coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

ضرر 200 میلیارد دلاری اپل به خاطر ممنوعیت استفاده از آیفون در چین!

در پی انتشار خبر ممنوعیت آیفون برای مقامات چینی، شوک به کوپرتینویی‌ها وارد شد و باعث شد تا ضرر 200 میلیارد دلاری اپل را در بازار سهام این شرکت شاهد باشیم.

به نظر می‌رسد چین به منظور مقابله با فروش گسترده گوشی‌های آیفون در این کشور برنامه ویژه‌ای را تدارک دیده است. این کشور امروز اعلام کرد که استفاده از گوشی‌های آیفون در مراکز دولتی ممنوع است. همچنین گزارش‌های جدید منتشر شده از سوی بلومبرگ نشان می‌دهد China Mobile، یکی از اپراتورهای بزرگ این کشور قرار نیست گوشی آیفون 15 را عرضه کند.

بیشتر بخوانید: استفاده از آیفون برای مقامات چینی ممنوع شد

ضرر 200 میلیارد دلاری اپل در پی محدودیت های چین

براساس گزارش سایت Macrumors، کشور چین به تازگی از کارکنان دولت خواسته است از فناوری‌های خارجی نظیر گوشی‌های آیفون استفاده نکنند. انتشار این اخبار و همچنین گزارش جدید بلومبرگ که نشان می‌دهد در آینده ممنوعیت‌های جدیدی برای استفاده و عرضه گوشی‌های آیفون در کشور چین وضع می‌شود سبب شد که قیمت سهام اپل در بازار بورس نیویورک برای دومین روز متوالی افت کند و با کاهش 6 درصدی شاهد ضرر 200 میلیارد دلاری اپل در بازار سهام باشیم.

اوایل هفته جاری بود که روزنامه وال استریت ژورنال در خبری اعلام کرد که چین قصد دارد استفاده از گوشی‌های آیفون را در مراکز دولتی و در بین کارکنان رسمی خود ممنوع اعلام کند. بلومبرگ نیز امروز در گزارشی ضمن تایید این موضوع اعلام کرد که ممنوعیت‌های استفاده و عرضه گوشی‌های آیفون در کشور چین قرار است از این نیز گسترده‌تر شود و این کشور قصد دارد با این اقدامات به تحریم‌های سنگین آمریکا علیه مراکز و شرکت‌های فناوری آن مقابله کند.

Wall Street Journal اعلام کرده است به موجب این قانون جدید کشور چین، استفاده از گوشی‌های آیفون توسط کارمندان و مقامات رسمی کشور چین ممنوع می‌شود و دیگر امکان استفاده از این دستگاه‌ها به منظور انتقال پیام یا برگزاری ملاقات‌های کاری وجود نخواهد داشت. البته منابع خبری نشان می‌دهند پیش از وضع این قانون نیز استفاده از گوشی‌های آیفون توسط مقامات رسمی کشور چین به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده بود و آن‌ها به استفاده از گوشی‌های تولید شده در خاک این کشور به ویژه محصولات هواوی روی آورده‌اند.

ضرر 200 میلیارد دلاری اپل

قرار است در طی روزهای آینده ممنوعیت استفاده از گوشی‌های آیفون به بخش‌های بیشتری از کشور چین آورده شود. گزارش‌های جدید نشان می‌دهند در دیگر بخش‌ها و ارگان‌هایی که تحت مدیریت دولت چین هستند نیز قرار است ممنوعیت استفاده از گوشی‌های آیفون وضع شود. بلومبرگ اعلام کرده است که چین با این برنامه قصد دارد وابستگی خود را به فناوری و نرم افزارهای تولید شده در کشور آمریکا کاهش دهد.

گزارش دیگری که به تازگی توسط منابع خبری گوناگون منتشر شده است نیز نشان می‌دهد که China Mobile، یکی از بزرگ‌ترین اپراتورهای تلفن همراه در چین قصد دارد گوشی آیفون 15 را در این کشور عرضه نکند. انتشار این خبرها سبب شد که ترمز رشد قیمت سهام اپل در بازار بورس نیویورک کشیده شود و ارزش سهام این شرکت در یک روز در حدود 3.6 درصد افت کند. روز گذشته نیز ارزش سهام این شرکت به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده بود و در مجموع این دو روز شاهد افت 6 درصدی بودیم. به عبارت دیگر در این دو روز چیزی در حدود 200 میلیارد دلار از ارزش سهام این شرکت کاسته شد. از ابتدای سال جاری میلادی ارزش سهام اپل چیزی در حدود 46 درصد رشد کرده است.

چین هم اکنون سومین بازار بزرگ محصولات اپل است و در سال گذشته چیزی در حدود 19 درصد از کل درآمد این شرکت از محل فروش اقلام آن در این کشور به دست آمد. پیش‌بینی می‌شود که ممنوعیت استفاده از گوشی‌های آیفون در ادارات و ارگان‌های چین سبب شود فروش این گوشی‌ها در این کشور چیزی در حدود 5 تا 10 میلیون نسخه کاهش پیدا کند. همچنین گفته می‌شود به دلیل رقابت ایجاد شده میان اپل و هواوی ممکن است شاهد کاهش فروش 10 میلیون نسخه‌ای این گوشی هوشمند در کشور چین باشیم. به این ترتیب با اقدامات جدید کشور چین ممکن است فروش محصولات اپل در سرتاسر جهان چیزی در حدود 20 میلیون نسخه کاهش پیدا کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ضرر 200 میلیارد دلاری اپل در پی محدودیت‌های چین چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت‌افزار

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر