌هایی در دست اجرا دارند.

بیشتر بخوانید: ترکیب گوگل میت با هوش مصنوعی توانایی شرکت در جلسات را به جای شما دارد!

احداث اولین آزمایشگاه ملی هوش مصنوعی کشور

در جریان سالروز شهادت شهیدان رجائی و باهنر و به مناسبت هفته دولت، رئیس‌جمهور و اعضاء هیئت دولت سیزدهم صبح چهارشنبه مورخ 1402/06/08 ضمن حضور در حسینیه‌ امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار داشتند.

در پی این دیدار «دکتر دهقانی فیروزآبادی»، معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور طی گفت‌وگویی با رسانه KHAMENEI.IR از در دست ساخت بودن اولین آزمایشگاه ملی هوش مصنوعی کشور خبر داد.

وی در این زمینه عنوان کرد:

«یکی از بزرگترین برنامه‌های امسال ما ایجاد یک آزمایشگاه ملی و در سطح منطقه است. این آزمایشگاه ملی میتواند حدأقل هزار نفر از محققین کشور را در حوزه هوش مصنوعی پشتیبانی کند. در معاونت علمی ریاست جمهوری هم ستاد توسعه فناوری‌های هوش مصنوعی راه اندازی شده است.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت اولین آزمایشگاه ملی هوش مصنوعی کشور چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر