;
coinex

رایگان شدن قبض آب مددجویان کمیته امداد و بهزیستی قطعی شد

مدیر کل دفتر مدیریت مصرف آب‌ و آبفای کشور ضمن اشاره به قطعی شدن رایگان شدن قبض آب مددجویان کمیته امداد و بهزیستی درمورد شیوه آن هم توضیح داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) مطابق با قانون بودجه 1400 و 1401، شامل معافیت از پرداخت هزینه بهای قبوض آب، برق و گاز مشروط بر رعایت الگوی مصرف شده‌اند. بر همین مبنا رایگان شدن قبض آب مددجویان کمیته امداد و بهزیستی در قانون بودجه سال‌های 1400 و 1401 به‌صورتی بود که بهای برق مشترکان در سقف مصرف 50 درصد الگوی مصرف و بهای آب تا سقف 30 درصد الگوی مصرف به صورت کاملاً رایگان و برابر با صفر محاسبه خواهد شد. این قانون طی بودجه سال 1402 مورد اصلاح قرار گرفت و با حذف محدودیت‌های درصدی، درحال‌حاضر افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در صورت رعایت الگوی مصرف می‌توانند از آب رایگان بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: افزایش 20 درصدی مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد از شهریور ماه 1402

سرانجام رایگان شدن قبض آب مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

به همین جهت «علی سیدزاده»، مدیر کل دفترمدیریت مصرف آب شرکت آب و فاضلاب کشور در مورد رایگان شدن قبض آب مددجویان کمیته امداد و بهزیستی بیان داشت: «به استناد بند ل تبصره 15 قانون بودجه سال 1402 صورتحساب خدمات آبرسانی و دفع فاضلاب برای مشترکانی که مددجوی کمیته امداد و بهزیستی هستند در صورتی مصرف آن‌ها پایین‌تر از الگوی مصرف و یا برابر الگوی مصرف باشد، صفر منظور خواهد شد.»

رایگان شدن قبض آب مددجویان کمیته امداد و بهزیستی

وی در ادامه اضافه کرد: «از جمله تسهیلات دیگری که مددجویان کمیته امداد و بهزیستی به استناد جزء (2) بند «چ» ماده (80) قانون برنامه ششم توسعه از آن برخوردارند معافیت از پرداخت هزینه‌های انشعابات آب و فاضلاب می‌باشد. افراد تحت پوشش (مددجویان) کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی کشور و خیرین مسکن‌ساز برای هر کدام از افراد تحت‌پوشش نهاد‌ها و سازمان‌های حمایتی از پرداخت هزینه‌های انشعابات آب و فاضلاب برای واحد‌های مسکونی اختصاص‌یافته به آنان، براساس الگوی مصرف اعلامی وزارت راه و شهرسازی، فقط برای یک‌بار معاف خواهند بود.»

سیدزاده در پایان خاطرنشان کرد: «درصورتی که مددجویان کمیته امداد و بهزیستی مصارف بالاتر از الگو داشته باشند مصارف آن‌ها به دو دسته تا الگو و بالاتر از الگو تقسیم می شود و آب بها و کارمزد دفع فاضلاب بخشی از مصرف که پایین‌تر از الگو است صفر محاسبه خواهد شدو این دسته از مشترکین صرفا ملزم به پرداخت آب بها و کارمزد دفع فاضلاب مصارف بالاتر از الگو‌ی خود خواهند بود.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قطعی شدن رایگان شدن قبض آب مددجویان کمیته امداد و بهزیستی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام به سازمان آب مراجعه و نامه بهزیستی ارائه کردم گفتند همچنین قانونی نداریم شعاره برادر

    پاسخ