coinex
otetmarket
propification.com

قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور ابلاغ شد

رئیس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رئیس جمهور، سرانجام پس از تایید شورای نگهبان قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور را ابلاغ کرد.

طرح تشکیل سازمان پدافند غیرعامل از سال 98 در دستور کار مجلس دهم قرار گرفت. بااین‌حال برای اولین بار در مجلس یازدهم توسط نمایندگان شد و در ادامه، پس از رفت و برگشت اصلاحی بین مجلس و شورای نگهبان، سرانجام قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور به تأیید و تصویب شورای نگهبان رسید. به ‌همین جهت «محمدباقر قالیباف» رئیس مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به رئیس جمهور، قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل کشور را ابلاغ کرد.

بیشتر بخوانید: شناسه یکتای پرداخت برای اولین بار عملیاتی شد [+عکس]

ابلاغ قانون تشکیل سازمان پدافند غیرعامل

با اجرای این قانون، کارگروه پدافند غیرعامل کشور نیز به ریاست رئیس ستاد کل نیروهای مسلح شکل خواهد گرفت؛ این کارگروه بالاترین مرجع تصمیم‌گیری در حوزه پدافند غیرعامل بوده که تمامی دستگاه‌های لشگری، دولتی و عمومی غیردولتی باید تصمیم‌های آن را اجرایی سازند.

تشکیل سازمان پدافند غیرعامل

سازمان پدافند غیرعامل همچنین از شخصیت حقوقی مستقل برخوردار بوده و تنها از ستاد کل نیروهای مسلح پیروی خواهد کرد و قرار است از آمادگی دستگاه‌های اجرایی کشور در مقابل «تهدیدهای جدید» اطمینان پیدا کند.

در قانون مذکور همچنین عنوان شده که این سازمان هدف‌هایی همچون «سیاست‌گذاری، افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری، مقاوم‌سازی زیرساخت‌های حیاتی، حساس و مهم کشور، آسان‌تر شدن مدیریت بحران در برابر انواع سلاح‌های نامتعارف همچون هسته‌ای، الکترونیکی و سایبری» را پیگیری خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص تشکیل سازمان پدافند غیرعامل چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر