;
coinex

مصوبه کاهش تعرفه برق ماینینگ رسما ابلاغ شد

مصوبه کاهش تعرفه برق ماینینگ که اخیراً در ماه مرداد اصلاح شد، هم‌اکنون از طرف توانیر به شرکت‌های برق منطقه‌ای ابلاغ شده است.

مصوبه کاهش تعرفه برق مصرفی ماینینگ در تاریخ 14 شهریور از سوی توانیر به شرکت‌های برق منطقه‌ای و توزیع نیرو ابلاغ شده و این امر در حالی رقم خورده که کمتر از یک ماه قبل اصلاح تعرفه انرژی ماینینگ مصرفی صورت گرفته است. ایراد کمیسیون تلفیق مجلس به بند متولی بودن بانک مرکزی علت اصلی ارائه این اصلاحیه بوده زیرا بانک مرکزی متولی، ناظر و صاحب صنعت عنوان شده بود.

بیشتر بخوانید: رکورد بیشترین تولید برق در یک روز در چین ثبت شد

ابلاغ مصوبه کاهش تعرفه برق ماینینگ

مطابق با ابلاغیه توانیر، بهای برق مصرفی مراکز استخراج رمز ارز به 26,257 ریال برای هر کیلوات ساعت خواهد رسید. نرخ جدید برق مصرفی ماینینگ برای سه ماه و از تاریخ 28 مرداد تا 28 آبان سال جاری مدنظر قرار گرفته است.

در این اصلاحیه وزارت نیرو نیز پیشنهاداتی ارائه کرده که شامل حذف عوارض و مالیات ارزش افزوده خواهد بود. زیرا صنعت ماینینگ به‌عنوان صنعت صادرکننده به‌شمار می‌رود و لذا دریافت این مبالغ برای دولت ایراد حقوقی و شرعی دارد. بااین‌حال به این علت که حذف این دو مورد در صدور قبض امکان‌پذیر نبوده، مقرر شده محاسبات به شیوه‌ای صورت گیرد تا با کاهش نرخ مبنا، مبلغ تمام شده شامل عوارض و مالیات ارزش افروده نشود.

کاهش تعرفه برق مصرفی ماینینگ

البته پیشنهاد دیگر وزارت نیرو، تغییر مبنای محاسبه تعرفه صادراتی از سامانه نیما به سامانه طلا و ارز بوده که منجر به افزایش تعرفه خواهد شد و اعمال این دو تغییر کاهش اندکی در نرخ تعرفه را رقم خواهد زد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص مصوبه کاهش تعرفه برق ماینینگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: پیوست

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    لعنت به ذات و بوته حروم خورشون….

    پاسخ