coinex
راهنمای خرید تکراتو

کودکی که همه پزشکان جوابش کرده بودند توسط ChatGPT درمان شد

به‌تازگی خانواده یک کودک با بهره‌گیری از ربات هوش مصنوعی ChatGPT موفق شده‌اند عملیات ناموفق پزشکان طی سه سال در درمان پسربچه‌ای را به سرانجام برسانند.

براساس گزارشی از روزنامه ایندیپندنت، کورتنی مادر این کودک اعلام کرده که پسرش الکس از چهار سالگی در دوران شیوع ویروس کرونا و قرنطینه بابت آن، علائم عجیب و سختی را داشته است. درواقع طی این دوره الکس اقدام به جویدن چیزهایی کرد که منجر به تصور خانواده‌اش مبنی بر ابتلای وی به پوسیدگی دندان شد. اما این تازه آغاز دردهای الکس بود تا اینکه هوش مصنوعی ناجی او شد!

بیشتر بخوانید: مصرف آب ChatGPT به ازای پاسخ هر سوال چیزی حدود 10 میلی‌لیتر است!

استفاده از ChatGPT برای درمان بیماری که پزشکان از آن ناامید شده بودند!

پس از اینکه دندانپزشک او را معاینه کرد و هیچ مشکلی یافت نشد، الکس را نزد متخصص ارتودنسی فرستادند و وی تشخیص داد که کام او بسیار کوچک بوده و همین امر می‌تواند باعث ایجاد مشکل در خواب شود.

کورتنی در همین رابطه بیان داشت: «هر روز باید به او موترین (قرص مسکن) می‌دادم، در غیر این صورت او دچار بحران‌های عظیمی می‌شد. مسکن‌ها به تسکین درد فرزندش کمک کردند، اما پس از مدتی علائم نگران کننده دیگری در او ظاهر شد.»

خانواده الکس درواقع تصور می‌کردند که این امر احتمالاً بخشی از علت حال بد او باشد. پزشکان متخصص ارتودنسی به‌منظور رفع مشکلات او ضمن قرار دادن یک گشادکننده در کام الکس موقتاً باعث تسکین دردش شدند.

باوجود تمام این اقدامات الکس همچنان از درد رنج می‌برد و کورتنی هم حتی متوجه شد که رشد پسرش با توقف روبرو شده است، لذا وی به اندازه کودکان هم‌سن خود راه نمی‌رود و متحمل سردرد و خستگی شدید است.

در همین راستاً خانواده کورتنی به 17 نفر از پزشکان متخصص مراجعه کردند تا علت و درمان بیماری الکس را پیدا کنند، از جمله یک متخصص اطفال، یک متخصص مغز و اعصاب، یک متخصص گوش، حلق و بینی و دیگران. درنهایت، آن‌ها خسته و ناامید از عدم کارسازی درمان‌های توصیه شده، این روش‌ها را رها کردند.

پزشکان

بعد از سه سال ملاقات با پزشکان مختلف کورتنی سرانجام برای پاسخ به برنامه ChatGPT رجوع کرد. کورتنی بیان داشت: «من خط به خط همه چیزهایی را که در یادداشت‌های MRI بود مرور کردم و اطلاعات را در چت GPT قرار دادم.»

این عملیات باعث کشف سندرم بند ناف متصل شد که از عوارض اسپینا بیفیدا است. او با یک جراح مغز و اعصاب جدید در همین راستا ملاقات کرد که تأیید کرد الکس از نخاع بسته شده رنج می‌برد که ناشی از اسپینا بیفیدا occulta است. در حقیقت این نقص مادرزادی باعث ایجاد مشکلاتی در رشد نخاع خواهد شد. همین امر خانواده الکس را یاری کرد تا درمان پسرشان را در مسیر درستی پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص استفاده پزشکان از ChatGPT برای درمان یک پسربچه چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: سیتنا

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر