coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

متا در حال ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی برای رقابت با OpenAI است

متا پلتفرم در راستای رقابت در زمینه ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی با مدل شرکت OpenAI، مدل‌های هوش مصنوعی متن‌بازی را ارائه می‌کند.

بنابر گزارش رویترز، شرکت‌ها و کسب‌وکارهای بزرگ در سراسر جهان به‌منظور دسترسی به توانمندی‌های جدید به عرصه هوش مصنوعی ورود پیدا کرده و فرایند‌های تجاری خود را با تمرکز بر این تکنولوژی اجرایی می‌سازند. در همین راستا شرکت متا جهت ارائه قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی قرار است سال آینده میلادی (2024) تدارک لازم را ببیند. ظاهراً این مدل چندین برابر Llama 2 قدرت خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: افزایش 35 درصدی مصرف آب به خاطر توسعه هوش مصنوعی!

تلاش متا برای ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی

مدل Llama 2 مدل زبانی متن‌بازی از شرکت متا است که در ماه جولای فعالیت خود را آغاز کرده و بعد از عرضه با همکاری اژور، خدمات ابری مایکروسافت، رقابت سختی را با ChatGPT و گوگل بارد آغاز کرد.

قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی

از طرفی بلومبرگ طی ماه جولای خبر از تلاش اپل برای ساخت مدل هوش مصنوعی جدیدی مشابه ChatGPT و گوگل‌ بارد داد که طبق چارچوب خاص این شرکت به نام «Ajax» به‌منظور ساخت مدل‌های زبانی تنظیم شده است. همچنین یک چت‌بات جدید که برخی از آن تحت عنوان «Apple GPT» یاد می‌کنند نیز در مرحله آزمایش قرار دارد.

متا در این زمینه برنامه دارد تا روند آموزش این سیستم هوش مصنوعی یا مدل زبانی جدید را اوایل سال 2024 شروع کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رقابت برای ساخت قدرتمندترین مدل هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: پیوست

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر