coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

واردات هونگچی H5 به ایران تایید شد [+تصاویر و مشخصات]

واردات هونگچی H5 به ایران قطعی شد. این خودرو لوکس و جذاب قرار است با برند جدیدی از گروه صنعتی بهمن موتور وارد کشور شود.

واردات هونگچی H5 به ایران توسط گروه صنعتی بهمن قطعی شد. آنطور که بهمن موتور اعلام کرده است، سدان لوکس و جذاب هونگچی H5 قرار است تحت‌عنوان برند جدیدی از این گروه صنعتی وارد کشور شود. بدین‌ترتیب این خودروساز خصوصی کشور دامنه وادرات و برندهای زیرمجموعه‌های خود را افزایش داده و در کشور از این حیث رکوردار خواهد شد. در ادامه نوشته با مشخصات فنی و امکانات سدان لوکس بهمن موتور آشنا شوید.

بیشتر بخوانید: شرایط واردات خودرو کارکرده به طور کامل مشخص شد [+جزئیات تعرفه و قوانین]

واردات هونگچی H5 به ایران قطعی شد

به‌تازگی با برند جدید گروه بهمن با نام BM Cars (مخفف Bahman Motor Cars) آشنا شدیم که تحت آن محصولات شرکت‌هایی نظیر هونگچی، بستیون، هاوال، کی جی موبیلیتی (سانگ یانگ سابق) و ام جی وارد بازار ایران خواهد شد. حتی تاسیس شورومی برای این برند جدید در ایران مال در جریان است و در آینده نزدیک تکمیل می‌شود. حالا مشخص شده یکی از خودروهای هونگچی که بهمن با BM Cars به ایران می‌آورد، خودرو لوکس H5 است.

برند قدمت‌دار هونگچی که تحت مالکیت گروه فاو (FAW)، یکی از بزرگ‌ترین خودروسازان چین قرار دارد، در سال 2017 سدان H5 را روانه بازار کرد و در سال 2022 نسل دوم آن با زبان طراحی جدید را به نمایش گذاشت. در حالی که کمتر محصولات لوکس بالارده چینی به بازار ایران راه پیدا کرده‌اند، H5 می‌تواند گزینه‌ای متفاوت در بازار کشورمان باشد که عنوان «لوکس» به معنای واقعی کلمه شایسته آن است.

در ادامه نگاهی به جوانب مختلف هونگچی اچ 5 وارداتی بهمن، ساخته شده مبتنی بر پلتفرم Mazda GJ مشترک با مزدا 6 خواهیم داشت.

معرفی سدان لوکس هونگچی H5 وارداتی بهمن موتور

واردات هونگچی H5 به ایران قطعی شد
نمای جلو هونگچی H5 بهمن موتور

همان‌طور که از یک خودرو لوکس انتظار می‌رود، آنچه در نمای جلو هونگچی H5 جلب توجه می‌کند، جلوپنجره بزرگ آن است. جلوپنجره این سدان چندین میله کرومی عمودی دارد که یک میله هم از مرکز آن تا وسط کاپوت امتداد پیدا می‌کند؛ المانی مختص به طراحی محصولات هونگچی که پیش‌تر در امثال H9 مشاهده کرده‌ایم. این جلوپنجره هم با استفاده از تریم کرومی به چراغ‌های جلو که حالت باریک کشیده دارند، متصل شده است.

واردات هونگچی H5 به ایران قطعی شد
نمای کناری سدان چینی اچ 5 برند Hongqi

به سمت نمای کناری که حرکت می‌کنیم، المان قرمز عمودی پشت گلگیر، دستگیره‌های درب مرسوم بیرون‌آمده، ستون‌های مشکی‌رنگ با تریم کرومی دور شیشه‌ها و خطی بلند در کل ناحیه کناری به چشم می‌خورند. قسمت عقب این سدان هونگچی هم مشابه جلو آن طراحی چشمگیری با المان‌های برجسته دارد؛ در این قسمت چراغ عقب سرتاسری با دو گوشه بومرنگ‌شکل و المان کرومی وسط و همچنین دو خروجی اگزوز مستطیلی را مشاهده می‌کنیم. ضمناً سقف با شیبی ظریف با صندوق عقب ادغام شده و دارای حالت فست‌بک (Fastback) است.

واردات هونگچی H5 به ایران قطعی شد
نمای عقب هونگچی H5 بهمن موتور

هونگچی H5 بهمن 4988 میلی‌متر طول، 1875 میلی‌متر عرض و 1470 میلی‌متر ارتفاع دارد. ضمن اینکه دو محور این سدان در فاصله 2920 میلی‌متری نسبت به یکدیگر جا گرفته‌اند. H5 از لحاظ ابعاد پایین‌تر از H7 و H9، سدان‌های لوکس دیگر برند هونگچی قرار می‌گیرد؛ البته در مقایسه با نسل قبلی خود، افزایش طول، عرض و فاصله محوری را تجربه کرده است تا حداقل روی کاغذ فضای بیشتری در کابین داشته باشد.

واردات هونگچی H5 به ایران قطعی شد
کابین هونگچی H5 بهمن موتور

هونگچی H5 بهمن در کابین داشبورد چندلایه با تریم پلاستیکی، کرومی و چرمی دارد و وسط این داشبورد، یک نمایشگر لمسی 12.4 اینچی عمودی تعبیه شده که فضای زیادی را به خود اختصاص داده است. پایین این نمایشگر برخی از کنترل‌ها نظیر ترمز پارک برقی، استارت استاپ و کنترل کشش، شیفتر دنده و صفحه شارژ بی‌سیم قرار داده شده است و بالای آن هم دریچه‌های افقی سیستم تهویه قابل مشاهده‌اند. پشت فرمان این سدان که فرم گِرد با دکمه‌های متعدد دارد، نمایشگر ال‌سی‌دی 10.4 اینچی برای نمایش اطلاعات ضروری به راننده نصب شده است.

واردات هونگچی H5 به ایران قطعی شد
صندوق عقب هونگچی H5 بهمن موتور

در فضای داخلی این سدان چینی تریم چرمی با رنگ‌های متفاوت از جمله رنگی که به‌عنوان «قرمز هونگچی» شناخته می‌شود، قسمت‌های مختلف را فرا گرفته است؛ از صندلی‌ها و پنل‌های درب‌ها تا لایه‌های داشبورد و کنسول مرکزی. این نشان می‌دهد با یک سدان لوکس مرسوم مواجه‌ایم؛ همانی که به مذاق خیلی از ایرانی‌ها خوش می‌آید. البته باید دید که بهمن موتور سدان لوکس هونگچی H5 را دقیقاً با چه امکانات و تجهیزاتی به بازار ایران می‌آورد. در ادامه امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی موجود برای هونگچی اچ ۵ را مشاهده می‌کنید:

  • سقف پانوراما
  • رینگ‌های آلیاژی ۱۷، ۱۸ یا ۲۰ اینچی
  • نمایشگر لمسی ۱۲.۴ اینچیِ سیستم اطلاعات و سرگرمی
  • نمایشگر هدآپ
  • دوربین ۳۶۰ درجه
  • پشتیبانی از اپل کارپلی و اندروید اوتو
  • شارژ بی‌سیم گوشی‌های هوشمند (صفحه شارژ برای سرنشینان عقب در تریم‌های بالارده)
  • کنترل از طریق صوت
  • تهویه خودکار دوناحیه‌ای
  • گرمایش و تهویه صندلی‌های جلو (همچنین برای صندلی‌های عقب در تریم‌های بالارده)
  • دریچه‌های هوا در ناحیه عقب
  • هشدار برخورد از جلو
  • ترمز اضطراری خودکار
  • هشدار خروج از خط
  • نمایشگر نقطه کور
  • هشدار برخورد از عقب
  • کروز کنترل تطبیقی
  • ۶ ایربگ (۲ ایربگ در داشبود، ۲ عدد در صندلی و ۲ عدد ایربگ پرده‌ای)
  • سیستم صوتی Bose

مشخصات فنی و قیمت هونگچی H5 بهمن

واردات هونگچی H5 به ایران قطعی شد
واردات هونگچی H5 به ایران قطعی شد

همان‌طور که در مقطع کنونی امکانات و تجهیزات نسخه وارداتی هونگچی H5 برای بازار ایران مشخص نیست، پیشرانه آن هم تعیین نشده است. با این حال، باید اشاره کرد که هونگچی این سدان لوکس را با سه پیشرانه و چینش زیر عرضه می‌کند:

  • پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ با ۱۵۶ اسب بخار قدرت و ۲۵۸ نیوتن متر گشتاور
  • پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۲۴ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور
  • پیشرانه هیبرید متشکل از یک موتور بنزین‌سوز ۱.۵ لیتری و یک موتور الکتریکی ۵۰ کیلوواتی با مجموع قدرت ۱۹۰ اسب بخار

این پیشرانه‌ها به‌واسطه یک گیربکس دوکلاچه ۸ سرعته، نیرو محرکه را به محور جلو انتقال می‌کنند. همچنین در زمینه تعلیق، در ناحیه جلو این خودرو چینی سیستم مک فرسون و در ناحیه عقب آن سیستم چنداتصالی پیاده‌سازی شده است.

هونگچی H5 در چین قیمتی بین حدود 160 هزار یوان (حدود 24 هزار دلار) تا 180 هزار یوان (حدود 30 هزار دلار) دارد. اگر در نظر بگیریم که نسخه پایه این سدان با قیمت 24 هزار دلاری روانه بازار ایران شود، باید انتظار قیمتی در محدوده حداقل 1 میلیارد و 500 میلیارد تومانی را داشت. در نهایت باید منتظر اطلاعات بیشتر درباره امکانات، پیشرانه و در نتیجه قیمت این محصول وارداتی بهمن بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص واردات هونگچی H5 به ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: گجت نیوز

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (34 نظر)

    بابا مردم کی میخواهید بیدار شوید و دست این زالوها رو قطع کنید ،یه وقتی مردم و کشورم در دنیا اعتباری داشتند الان نه کسی پول ما را قبول میکند و نه خود ما را بس کنید تن خدا ،مردن شرف داره به این زندگی نکبت

    پاسخ

    فکری به حال فرار نخبگانمون از کشور کنید ،تمام دکترها و پرستارها و دانشمندانمون دارن از کشور مهاجرت نه، فرار میکنند .هر کسی که سرمایه ای دارد چه مالی چه نخبه دارند چمدان میبندند ،کشور را ویرانه کردید مشکل ما خودرو نیست باور کنید ،جوانان ما نه توانایی تهیه مسکن و شغل دارند و نه میتوانند ازدواج کنند خداوندا به فریاد جوانان برس

    پاسخ

    باسلام.خدمت سردبیر محترم و هیئت تحریه کوشا.بار اولی که چشمم به یک خودرو چینی افتاد دقیقا خاطرم هست فورا در ذهنم یاد یخچال پارس سفید رنگ افتادم بااین تفاوت که چهارتا چرخ داشت و چهارتا در.کلی خندیدیم همان موقع فکر کنم اوایل دهه هشتاد بودهمانجا به دوستم گفتم باهات شرط می بندم روزی بیاد که همه ما در صف خرید خودروی چینی بایستیم و آرزوی خرید آن را داشته باشیم.وامروز همان روزاست و افسوس که با داشتن این همه هوش و امکانات وتوانایی وزیرساخت های عالی وبیشمار هر روز خبر از ورود مدل جدید و لوکس و زیباتری از خودرو سازهای چینی باشیم.کی بیاد که از بنگلادش هم خودرو وارد کنیم زیاد دور نیست چون چینی ها وقتی روی بازار ما آزمون و خطاهای لازم رانمودنددیگربه ما مدل های روزرا نخواهندفروخت

    پاسخ

    اگر کشور با کمبود ارز خارجی مواجه است
    چگونه ارز برای واردات لگن پاره های
    بی مصرف چینی موجود است ؟!

    پاسخ

    ای خدا
    ایران شده زباله دانی لگن پاره های چینی

    پاسخ

    سلام من یک کارگرم کچندوقته سرگذرکاربهم نمیخوره به امام حسین دوتابچه دارم مستعجرم اجارم عقب افتاده به فاطمه زهراع خیلی مهتاجم زنم زانوش آب برداشته ندارم ببرمش دکتراگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنید خدا عزیزانتو نگه داره واقعا کسی میتونه کمکم کنه
    6104337446580449

    پاسخ

    ما ایرانیها علاوه بر کلی ضعف و مشکل که داریم یه بیماری به نام فراموشی مزمن هم داریم.

    تا سه سال پیش که خودروهای ایرانی به بهانه های مختلف جان هموطنانمان رو می‌گرفت، مدام شعار می دادیم که : آقا ما اصلا اگر خودروی داخلی نخواهیم باید کیو ببینیم؟
    یا : چرا بجای تولید خودروی بی کیفیت و نا امن داخلی دست به واردات خودرو حتی از چین نمی زنیم؟

    خوب خدا وکیلی الان دقیقا آرزوی سه سال پیشمون مستجاب شده و میتونیم خودروی وارداتی و نسبتا امن و مدرن حتی از کشور چین داشته باشیم.

    امروز رو ما قبلا آرزو کردیم
    لطفاً دوز داروی فراموشیتون رو افزایش بدید.

    وجدانا در مجموع این سالها میتونید به خودروهای چینی برچسب قاتل یا نا امن بدید؟
    بله
    همه قبول داریم خودروی آلمانی و ژاپنی یه چیز دیگست.
    اما آیا چینیها از ایرانیها بهتر نیستن؟
    پس کمی منطقی به موضوع نگاه کنید.

    پاسخ

    سلام مسلمونی هست واسه خدا کمکم کنه من بتونم با بچه ۱۳ساله ام برم کربلا به ما محرمی قسم دوساله میخوام برم نمیتونم مستعجرم کارگر گزر هستم خرج زندگیمو بزور در میارم فقط میخوام واسه شفای بچم برم کربلا ب هرکی میگم مسخرم میکنه تورو ب خوده امام حسین علیه السلام قسمتون میدم منم مسل برادرتون اگه واستون مقدوره کمک کنین ک دل بچمم شاد بشه 5859831138890248 ش کارت شجاعی زاده . ب خاک پدرم خیلی محتاجم

    پاسخ

    من نمی‌فهمم چطور یه خودرو 24 هزار دلاری میشه خودرو لوکس در کشوری که خودرو 24 هزار دلاری چینی لوکس حساب بشه پس خودروهای صد هزار دلاری حتما فضاپیما حساب میشن

    پاسخ

    و چقدر با افتخار به حماقت خود اعتراف میکنیم به جای تولید ماشینهای اروپایی و ژاپنی وارد کننده آشغالهای چینی شدیم

    پاسخ

    ظاهرش ک خییییلی شیکه مخصوصا جلو پنجره و چراغها قشنگن . پیشرانه های قوی هم داره خلاصه ماشینای خوبی داره میاد اگه قیمتاشون هم خوب بزنن

    پاسخ

    بهمن موتور کرمان موتور مدیران خودرو
    همه شون عامل چینی های کمونیست جهانخوار هستند و کار آنها غارت
    سرمایه های مردم با فروختن
    لگن پاره های بی مصرف و فکسنی چینی
    به ایرانیان و پر کردن جیب چینی های
    از خدا بی خبر می باشد .
    مردم باهم متحد شوید و از خریدن
    این لگن‌ پاره های چینی خودداری کنید .

    پاسخ

    باچه ا زشی فروخته میشه ارزشی که همه بتونن خرید کنن نه یه عده خاص

    پاسخ

    سلام دوستان
    اگر الان با این قیمت وارد شود می ارزد
    که عنوان شد
    هم بروز است
    هم فنی

    پاسخ

    100درصد برو رویدو میلیارد، وقتی ریسپکت رو داره حدود یک میلیارد میفروشه دیگه این احتمالاً بالای دو میلیارد مالیات میخوره… حالا ماکه همین ماشین های مسخره داخلی روهم نمیتونیم سوار بشیم، اینم برای اکثر مردم رویاست، ولی اینو بذار کنار رولزرویس و بنز کلاس اس و بی ام و سری هفت و بنتلی و… بعد پول یه ماشین خوب مثل مزاد6 رو باید بدی یه ماشین چینی با موتور در حد دناپلاس… واقعا شورشو از این موتور یک نیم لیتر توربوشارژ درآوردن، اونم با این قیمت ها و جیب های خالی مردم که از ترس و وحشت میرن پول میدن ماشین که ارزش پولشون ریزش زیادی نداشته باشه

    پاسخ

    اخه چی بگم به شماها که به قول خودت سوار نشدی که ایراد میگیری،هر چیزی رو با هم ردش بسنج،شما لیفان ایکس ۶۰ رو اومدی با بنتلی مقایسه میکنی؟ماشینهایی ساخته چین برای همین امریکا و اروپا در حد بنتلی که اگه کمی تحقیق کنی متوجه میشی،در ضمن همین تالیسمان که کاملا قابل دیدنه موتور ۱۵۰۰داره،چطوره کمی سطح آگاهیتو ببری بالا،الان تمام دنیا دارن موتور بادحجم پایین و قدرت بالا تولید میکنن،گذشت زمانی که روی کادیلاک موتور ۶۰۰۰ میذاشتن نهایت ۲۰۰اسب قدرت میداد،بفهمید اینو

    پاسخ

    ماشین اشغال جدید چینی به قیمت خدا تومن در راه هست

    پاسخ

    و باز هم پیشرانه ی یک و نیم لیتری، احتمالا چینیها کامیون با پیشرانه ی یک و نیم لیتری نزدن؟ که برند برتر بهمن موتور این خودرو ساز خسوسی به زنبیل محصولات متنوعش اضافه کنه؟

    پاسخ

    اگه ایران نبود چینی ها هنوز تنها صادراتشون ابریشم و ظروف چینی بود!!! آخه کی پیدا میشه به جز ایران چنین اشغالهایی را به عنوان ماشین بخره؟؟ با این همه دب دبه و کلاس الکی و هیکل و وزن فقط ۱۵۰۰ سی سی موتور؟؟؟ همیشه باید یه وانت پیکان با ۶ تا افغانی پشتش حرکت کنه که به سربالایی رسید برن هلش بدن بره بالا…

    پاسخ

    ببین نمی‌گم اینا خوبن ها

    ولی سانتافه هم حدودا همین قدرت رو داره ۱.۵ توربو برابری می‌کنه حدودا با ۲ بدون توربو و ۲.۱ یا ۲.۲ بدون توربو و بدون gdi

    در واضع الان بنز هم تو ماشین های اقتصادیش که باز هم ۶۰۰۰۰ دلار قیمت دارند موتور ۱.۵ توربو میزان سری c200 رو میگم که باز هم ماشین های ۴۰۰۰۰ دلاری مثل سانتافه گرون تره

    به نظرم اینقدر گارد نباید جلو خودرو چینی گرفت درسته که تو ایران گرون میدن ولی خب ماشین های ژاپنی یا کره ای رو که خیلی بیشتر از قیمت واقعی میدن اگه چینی رو ۲ برابر بدن اونا رو کارکردشونو ۳ برابر قیمت واقعی میدن و مثلا ۱۰ برابر سانتافه ۲۰۱۷ از کارکردش تو خارج گرون تره

    ولی خب خدایی یکم فکر کنیم می‌بینیم که چین داره کل جهان رو میگیره و مطمئنم تا ۱۰ ۲۰ سال دیگه بنز و bmw‌ رو راحت از جلو خودشون بر میدارم خب وقتی آدم به تاریخ هم میبینن همین طور بوده کی فکر میکرد الان یه برندی مثل شیاومی بیاد گوشی های بزنه که میتونن تو سطح جهان با برند اپل و سامسونگ رقابت کنم که فکر میکرد چین می‌تونه به فضا بره

    پاسخ

    آخه چقدر از این لگن پاره های چینی
    که یکی از یکی آشغال تر و بی مصرف ترند
    باید وارد کشورمان شوند

    پاسخ

    توی عمرت بالاتر از پراید و ۲۰۶ چپی سوار نشدی که به ماشینهایی که همین الان داره تو کانادا و امریکا فروش میره میگی لگن،لااقل اگه یکبار فقط یک بار پشت یک ماشین بهتر نشسته باشی آدم دلش نمیسوزه،باشه شما بگید لگن چهارتا مثل شما هم میگن لگن ولی دنیارو فتح کرده با تکنولوژی و کیفیت صنعتش،

    پاسخ

    مرگ بر مافیای خودرو

    پاسخ

    تور خدا بس کنید با این آشغالهای چینی اینهمه ماشین اروپایی.

    پاسخ

    مشکل اصلی اینجاست به اروپایی ها میرسن میگن ارز نداریم درحالی که بیشتر از همیشه یورو گرفتن و ذخیره کردن، اما به چین که میرسن میگن هم دلار داریم هم منابع خیلی زیاد تامین شده و بجای اینکه برن سراغ آلمان و انگلیس و فرانسه و یا حتی اسپانیا، بجای اینکه برم دنبال ژاپن و کره، یه کله عین گداهای دم بازار دنبال آشغال سازان چینی میرن. یعنی میگردن، ببینن آشغال سازترین خودروساز چینی کدومه دقیقا مسرن سراغ همون بعد میگن نصف این قطعات روهم بریز پایین و فقط یه مانیتور ویه بیل آپشن و یه موتور یک ونیم توربو و علی برکت الله، بیارو بنداز به ملت گرفتار و زندانی ایران به دومیلیارد و سه میلیارد و ببر تو بورس تا کشف قیمت بشه! یعنی اینارو واسه کسی که تو اروپا و آمریکا زندگی میکنه و بهترین ماشین هارو از دم قسط بدون بهره بهشون میدن هفت ساله، و وقتی بگی قیمت یه ماشین چینی بایه فورد یا بی ام و دو هزار و بیست و یک و بنز کلاس سی یکیه، سکته ناقص میکنن

    پاسخ

    اولا تا الان می بایست بهترین خودرو را برای ملت ایران تولید میکردیم . ولی با دستهای کثیف . ودخالت احمقانه دولتها در صنعت خوروسازی به قهقرا بردند . توجه ملت ایران باید بهترین خورویروز دنیا را باید سوار . انان که وعده بهشت به ملت ایران میدهند . ولی از ظلم وجنایت خودروسازان داخلی انچنان حرف نمیزنند . ملت ایران با غیرت ومتمدن و با لیاقت بسیار بالا هستند . باید از بهترینهای دنیا استفاده کنند .

    پاسخ

    چین که هیچ، ژاپن هم نمیتونه 50سال دیگه به تکنولوژی ناب و تاپ بنز و بی ام برسه. ببینید الان یه بی ام و دوهزار و نوزده توی کانادا حدود بیست و سه هزار دلار کاناداست یعنی همین پول دناپلاس… بعد هیچ کمپانی نمیتونه مثل بی ام و، از یه موتور یک ونیم یا دولیتر بیشترین هورس پاور رو بگیره، بیشترین شتاب رو بگیره… بعد تن لش اینو با سانتافه مقایسه نکنید. البته سانتافه هم ماشین تاپی نیست و معروفه که چه ایراداتی داره که بخاطر اتاق سنگین و موتور کم توانه. اگه اینطوریه، بنز یا لامبورگینی میتونن تویین توربو که میذارن یا سوپر شارژ، بجای موتورهای دوازده سیلندر شش و پنج هزار و چهار هزار و اندی، از یه موتور دو لیتر استفاده کنن، یعنی روی کلاس اس همونی رو بذارن که روی کلاس سی هست، اما عملا میبینیم که تکنولوژی هاشون حتی سیستم تعلیق فرق داره… چین مشارکت های خوبی داره، خوبم داره پیش میره، ایکاش مدیران بی عرضه و مسولین دغدغه دار ایران هم یکم از مدیران چینی الگوبرداری میکردن…. بعد از دهسال هزینه تازه ال ممد رو کردن کادیلا که تو فرانسه مسخرش کردن و شده گودزیلا از بس زشت و بد ریخته و دیگه با طراحی روز زمین تا آسمان فاصله داره… بعد یه مبحثی هست بنام استقامت. مرسدس بنز اومد چندسال پیش کل موتور رو بست. دوسه تا شرکت دیگه هم اومدن کپی برداری کردن، اما اون که بنز میگه این ماشین تا دهسال تحت گارانتی بنزه، واقعا میشه ماشین های چینی هم همونقدر کار کنن؟ فقط کمری و کرولا و دوسه تا ماشین از برند تویوتا شاید این توان رو داشته باشن، حالا قدرت و کیفیت بنز رو ندارن اما اقتصادی هستن. شما الان ماشین های چند سال پیش کره و ژاپن رو میگیری هرروز باید بری خرج کنی تا بشه ماشین و دیگه ادن ماشین سابق نمیشه، اما بنزهای بیست سال قبل که هیچ پنجاه‌ سال قبل هم دارن کار میکنن و جالبه که لوازم یدکی ارزونتری از ماشین های چینی تولید داخل دارن… فقط بی ام و بخاطر شتاب بالا یکم استهلاک بالا داره.. ولی چین، یا ماشین های خوبیم داره که بی شک داره و اکثریت تو همونجا استفاده میشن، و مدیران ایرانی مثل سایر محصولات میرن سراغ ارزونترین و بی کیفیت ترین ها که بتونن روش سود کنن… و فعلاً موتور یک لیتر و یک ونیم توربو افتاده تو دهن آقایان و بهشون مزه داده

    پاسخ

    حالا انقدر رولز روز پلاس پلاس پلاس اپشن اپشنال …میکنن که قیمت ماشین 200 میلیونی رو به 20 میلیارد ریال برسونن

    پاسخ

    پیشرانه ۱,۵لیتری چین،چه تنپوشهایی که بخودش ندیده.!

    پاسخ

    ببین نمی‌گم اینا خوبن ها

    ولی سانتافه هم حدودا همین قدرت رو داره ۱.۵ توربو برابری می‌کنه حدودا با ۲ بدون توربو و ۲.۱ یا ۲.۲ بدون توربو و بدون gdi

    در واضع الان بنز هم تو ماشین های اقتصادیش که باز هم ۶۰۰۰۰ دلار قیمت دارند موتور ۱.۵ توربو میزان سری c200 رو میگم که باز هم ماشین های ۴۰۰۰۰ دلاری مثل سانتافه گرون تره

    به نظرم اینقدر گارد نباید جلو خودرو چینی گرفت درسته که تو ایران گرون میدن ولی خب ماشین های ژاپنی یا کره ای رو که خیلی بیشتر از قیمت واقعی میدن اگه چینی رو ۲ برابر بدن اونا رو کارکردشونو ۳ برابر قیمت واقعی میدن و مثلا ۱۰ برابر سانتافه ۲۰۱۷ از کارکردش تو خارج گرون تره

    ولی خب خدایی یکم فکر کنیم می‌بینیم که چین داره کل جهان رو میگیره و مطمئنم تا ۱۰ ۲۰ سال دیگه بنز و bmw‌ رو راحت از جلو خودشون بر میدارم خب وقتی آدم به تاریخ هم میبینن همین طور بوده کی فکر میکرد الان یه برندی مثل شیاومی بیاد گوشی های بزنه که میتونن تو سطح جهان با برند اپل و سامسونگ رقابت کنم که فکر میکرد چین می‌تونه به فضا بره

    پاسخ

    چین که هیچ، ژاپن هم نمیتونه 50سال دیگه به تکنولوژی ناب و تاپ بنز و بی ام برسه. ببینید الان یه بی ام و دوهزار و نوزده توی کانادا حدود بیست و سه هزار دلار کاناداست یعنی همین پول دناپلاس… بعد هیچ کمپانی نمیتونه مثل بی ام و، از یه موتور یک ونیم یا دولیتر بیشترین هورس پاور رو بگیره، بیشترین شتاب رو بگیره… بعد تن لش اینو با سانتافه مقایسه نکنید. البته سانتافه هم ماشین تاپی نیست و معروفه که چه ایراداتی داره که بخاطر اتاق سنگین و موتور کم توانه. اگه اینطوریه، بنز یا لامبورگینی میتونن تویین توربو که میذارن یا سوپر شارژ، بجای موتورهای دوازده سیلندر شش و پنج هزار و چهار هزار و اندی، از یه موتور دو لیتر استفاده کنن، یعنی روی کلاس اس همونی رو بذارن که روی کلاس سی هست، اما عملا میبینیم که تکنولوژی هاشون حتی سیستم تعلیق فرق داره… چین مشارکت های خوبی داره، خوبم داره پیش میره، ایکاش مدیران بی عرضه و مسولین دغدغه دار ایران هم یکم از مدیران چینی الگوبرداری میکردن…. بعد از دهسال هزینه تازه ال ممد رو کردن کادیلا که تو فرانسه مسخرش کردن و شده گودزیلا از بس زشت و بد ریخته و دیگه با طراحی روز زمین تا آسمان فاصله داره… بعد یه مبحثی هست بنام استقامت. مرسدس بنز اومد چندسال پیش کل موتور رو بست. دوسه تا شرکت دیگه هم اومدن کپی برداری کردن، اما اون که بنز میگه این ماشین تا دهسال تحت گارانتی بنزه، واقعا میشه ماشین های چینی هم همونقدر کار کنن؟ فقط کمری و کرولا و دوسه تا ماشین از برند تویوتا شاید این توان رو داشته باشن، حالا قدرت و کیفیت بنز رو ندارن اما اقتصادی هستن. شما الان ماشین های چند سال پیش کره و ژاپن رو میگیری هرروز باید بری خرج کنی تا بشه ماشین و دیگه ادن ماشین سابق نمیشه، اما بنزهای بیست سال قبل که هیچ پنجاه‌ سال قبل هم دارن کار میکنن و جالبه که لوازم یدکی ارزونتری از ماشین های چینی تولید داخل دارن… فقط بی ام و بخاطر شتاب بالا یکم استهلاک بالا داره.. ولی چین، یا ماشین های خوبیم داره که بی شک داره و اکثریت تو همونجا استفاده میشن، و مدیران ایرانی مثل سایر محصولات میرن سراغ ارزونترین و بی کیفیت ترین ها که بتونن روش سود کنن… و فعلاً موتور یک لیتر و یک ونیم توربو افتاده تو دهن آقایان و بهشون مزه داده

    پاسخ

    کم از این کسافتیا مصرف کن ، ژاپن ۱۰ سال صنعت خودروش از آلمان جلوتره

    پاسخ

    ژاپن هم خوبه با کیفیته ولی دیگع اینطوری نیس که شما میگی‌. غول دنیای خودرو المان هس. هر چقدرم بخواد به المانی فعلا نمیرسه. یه دونه کمپانی پورشه به کل خودروسازی ژاپن می ارزه حالا بنز و بی ام وی هم که خداس. ایودی هم از یه طرف ولکس واگن هم مادر هس. نه ژاپن فعلا نمیتونه به المان برسه.

    نه…. نه… صاحب ایران وایرانی منم… اول پول فضای منو پرداخت کن.. بد دیدیم انصاف داری.. باشه ولی قیمت وارزش خودم میزارم.. جانان صاحب…. هروقت پول فضای کهکشانی منو پرداخت کردی.. بیا…. ها…. جانان

    پاسخ