;
coinex

رکورد طولانی‌ترین اقامت در فضا شکسته شد!

رکورد طولانی‌ترین اقامت در فضا شکسته شد. این رکورد توسط یک فضانورد آمریکایی به ثبت رسیده که این مأموریت را یک چالش بسیار بزرگ برای خود می‌داند.

رکورد طولانی‌ترین اقامت در فضا توسط فرانک روبیو، فضانورد آمریکایی ناسا شکسته شد. این فضانورد مدت اقامت خود در ایستگاه فضایی بین‌المللی را یک چالش بسیار بزرگ برای خود توصیف کرد و گفت که من مفتخرم که به این موفقیت برای خود و کشورم دست یافتم. بر اساس اطلاعات، روبیو 371 روز را در ایستگاه فضایی بین‌المللی زندگی کرد.

بیشتر بخوانید: گزارش ناسا درباره یوفوها منتشر شد؛ مدرکی مبنی بر وجود موجودات فرازمینی وجود ندارد!

رکورد طولانی‌ترین اقامت در فضا شکسته شد!

تنها چند هفته دیگر از مأموریت فضایی رکوردشکن فرانک روبیو باقی مانده است. وی روز چهارشنبه با بیل نلسون، رئیس ناسا و معاونش، پم ملروی، گفت‌وگو کرد.

در اوایل این هفته، روبیو رکورد طولانی‌ترین اقامت در فضا را به‌نام خود ثبت کرد. مدت اقامت او در ایستگاه فضایی بین‌المللی به ۳۵۵ روز رسید. هنگامی که او اواخر این ماه به سمت زمین حرکت کند، مدت اقامتش به ۳۷۱ روز افزایش می‌یابد.

رکورد طولانی‌ترین اقامت در فضا شکسته شد!

روبیو که از طریق یک لینک ویدیویی زنده با مافوق خود در ناسا صحبت می‌کرد، این مأموریت را یک چالش باورنکردنی توصیف کرد و افزود:

از جهات دیگر این یک موهبت باورنکردنی بود. بنابراین من خودم را خوش‌شانس و مفتخر می‌دانم که می‌توانم نماینده آژانس فضایی و کشورمان باشم.

این مأموریت در ابتدا قرار بود 6 ماه طول بکشد، اما نشت مایع خنک‌کننده در فضاپیمای سایوز که او و دو فضانورد روسی را به مدار منتقل کرد، کپسول را از کار انداخت.

آژانس فضایی روسیه، یک فضاپیمای جایگزین فرستاد. اما در همان زمان تصمیم گرفت زمان بازگشت روبیو و دو همکارش را مجدداً برنامه‌ریزی کند و به این سه نفر 6 ماه دیگر در مدار زمین فرصت داد.

دوری از زمین برای روبیو چگونه گذشت؟

هنگامی که ملروی از او پرسید که آیا خانواده و دو فرزند جوانش با این تصمیم موافق بودند یا خیر، روبیو گفت: «حمایت دوستان، خانواده و جامعه باعث شد تا همه آن چالش‌ها را از سر بگذراند.»

روبیو در مورد خانواده اش گفت:

مطمئنم دلشان برای من تنگ شده بود، اما در عین‌حال همه ما باهم این چالش را پذیرفتیم و دیدن رفتار آنها در طول سال گذشته بسیار زیبا بود.

رکورد طولانی‌ترین اقامت در فضا شکسته شد!

نلسون خاطرنشان کرد که زمانی که او و ملروی دهه‌ها پیش فضانورد بودند، ارتباطات با خانواده و دوستان به‌شدت محدود شد. اگرچه خیلی سخت نبود، زیرا مأموریت‌های آنها فقط یک هفته یا بیشتر طول کشید.

روبیو گفت چند ماه پس از اقامتش یک قابلیت ویدئو کنفرانس را راه‌اندازی کرد که به او اجازه می‌داد حداقل چند بار در هفته در تماس‌های گروهی با خانواده‌اش شرکت کند.

برقراری ارتباط با عزیزان روی زمین بخش مهمی از حفظ سلامت روانی فضانوردانی است که در چنین محیط ایزوله و بیگانه‌ای زندگی می‌کنند.

در واقع، اقامت غیرمعمول این سه نفر در فضا – اغلب مأموریت‌ها معمولاً شش ماه طول می‌کشد – به محققان داده‌های بیشتری در مورد تأثیر اقامت طولانی مدت بر ذهن و بدن انسان می‌دهد. زیرا ناسا و شرکای آن برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای مأموریت‌های طولانی مدت سرنشین‌دار به ماه و حتی مریخ دارند.

روبیو در طول گفت‌وگوی خود با نلسون و ملروی همچنین اطلاعاتی در مورد برخی از آزمایشات علمی که در ۱۲ ماه گذشته روی آنها کار کرده است نیز به اشتراک گذاشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص رکورد طولانی‌ترین اقامت در فضا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر