;
coinex

صفر تا صد زیر یک ثانیه ؛ رکورد جدید دنیای خودرو که توسط سوئیسی‌ها ثبت شد! [+ویدیو]

رکورد سرعت صفر تا صد زیر یک ثانیه توسط سوئیسی‌ها شکسته شد. این دست‌آورد توسط تیمی از دانشجویان و با یک خودرو الکتریکی کوچک محقق شده است.

دانشجویان دانشگاه ETH Zurich مستقر در سوئیس توانستند رکوردی جدیدی در زمینه سرعت خودرو با سرعت صفر تا صد زیر یک ثانیه به ثبت برسانند. جالب‌تر اینکه پای یک مینی خودرو الکتریکی در میان است و این خودرو که Grimsel نام دارد علاوه بر توانایی‌های بسیاری بالا، یک خودرو با سوخت پاک است که با استفاده از فناوری‌های نوین و محاسبات پیچیده طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: ریماک نورا با شکستن رکورد تسلا، حالا سریعترین خودرو برقی دنیاست!

رکورد صفر تا صد زیر یک ثانیه به یک خودرو برقی سوئیسی رسید

شاید بسیاری از ما علاقه‌مند باشیم که بدانیم چه خودرویی می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان ممکن، سرعت بالایی را دست یابد. این مسئله همچنین برای دانشجویان دانشگاه ETH Zurich در سوئیس، چالش‌برانگیر بوده است. آنها با ساخت یک خودرو الکتریکی مینی، توانسته‌اند رکورد جدیدی در سرعت صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را شکسته و به نام خود ثبت کنند.

رکورد صفر تا صد زیر یک ثانیه به یک خودرو برقی سوئیسی رسید

این خودرو با نام Grimsel (گریمسل)، توسط تیم AMZ Racing (AMZ) دانشگاه ETH Zurich طراحی و ساخته شده است. Grimsel یک خودرو الکتریکی Formula Student (فرمول استودنت) است که در مسابقاتی که بین دانشجویان مهندسی خودرو در سطح جهان برگزار می‌شود، شرکت می‌کند. Formula Student یک مسابقه کارآفرینی و نوآوری است که در آن دانشجویان باید خودروهایی را طراحی، ساخته و ارزیابی کنند.

Grimsel یک خودرو بسیار سبک و قدرتمند است. وزن آن تنها ۱۶۸ کیلوگرم است و دارای چهار موتور الکتریکی است که هر کدام ۵۰ کیلووات قدرت دارند. این خودرو همچنین دارای یک سیستم کنترل الکترونیکی پیشرفته است که به آن امکان می‌دهد که بر اساس شرایط جاده، توزیع نیروی محورها را تغییر دهد. این ویژگی باعث می‌شود که Grimsel بتواند با بهینه‌ترین شتاب حرکت کند.

رکورد صفر تا صد زیر یک ثانیه به یک خودرو برقی سوئیسی رسید

اما چگونه Grimsel توانسته است رکورد سرعت صفر تا صد کیلومتر بر ساعت را شکسته و به عنوان سریع‌ترین خودرو در دنیا شناخته شود؟ پاسخ این است که Grimsel در تاریخ ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۳، در فرودگاه Dübendorf (دیوبندورف) در نزدیکی زوریخ، در یک آزمایش رسمی، توانست در ۰.۹۵۶ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این عملکرد باورنکردنی، رکورد قبلی را که در سال ۲۰۱۴ توسط خودروی GreenTeam دانشگاه اشتوتگارت در آلمان با زمان ۱.۱۳ ثانیه به ثبت رسیده بود، پشت سر گذاشت.

شما می‌توانید در ادامه ویدئو شکستن رکورد توسط این خودرو را مشاهده کنید و از شگفت‌انگیز بودن آن لذت ببرید:

این رکورد جدید، نشان‌دهنده‌ توانایی و خلاقیت دانشجویان دانشگاه ETH Zurich است که با استفاده از فن‌آوری‌های نوین و محاسبات پیچیده، می‌توانند خودروهای الکتریکی با کارایی بالا و دوستدار محیط‌زیست را طراحی و ساخته و به جامعه علمی و صنعت خودرو ارائه دهند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره شکستن رکورد صفر تا صد زیر یک ثانیه چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت‌افزار

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر