;
coinex

بهترین سیستم لرزشگیر تصویر دنیا در آیفون 15 پرو مکس به کار رفته است!

طبق گفته‌های اپل، آیفون 15 پرو مکس دارای بهترین سیستم لرزشگیر تصویر دنیا در بین تمامی گوشی‌های هوشمند است. اما آیا این ادعای اپل حقیقت دارد؟

در مراسم رونمایی از جدیدترین پرچمداران کوپرتینویی‌ها اعلام شد که بهترین سیستم لرزشگیر تصویر دنیا در آیفون 15 پرو مکس گنجانده شده است. اپل سیستم لرزشگر تصویر “سنسور-شیفت” را در پرچمداران سالهای پیش خود بکار برده بود اما حالا و در پرچمدار سال 2023، این سیستم ارتقا یافته و به عنوان بهترین سیستم لرزشگیر شناخته می‌شود. البته نوع کاربری سنسور-شیفت با مدلهای پیشین متفاوت است.

بیشتر بخوانید: تماشا کنید: نمونه عکس‌های دوربین آیفون 15 پرو مکس

بهترین سیستم لرزشگیر تصویر دنیا در آیفون 15 پرو مکس قرار دارد

آیفون ۱۲ پرو مکس به‌دلیل بهره‌مندی از سیستم لرزش‌گیر سنسور-شیفت در کانون توجه قرار گرفت و اپل بعداً این سیستم را به مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون ۱۳ و آیفون ۱۴ نیز اضافه کرد. این شرکت در کنفرانس مطبوعاتی Wonderlust گفت که سیستم لرزش‌گیر آیفون ۱۵ پرو مکس بسیار پیشرفته‌تر از نسل قبل است.

در دوربین‌های سنتی، سیستم لرزش‌گیر اپتیکال روی لنز قرار می‌گیرد؛ اما در سیستم سنسور-شیفت، لرزش‌های تصویر ازطریق حرکت خود حسگر گرفته می‌شود.

عملکرد سیستم سنسور-شیفت پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. سازندگان شتاب‌سنج‌هایی در دوربین قرار می‌دهند تا ازطریق آنها حرکات دوربین تشخیص داده شود. حسگر دوربین با بهره‌گیری از داده‌های به‌دست‌آمده ازطریق شتاب‌سنج‌ها، به‌صورت مداوم در فاصله‌ای بسیار اندک جابه‌جا می‌شود تا هرگونه لرزش را تا‌حدممکن خنثی کند.

بهترین سیستم لرزشگیر تصویر دنیا در آیفون 15 پرو مکس قرار دارد

سنسور-شیفت از سیستمی استفاده می‌کند که از آن با نام غیرمعمول «تصحیح حرکات در راستای پنج محور» یاد می‌شود. این در حالی است که در این نوع سیستم درواقع لرزش‌های سه محور گرفته می‌شود. لرزش‌گیر سنسور-شیفت لرزش‌های دوربین را در امتداد جهت‌های بالا، پایین، چپ و راست می‌گیرد و لرزش‌های ناشی از چرخش دوربین را نیز خنثی می‌کند.

پس از رونمایی آیفون ۱۲ پرو مکس، گفته شد که سامسونگ و برندهای دیگر نیز قصد دارند سیستم سنسور-شیفت را به گوشی‌هایشان اضافه کنند؛ بااین‌حال، فعلاً چنین سیستمی را در هیچ موبایلی به‌غیر از آیفون‌های پرچم‌دار ندیده‌ایم.

آیفون ۱۵ پرو مکس از پیشرفته‌ترین سیستم لرزش‌گیر اپل استفاده می‌کند. این سیستم که وارد دوربین تله‌فوتوِ پریسکوپی شده، متشکل‌ از لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) و ماژول سنسور-شیفت سه‌بعدی با فوکوس خودکار است. این سیستم باعث می‌شود حسگر در راستای عمودی و افقی حرکت کند تا لرزش تصویر کاملاً گرفته شود.

اپل می‌گوید آیفون ۱۵ پرو مکس نخستین گوشی دنیا با چنین سیستمی است. به‌روایت اپل، این سیستم در هر ثانیه ۱۰٬۰۰۰ ریزتنظیم انجام می‌دهد که دو برابر بیشتر از آیفون ۱۴ پرو مکس است. چنین سیستمی باعث می‌شود آیفون ۱۵ پرو مکس به‌راحتی در فهرست بهترین گوشی از نظر دوربین قرار بگیرد.

برای سنجش عملکرد سیستم ترکیبی اپل، باید منتظر بمانیم تا آیفون ۱۵ پرو مکس به‌دست کارشناسان زومیت برسد. آیفون ۱۵ پرو و آیفون ۱۵ پرو مکس افزون‌بر سیستم دوربین پیشرفته، به بدنه‌ تیتانیومی و پردازنده سه‌نانومتری مجهز هستند. قیمت گوشی آیفون ۱۵ پرو ۹۹۹ دلار و قیمت گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس ۱٬۱۹۹ دلار است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین سیستم لرزشگیر تصویر دنیا در آیفون 15 پرو مکس چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر