;
coinex

معرفی دوربینی با توان ثبت 4.8 میلیون عکس در هر ثانیه توسط محققان کانادایی

محققان کانادایی موفق به توسعه دوربینی با توان ثبت 4.8 میلیون عکس در هر ثانیه شدند. این دوربین شگفت‌انگیز یک دستاورد بزرگ در عکاسی به حساب می‌آید.

محققان کانادایی با ساخت و توسعه دوربینی با توان ثبت 4.8 میلیون عکس در هر ثانیه یک دستاورد بسیار بزرگ در صنعت عکاسی بوجود آوردند. این دوربین منحصربه‌فرد در عین کارآمدی از هزینه بسیاری پایینی نیز برخوردار است.

شاید ندانید که عکاسی از سوژه‌های درحال حرکت، یکی از سخت‌ترین مراحل عکاسی برای یک عکاس است و لازمه انجام این کار نیز داشتن دوربینی فوق سریع با ویژگی‌های خاص است تا بتوانید بهترین عکس را به ثبت برسانید. دوربین جدید پژهشگران کانادایی نیز در این نوع بهترین است و می‌تواند بهترین تجربه را به عکاسان حرفه‌ای بدهد.

بیشتر بخوانید: دوربین چاپ فوری پولاروید I-2 معرفی شد؛ بهترین دوربین چاپ‌فوری تاریخ؟

دوربینی با توان ثبت 4.8 میلیون عکس در هر ثانیه توسط پژوهشگران کانادایی ساخته شد

پژوهشگران کانادایی به‌تازگی توانسته‌اند نوع جدیدی از دوربین‌های مخصوص عکاسی با سرعت بالا را ایجاد کنند که علاوه بر ثبت رقم خیره‌کننده 4.8 میلیون تصویر در هر ثانیه، هزینه ساخت بسیار پایینی به همراه دارد.

عکاسی با سرعت بالا (High Speed Photography) یکی از روش‌های جذاب ثبت تصویر برای رویدادهایی است که اغلب نمی‌توانیم با چشم غیر مسلح آنها را ببینیم. در این نوع از تصویربرداری، شما لحظاتی را به ثبت می‌رسانید که در کسری از ثانیه اتفاق افتاده‌اند، مانند ترکیدن یک بادکنک یا برخورد دو قطره آب در حالات مختلف.

دوربینی با توان ثبت 4.8 میلیون عکس در هر ثانیه رونمایی شد
تصویری که با دوربین‌های سرعت بالا ثبت شده است

این نوع عکاسی با انواع دیگر بسیار متفاوت است، چراکه شما به دوربین‌های بسیار حرفه‌ای و گران‌قیمتی نیاز دارید که توان ثبت بالغ بر ۲۰ هزار تصویر بر ثانیه را داشته باشند. چنین چیزی برای دوربین‌های DSLR موجود در بازار تقریباً ناممکن است.

معرفی دوربینی با توان ثبت 4.8 میلیون عکس در هر ثانیه توسط محققان کانادایی
تصویری که با دوربین‌های سرعت بالا ثبت شده است

حالا دانشمندان کانادایی دست به کار شده و یک دوربین خلاقانه جدید ایجاد کرده‌اند که می‌تواند 4.8 میلیون فریم در ثانیه را به ثبت برساند. نکته جالب در رابطه با این دوربین آن است که علاوه بر ثبت این تعداد فریم در هر ثانیه که یک رقم خیره‌کننده محسوب می‌شود، هزینه بسیار پایینی به‌همراه دارد.

به گزارش Ubergizmo، هدف از این تحقیقات ابداع ابزاری مقرون به صرفه برای ثبت تصاویر واضح از حرکات فوق سریع مانند سقوط قطرات آب یا فعل و انفعالات مولکولی بود، فرایندی که معمولاً نیازمند تجهیزات گران‌قیمت بالغ بر ۱۰۰ هزار دلار است.

معرفی دوربینی با توان ثبت 4.8 میلیون عکس در هر ثانیه توسط محققان کانادایی

دوربین جدید با امکان ثبت 4.8 میلیون تصویر در هر ثانیه

در این مطالعات، یک تیم تحقیقاتی متشکل از کارشناسان مؤسسه ملی تحقیقات علمی (INRS)، دانشگاه کنکوردیا در کانادا، و شرکت متا پلتفرم، دوربین نقشه‌برداری با سرعت فوق‌العاده بالا در لحظه (DRUM) را معرفی کردند. به گفته محققان، این دوربین می‌تواند رویدادهای دینامیکی را در یک نوردهی ثابت و با سرعت 4.8 میلیون فریم در ثانیه ثبت کند.

موفقیت کلیدی پژوهشگران که منجر به چنین دستاوردی شده، روشی به نام دریچه زمانی است که به‌عنوان پراش نوری متغیر با زمان شناخته می‌شود. در این تکنیک زمان رسیدن نور به سنسور با باز و بسته شدن سریع یک دریچه پیش از ثبت تصویر، کنترل می‌شود.

معرفی دوربینی با توان ثبت 4.8 میلیون عکس در هر ثانیه توسط محققان کانادایی
سیستم عکاسی فوق سریع فشرده یا CUP

کاربردهای سیستم دوربین DRUM بسیار گسترده است، از جمله نظارت بر تحویل دارو در لحظه یا تشخیص خطر برای خودروهای بدون سرنشین با استفاده از سیستم‌های Lida با سرعت بالا. علاوه بر این، پژوهشگران مدعی شده‌اند که چنین سیستمی می‌تواند پتانسیل استفاده در صنایع مختلف از جمله زیست پزشکی، فناوری‌های ایجاد اتوماسیون، جراحی در اندازه نانو و مواردی از این دست را داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت دوربینی با توان ثبت 4.8 میلیون عکس در هر ثانیه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: شهرسخت افزار

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر