;
coinex

قابلیت جدید کلاب هاوس معرفی شد؛ تقلیدی از قابلیت استوری! [+ویدیو]

رقابت شبکه‌های اجتماعی به شدت درحال پیگیری است و این بار از قابلیت جدید کلاب هاوس تحت عنوان «Chat» رونمایی شده که از استوری اینستاگرام الگو گرفته است.

اپلیکیشن کلاب هاوس (Clubhouse) در زمان شیوع کرونا به‌عنوان یک پلتفرم چت صوتی جدید رونمایی شد و موفقیت‌هایی نیز در این زمینه کسب کرد، حالا خبر از قابلیت جدید کلاب هاوس رسیده و این برنامه اعلام کرده که با تغییراتی در چت‌های گروهی خود تصمیم گرفته تا «بیشتر شبیه یک برنامه پیام‌رسان» باشد.

گفتنی است محبوبیت کلاب‌هاوس نسبت به روزهای ابتدایی راه‌اندازی خود افت محسوسی را تجربه کرده، به خصوص از زمانی که شبکه اجتماعی توییتر (X فعلی) قابلیت مشابهی را موسوم به Spaces ایجاد کرده بود. با اینکه Spaces همچنان یکی از ویژگی‌های مهم پلتفرم ایکس به‌شمار می‌رود، اما به‌نظر کلاب هاوس نیز فرصت‌های دیگری را جهت تشویق کاربران به چت صوتی با دوستان خود جستجو می‌کند. در همین زمینه نسخه جدید این برنامه درحال‌حاضر برای iOS و اندروید در دسترس قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: آپدیت جدید بلواسکای منتشر شد؛ تقلید از تردز و ایکس!

رونمایی از قابلیت جدید کلاب هاوس

در پست جدیدی که وبلاگ Clubhouse منتشر کرده، این شرکت به معرفی فرمت جدیدی پرداخته که «Chat» نامگذاری شده و اساساً شباهت بسیاری به یک استوری گروهی اینستاگرام دارد که کاربران با صدای خود توانایی مشارکت در آن را دارند. تغییر قابل ملاحظه این فرمت نسبت به اتاق‌های صوتی کنونی کلاب هاوس این است که به‌صورت ناهمزمان صورت خواهد پذیرفت، به این معنی که کاربران می‌توانند در هر زمانی که بخواهند وارد آن شده و به صحبت بپردازند.

بنابراین اپلیکیشن Clubhouse نیز به‌صورت کامل با توجه به این فرمت جدید بازطراحی شده و با وجود چنین تغییراتی، زمانی که نسخه آپدیت‌شده برنامه را اجرا کنید، از شما درخواست خواهد شد تا یک چت جدید را آغاز کرده و آن را با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین چت‌ها درحال‌حاضر اولین چیزی بوده که در صفحه اصلی برنامه قابل مشاهده است و چت‌های دوستان شما هم درست مانند استوری‌های اینستاگرام در این صفحه نشان داده خواهد شد که می‌توانید در آن‌ها مشارکت داشته باشید.

در ویدیوی زیر موارد بیشتری از این فرمت جدید Clubhouse قابل مشاهده است:

با وجود اینکه همچنان قابلیت ایجاد اتاق‌های صوتی اصلی در این برنامه وجود دارد، اما اکنون فرآیند مقداری سخت‌تر شده است. در حقیقت ابتدا باید روی دکمه میکروفون صفحه اصلی آن ضربه بزنید و با انتخاب گزینه «tap to go live» اتاق صوتی خود را راه‌اندازی کنید. با این وجود، بنابر توضیحات کلاب هاوس، اتاق‌های صوتی زنده کماکان بخش مرکزی آن خواهند بود.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص قابلیت جدید کلاب هاوس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر