;
coinex

تماشا آنلاین، یک رسانه خبری مبتنی بر ویدیو

تماشا آنلاین یک پایگاه جامع خبری مبتنی بر ویدئو است  که می‌تواند علاوه بر گردش اطلاعات جنبه سرگرمی هم داشته باشد.

بسیاری از متفکران علوم انسانی بر این باورند که عصر حاضر را باید عصر اطلاعات و ارتباطات قلمداد کرد. با این وصف، در عصری که به درستی عصر اطلاعات نام دارد، به برکت تکنولوژی، رسانه‌های آنلاین و اینترنتی در کنار شبکه‌های اجتماعی به سادگی مرجعیت خبری را از رسانه‌های سنتی مانند روزنامه‌ها گرفته‌اند.

اما نحوه و کیفیت انتقال خبر، سرعت خبررسانی و شناخت صحیح از ذائقه مخاطب، موضوعاتی است که زمینه‌ساز رقابت و البته تمایز رسانه‌های آنلاین با یکدیگر می‌شود و طبیعتا در چنین بستری، ابداعات جدید، اگر متناسب با نیاز و سلیقه مخاطب باشند، با اقبال خوبی نیز مواجه خواهند شد.

تماشا آنلاین یک رسانه خبری جدید مبتنی بر ویدیو است که با ایده خاص خود، می‌تواند علاوه بر جذابیت بصری که برای مخاطب خود ایجاد می کند، تغییراتی اساسی در نحوه خبررسانی نیز رقم بزند.

تماشا آنلاین، یک رسانه خبری تصویری

شاید تصور کنید که تماشا آنلاین هم یک پلتفرم ویدیویی و تقلیدی مشابه با یوتیوب، آپارات یا حتی شاید چیزی شبیه فیلیمو و نماوا است. البته شاید در وهله اول این سایت از نظر ظاهری تفاوت چندانی با این پلتفرم‌های شناخته‌شده نداشته باشد، اما نکته‌ای که در مقدمه این مطلب به آن اشاره کردیم، بستر اصلی تفاوت تماشا آنلاین با دیگر پلتفرم‌های مشابه است.

ما در مقدمه کوشیدیم اهمیت مبحث ارتباطات و خبررسانی در عصر کنونی را روشن سازیم. نظر به این اهمیت، در پاسخ به این پرسش که تماشا آنلاین چه تفاوتی با دیگر پلتفرم‌های محتوایی مبتنی بر ویدیو دارد،‌ باید به مسئله خبررسانی هدفمند اشاره کرد.

درواقع اینکه در دنیای امروزی پلتفرم‌های ارتباطی و شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام و تیک‌تاک، مرجع خبرگیری از احوال و اوضاع روز هستند، واقعیتی غیرقابل کتمان است. اما نکته اساسی این است که هدف اصلی از ایجاد یوتیوب، آپارات، فیلیمو و دیگر پلتفرم‌های مشابه، نه خبررسانی، بلکه مسئله سرگرمی است.

در واقع و به درستی، با وجود تفاوت‌های عملکردی بین پلتفرم‌هایی چون یوتیوب و نتفلیکس، یا در بعد داخلی، آپارات و فیلیمو، همه آن‌ها در دسته‌بندی پلتفرم‌های فعال در صنعت سرگرمی دسته‌بندی می‌شوند و اگر هم مخاطب از این پلتفرم‌ها برای جستجوی اخبار روز، یا آموزش استفاده کند، این موارد کارکرد ثانویه و محصول عمل کاربران است، نه آنچه پلتفرم اساسا برای آن تشکیل شده است.

حالا تصور کنید در چنین فضایی، یک پلتفرم جدید کاملا مبتنی بر ویدیو، با هدف اطلاع‌رسانی به مخاطب تاسیس شود که به جای متون طولانی و خسته‌کننده، مخاطب را با استفاده از یکی از بهترین شیوه‌های انتقال اطلاعات، یعنی ویدیو، با اخبار روز مواجه ‌کند.

در تماشا آنلاین، که شاید رابط کاربری آن بی‌شباهت به وب‌سایت‌هایی چون آپارات نیست، شما می‌توانید مهمترین تیترهای خبری روز را در سریعترین زمان ممکن و در قالب ویدیو پیگیری کنید و این موضوع طبیعتا از مطالعه متون پرتبلیغ وب‌سایت‌های خبری برای مخاطب جذاب‌تر خواهد بود.

دیگر خصیصه برجسته تماشا‌ آنلاین که بایستی به آن اشاره کرد، مسئله تنوع محتوایی است. گستردگی محتوای ویدیویی در تماشا آنلاین که هدف آن خبررسانی مبتنی بر ویدیو است، تقریبا همه دسته بندی های مختلف را در برمی‌گیرد

شما در تماشا آنلاین می‌توانید اخبار روز، آموزش‌ها، ترفندها و دیگر مطالب مدنظرتان را در دسته‌بندی‌های گوناگونی چون، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، ورزشی، گردشگری، سلامت و حوادث دنبال کنید.

جذابیت تماشا آنلاین این است که با وجود این گستردگی محتوای و ایده بدیعش، کارکرد بسیار ساده‌ای دارد و مخاطب برای یافتن محتوای مدنظر خود در این پلتفرم کار سختی ندارد. شما با ورود به صفحه اصلی تماشا آنلاین، با یک نوار دسترسی ساده در بخش بالایی سایت مواجه می‌شوید.

این بخش درواقع به گزینه‌های دسترسی به همان دسته‌بندی‌های موضوعی مذکور در بالا اختصاص دارد. همچنین با استفاده از کادر جستجو در این بخش می‌توانید محتوای خاص مدنظر خود را جستجو کنید.

تمام بخش‌های دیگر در صفحه اصلی به محتوای ویدیویی اختصاص یافته و هرچه پایینتر بروید می‌توانید به محتواهای قدیمی‌تر نیز دسترسی داشته باشید.

در انتها شاید ذکر این نکته نیز خالی از لطف نباشد که در عصر مدرن، انتخاب شیوه‌های ساده‌تر و سریعتر برای انتقال اطلاعات به مخاطب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مزیت پلتفرم های مبتنی بر ویدیو به جز سرعت و سادگی انتقال اطلاعات، این است که مخاطب را مستقیما با اصل واقعه یا رویداد مواجه کرده و خطر جانبداری یا تحریف در انتقال خبر را به کمترین  میزان می‌رساند. چیزی که تماشا آنلاین با ایده جدید خود، می‌تواند به خوبی آنرا پرورش داده و اجرایی کند.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر