;
coinex

افزایش 25 درصدی شهریه دانشگاه آزاد قطعی شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ضمن اشاره به عدم تفاوت در افزایش میزان شهریه‌ها نسبت به سال پیش، از افزایش 25 درصدی شهریه دانشگاه آزاد خبر داد.

به گزارش تکراتو، «محمدمهدی طهرانچی»، رئیس دانشگاه آزاد در جریان نشست اساتید دانشگاه‌های استان تهران، در جمع خبرنگاران در مورد زمان آغاز سال تحصیلی در این دانشگاه، عنوان داشت: «سال تحصیلی جدید در حال حاضر آغاز شده است اما چون هنوز از سوی سازمان سنجش اسامی دانشجویان جدیدالورود اعلام نشده است، در واقع در دو بازه زمانی شاهد برگزاری کلاس‌های درس خواهیم بود.»

وی در ادامه اضافه کرد: «پس از این ثبت نام دوره‌های جدید و ورودی‌های جدید دانشگاه آزاد که چیزی حدود 400 هزار نفر در دانشگاه آزاد است، صورت می‌گیرد. دانشجویان مقطع دکتری و ارشد نیز که اسامی آن‌ها اعلام شده درحال ثبت نام هستند.»

طهرانچی درباره بورسیه شدن دانشجویان در دانشگاه آزاد نیز اعلام داشت: «ما سعی کردیم زمینه اشتغال را برای دانشجویان در دانشگاه فراهم کنیم و تخفیف، نگاه جدیدی است که در این زمینه لحاظ شده است.»

رئیس دانشگاه آزاد ادامه داد: «هر دانشجویی که درخواست تخفیف داشته باشد تخفیف آن در ازای کار دانشجویی خواهد بود که در فضای دانشگاه برای او تعریف می‌شود. سال گذشته حدود 90 میلیارد تومان در این زمینه هزینه کردیم که دانشگاه امسال با تعریف کارهای دانشجویی هزینه مربوطه در این بخش را افزایش می‌دهد.»

وی در مورد موضوع معافیت مالیات حقوق اساتید دانشگاه آزاد نیز اظهار داشت: «دانشگاه آزاد در دانشگاه آزاد موضوع سقف حقوق برای اساتید مطرح نبوده است چون دولتی محسوب نمی شود. اما آن چیزی که در دانشگاه آزاد و در جلسه اخیر هیئت امنا مطرح شد کاهش اتکا بودجه دانشگاه به بحث شهریه است. وابستگی بودجه دانشگاه آزاد به شهریه از 84 درصد به 75 درصد رسیده است که امیدواریم در سال مالی جدید دانشگاه بتوانیم شاهد روند کاهشی این مسئله باشیم.»

بیشتر بخوانید: توصیه عجیب ایلان ماسک:‌ به جای پرداخت پول کالج، از دانشگاه رایگان اینترنت استفاده کنید!

افزایش 25 درصدی شهریه دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد در واکنش به پرسشی در مورد موضوع افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد در سال تحصیلی جدید هم اعلام داشت: «میزان افزایش شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد در سال جاری با میزان افزایش شهریه در سال گذشته برابر بوده و بالاتر نرفته است.»

طهرانچی در خصوص افزایش 25 درصدی شهریه دانشگاه آزاد بیان کرد: «براساس عدالت آموزشی شهریه ها در دانشگاه آزاد تابعی از رشته محل است. براین اساس متوسط افزایش شهریه در سال جدید بین 20 تا 25 درصد بوده است. یعنی از افزایش 5 درصدی در برخی از واحدهای دانشگاهی شروع شده تا واحدهایی مانند تهران مرکز و علوم تحقیقات که افزایش شهریه‌ها در آن بیشتر بوده است.»

افزایش 25 درصدی شهریه دانشگاه آزاد

رئیس دانشگاه آزاد در راستای افزایش 25 درصدی شهریه دانشگاه آزاد افزود: «براساس جدول شهریه دانشگاه آزاد شهریه واحدها و کد رشته محل‌ها با یکدیگر متفاوت است یعنی دانشگاه آزاد که بیش از 18 نوع واحد دانشگاهی دارد با شهریه‌های متفاوتی براساس واحد و رشته محل روبرو می‌شود. به عنوان مثال رشته تاریخ با رشته حقوق مساوی نیست و این طور نیست همه رشته‌های علوم انسانی یک شهریه داشته باشند.»

وی در پایان در خصوص افزایش احتمالی دوباره شهریه دانشجویان نیز خاطرنشان کرد: «سال گذشته به دلیل اینکه دولت در مهرماه حقوق کارکنان را دوباره افزایش داد ما نیز مجبور شدیم افزایش شهریه‌ای را برای افزایش حقوق کارکنان و اساتید داشته باشیم که امسال این موضوع اتفاق نمی‌افتد.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص افزایش 25 درصدی شهریه دانشگاه آزاد چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر