coinex
راهنمای خرید تکراتو

عوامل موثر بر قیمت فرش و روش خرید آسان فرش از کارخانه فرش کاشان

در زمان خرید وسایل خانه، بررسی هزینه نهایی هر کدام از آنها اهمیت دارد که در این بین قیمت فرش به‌‌عنوان یکی از اقلام ضروری در خانه‌های ایرانی، بسیار به چشم می‌آید و باید عوامل مختلفی را در این خصوص مد نظر قرار داد.

در واقع برای هر خریدی، تعیین میزان قیمت و تناسب آن با بودجه برای اغلب افراد از اهمیت بالایی برخودار خواهد بود و یکی از سوالاتی که همیشه از فروشندگان می‌پرسید این است که قیمت محصول چقدر می‌شود؟

عوامل موثر بر قیمت فرش کدام است؟

فرش به‌عنوان یکی از اقلام ضروری برای دکوراسیون خانه به‌شمار می‌رود که هزینه تمام‌شده برای نمونه‌های ماشینی به‌طور معمول براساس مشخصه‌های مختلفی تعیین می‌شود که مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت فرش به شرح زیر هستند.

اهمیت تراکم و شانه در قیمت فرش

یکی از عوامل تاثیرگذار بر قیمت تمام‌شده فرش مربوط به تراکم و شانه آن است، به این صورت که هرچه شانه فرش بیشتر باشد، بافت آن ریزتر خواهد بود و ظرافت کار افزایش پیدا می‌کند.

تراکم بالا در فرش‌های مختلف نیز نشان‌دهنده فشردگی بیشتر است، با در نظر گرفتن چنین ویژگی‌هایی در موقع خرید باید این را بدانید که هر چقدر که تراکم و شانه یک فرش افزایش پیدا کند، متناسب با آن باید مبلغ بیشتری را برای خرید این محصول بپردازید.

تاثیر ابعاد در تعیین قیمت نهایی فرش

زمانی که می‌خواهید یک فرش ماشینی را برای خود خریداری کنید، بدون شک انتخاب ابعاد یکی از مراحل اصلی است که متناسب با وسعت فضا باید این کار را انجام داد.

ابعاد استاندارد که در بازار به‌فروش می‌رسند شامل 6، 9 و 12 متری است که با توجه به اندازه طول و عرض بیان می‌شود و برای استفاده در سالن پذیرایی، آشپزخانه و اتاق‌خواب به‌کار می‌روند.

در رابطه با تعیین قیمت تمام‌شده فرش براساس ابعاد آن، باید به این مسئله دقت داشته باشید که هرچه سایز افزایش پیدا می‌کند، هزینه تمام‌شده برای شما نیز بالاتر می‌رود.

با در نظر گرفتن این مسئله، قیمت فرش 12 متری در مقایسه با قیمت فرش 9 متری یا نمونه‌های دیگر در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد. مسئله دیگری که در رابطه با ابعاد باید به آن توجه کنید، این است که در مواقعی بعضی از افراد متراژ سفارشی نیاز دارند که تعیین هزینه این مدل‌ها با توجه به کارخانه سفارشی متغیر خواهد بود.

اهمیت جنس نخ و مواد اولیه در قیمت تمام‌شده فرش

مواد اولیه به‌عنوان یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها در قیمت‌گذاری نهایی فرش شناخته می‌شود، در همین راستا استفاده از الیاف درجه یک برای بافت، سبب افزایش دوام و ماندگاری بالای محصول خواهد شد.

از الیاف استفاده‌شده برای تولید فرش می‌توان به بی‌سی‌‌اف، نخ آکریلیک، پلی‌استر، پلی‌پروپین و ویسکوز اشاره کرد که هر کدام از نظر خواص، ماندگاری و برخی مشخصه‌های دیگر با یکدیگر تفاوت دارند.

در همین راستا باید این را بدانید که نخ آکریلیک هیت ست‌شده از بهترین الیاف‌هایی است که برای تولید فرش ماشینی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از ویژگی‌های مناسب آن می‌توان به عدم پرزدهی، مقاومت بالا در برابر گرما، تا خوردگی، پوسیدگی و عدم بروز حساسیت اشاره کرد.

از سوی دیگر مواد اولیه پلی‌استر، بی‌سی‌اف، پلی‌پروپین و ویسکوز در دسته الیافی قرار می‌گیرند که دارای رنگ درخشانی هستند اما نسبت به آکریلیک، مقاومت کمتری از خود نشان می‌دهند که این مسئله بر روی تعیین قیمت نهایی فرش نیز تاثیر دارد.

با توجه به توضحیاتی که درباره جنس نخ‌های مختلف ارائه شد، باید این‌طور گفت که اگر به‌دنبال خرید یک فرش ماشینی هستید که در بافت آن از الیاف بادوام و باکیفیت استفاده شده، باید هزینه بیشتری نیز در ازای این فرش بپردازید.

رنگ‌بندی و تاثیر آن بر قیمت فرش

تنوع و استفاده از رنگ‌های مختلف در بافت فرش می‌تواند به‌عنوان یک عامل مهم بر تعیین قیمت نهایی در نظر گرفته شود که با توجه به تعداد رنگ به‌کار رفته در بافت، امکان دارد این مبل متغیر باشد.

البته باید این را در نظر داشته باشید که این مورد خیلی باعث اختلاف قیمت برای فرش‌های ماشینی نمی‌شود، زیرا هر مدل متناسب با طرحی که دارد، نیازمند استفاده از طیف رنگی خاصی است و تفاوت فاحشی را ایجاد نمی‌کند.

آیا مدل فرش در تعیین قیمت نهایی تاثیر دارد؟

مواردی که به آنها اشاره شد به‌عنوان مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر قیمت فرش‌های ماشینی در نظر گرفته می‌شود که باید در زمان خرید به آنها توجه کافی داشته باشید، اما یکی دیگر از مسائل مهم در این رابطه مربوط به مدل فرش خواهد بود.

باید این را بدانید که انواع مختلف فرش‌های موجود در بازار می‌توانند براساس نوع کاربرد تقسیم‌بندی شوند، به این صورت که فرش آشپزخانه با نمونه‌ای که شما برای سالن پذیرایی یا اتاق‌خواب استفاده می‌کنید، تفاوت دارد. دیگر مدل‌ها براساس طرح به شرح زیر هستند:

  • فرش کلاسیک: به فرش‌هایی که معمولا براساس طرح‌های سنتی و قدیمی ایرانی یا اروپایی بافته می‌شوند، کلاسیک می‌گویند که از نمونه‌های پرطرفدار به‌شمار می‌رود.
  • فرش مدرن: مدل‌هایی که با عنوان مدرن شناخته می‌شوند از انواع جدید فرش‌های ماشینی هستند که طراحی فانتزی و خاصی دارند که این موضوع باعث استقبال بسیاری از طراحان می‌شود.
  • فرش وینتیج : مدل وینتج یا همان کهنه‌نما، طرحی است که از نظر ظاهری شباهت زیادی به فرش‌های دستبافت قدیمی دارد و از اشکال ساده، بدون گل و ترنج برای بافت استفاده می‌کند. این مدل را می‌توان به‌راحتی برای هر دکوراسیونی مورد استفاده قرار داد.

حال که اطلاعات کاملی درباره عوامل موثر بر روی قیمت تمام‌شده فرش در اختیار دارید، بهتر است به این مسئله نیز توجه کنید که خرید مستقیم از یک کارخانه و حذف واسطه‌ها می‌تواند در کاهش هزینه‌‌های شما موثر باشد که برای این منظور خرید از کارخانه فرش کاشان بهترین انتخاب خواهد بود.

عوامل موثر بر قیمت فرش و روش خرید آسان فرش از کارخانه فرش کاشان

راه‌های خرید فرش از کارخانه فرش ستاره کورش کاشان

درصورتی‌که قصد دارید تا خرید خود را از میان تنوع بالای فرش‌های ماشینی، با بهترین قیمت از طریق کارخانه ستاره فرش کورش انجام دهید، بهتر است بدانید که امکان خرید به‌صورت حضوری و غیر حضوری برای شما فراهم شده است.

برای خرید به‌صورت حضوری باید به نمایندگی رسمی کارخانه فرش کورش مراجعه کنید، از طرفی با استفاده از وب‌سایت رسمی این شرکت، امکان خرید آنلاین برای علاقه‌مندان وجود دارد.

جمع‌بندی

قیمت فرش در زمان خرید به‌عنوان یکی از مهم‌ترین معیارها برای متقاضیان این محصول در نظر گرفته می‌شود که متناسب با عواملی همچون تراکم، شانه، ابعاد، جنس نخ، رنگ‌بندی و مدل تعیین می‌شود. برای اینکه بتوانید خریدی بدون واسطه و با بهترین قیمت را تجربه کنید، می‌توانید سری به وب‌سایت فرش کورش بزنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر