coinex
راهنمای خرید تکراتو

ساخت 5 میلیون خودرو برقی توسط تسلا

به‌تازگی در ماه سپتامبر سال جاری خبری از ساخت 5 میلیون خودرو برقی توسط تسلا منتشر شده که یک دستاورد بزرگ پس از راه‌اندازی این شرکت است.

به گزارش تکراتو و به نقل از دنیای اقتصاد، تسلا در تاریخ 17 سپتامبر 2023 خبر داد که در طول هفته، پنج میلیونمین خودروی الکتریکی خود را به تولید رسانده است. این یک دستاورد بزرگ در طول حدود 20 سال پس از تاسیس این شرکت در سال 2003 و 15 سال پس از تولید و تحویل اولین خودرو (رودستر اصلی) در سال 2008 محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: تسلا مدل 3 جدید با امکانات بیشتر و افزایش برد معرفی شد [+تصاویر]

ساخت 5 میلیون خودرو برقی توسط تسلا

این موضوع در حالی رخ داد که تولید این شرکت در مارس 2020 به یک میلیون خودرو رسید، به این معنی که تولید آن 12 سال به طول انجامید. دومیلیونمین خودرو هم ظرف 18 ماه، سومین میلیون خودرو در 11 ماه و چهارمیلیونمین خودرو در 7 ماه عملیات تولیدی خود را به سرانجام رساندند.

تسلا بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای تمام‌الکتریکی در جهان محسوب شده و میزان تولید فعلی آن به‌تدریج به دو‌میلیون دستگاه در سال خواهد رسید. چنانچه نرخ فعلی تثبیت شود یا حتی افزایش پیدا کند (که احتمال بیشتری دارد)، باید شش میلیونمین خودروی الکتریکی تسلا را در اوایل سال 2024 مشاهده کنیم.

ساخت 5 میلیون خودرو برقی توسط تسلا

خودروی مخصوص جشن 5 میلیونی شدن تولیدات این شرکت، خودروی جدید تسلا مدل 3 هایلند با رنگ سفید مرواریدی بود که در کارخانه تسلا گیگا شانگهای به تولید رسید. این کارخانه، بزرگ‌ترین سایت تولیدی تسلا (و بزرگ‌ترین کارخانه خودروهای الکتریکی در جهان) بوده که در اوایل این ماه دو میلیون خودروی الکتریکی خود را تولید کرد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت 5 میلیون خودرو برقی توسط تسلا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر