;
coinex

امکان تعامل صوتی و تصویری با ChatGPT فراهم شد [+ویدئو]

تعامل صوتی و تصویری با ChatGPT بالاخره فعال شد. کاربران ChatGPT به‌زودی می‌توانند با چت‌بات هوش مصنوعی OpenAI به صورت صوت و تصویر نیز در ارتباط باشند.

شرکت OpenAI به عنوان مالک و سازنده چت‌بات هوش مصنوعی ChatGPT در اطلاعایه‌ای اعلام کرد که کاربران نسخه پریمیوم این چت‌بات می‌توانند تا چند روز دیگر از ویژگی تعامل صوتی و تصویری با ChatGPT بهره‌مند شوند. با این وجود می‌توان درخواست‌های خود را با فرمان‌های صوتی و تصویری به این مدل هوش مصنوعی ابلاغ کرد. طبق اعلام این شرکت، ویژگی ذکر شده نهایتاً تا دو هفته دیگر در دسترس این افراد قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: کودکی که همه پزشکان جوابش کرده بودند توسط ChatGPT درمان شد

امکان تعامل صوتی و تصویری با ChatGPT فراهم شد

شرکت OpenAI در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کاربران نسخه پولی ChatGPT از حدود دو هفته آینده به قابلیت ارتباط صوتی و تصویری با این چت‌بات دسترسی پیدا می‌کنند. سایر کاربران معمولی هم قرار است در آینده‌ای نزدیک به این ویژگی دست یابند.

امکان تعامل صوتی و تصویری با ChatGPT فراهم شد

ویژگی ارتباط صوتی با ChatGPT نسبتاً ساده است. صرفاً روی دکمه میکروفن کلیک می‌کنید، سؤال خود را می‌پرسید، ChatGPT آن را به متن تبدیل می‌کند و پاسخش را به شما برمی‌گرداند. در ادامه این پاسخ به صدا تبدیل و برای شما خوانده می‌شود. از این جهت، ChatGPT هم شبیه به الکسا یا گوگل اسیستنت خواهد بود – اما می‌تواند پاسخ‌های بسیار هوشمندانه‌تری به شما ارائه دهد.

OpenAI برای تبدیل متن به‌صوت از مدل قدرتمند Whisper بهره می‌گیرد و پنج صدای مختلف را برای انتخاب به‌شما ارائه می‌کند. این شرکت با استفاده از همین مدل با اسپاتیفای هم وارد همکاری شده است تا پادکست‌ها را به زبان‌های دیگر ترجمه کند و آنها را با صدای صاحب کانال به گوش مخاطبان برساند.

ChatGPT همچنین از قابلیتی برای تعامل با این ابزار از طریق تصاویر هم رونمایی کرده است. این ویژگی تا حدی شبیه به سرویس گوگل لنز است. فقط باید از سوژه مدنظر خود عکس بگیرید و آن را به چت‌بات بدهید. سپس هوش مصنوعی سعی می‌کند حدس بزند که به‌دنبال چه‌چیزی هستید.

البته در کنار این تصاویر می‌توانید از متن یا صوت هم استفاده کنید یا حتی روی آن‌ها علامت بگذارید. قابلیت گفت‌گوی صوتی ابتدا به نسخه موبایل ChatGPT اضافه خواهد شد، اما قابلیت استفاده از تصاویر به همه پلتفرم‌ها می‌آید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره امکان تعامل صوتی و تصویری با ChatGPT چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر