coinex
راهنمای خرید تکراتو

بزرگترین خریداران آیفون 15 ربات‌ها هستند نه انسان‌های واقعی!

پس از ادعای اپل مبنی بر شکسته شدن رکورد پیش‌فروش آیفون با آیفون 15 پرو مکس، حال مشخص شد بزرگترین خریداران آیفون 15 ربات‌ها بودند؛ نه مشتریان واقعی این گوشی!

یک شرکت فعال در حوزه‌ی امنیت سایبری می‌گوید دلال‌هایی که به‌دنبال فروش آیفون ۱۵ در بازار سیاه و کسب سود قابل‌توجه هستند، با بهره‌گیری از بات‌های آنلاین «میلیون‌ها دلار» آیفون جدید خریده‌اند. ظاهراً فعالیت این بات‌ها به محض آغاز پیش‌فروش آیفون ۱۵ در فروشگاه رسمی اپل، شروع شده است.

بیشتر بخوانید: امتیاز دوربین آیفون 15 پرو مکس توسط دگزومارک منتشر شد؛ عالی اما نه به اندازه کافی!

بزرگترین خریداران آیفون 15 ربات‌ها بودند!

خریدوفروش آیفون در بازار سیاه، تجارتی بسیار پرسود است. ساعاتی پس از آغاز فروش آیفون در هفته‌ی گذشته، تعداد زیادی از کسانی که قبل از بقیه آیفون ۱۵ را خریده بودند، دستگاه‌های خود را با قیمت دو برابر بیشتر به فروش گذاشتند. سبک کار اکثر فروشندگان موبایل در ایران نیز به همین شکل است.

بر اساس گزارش Kasada، بات‌های متمرکزبر خرید آنلاین به فروشگاه اپل هجوم بردند و تعداد بسیار زیادی آیفون ۱۵ سفارش دادند. بخش اعظم سفارش‌ها به گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس ارتباط دارد. قیمت گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس از قیمت گوشی آیفون ۱۵ بیشتر است و فروش آن در بازار سیاه سود بیشتری به جیب دلال‌ها سرازیر می‌کند.

بررسی‌های Kasada نشان می‌دهد که در یک نمونه، بات آنلاین موفق شده است در تنها یک روز ۲٬۵۰۰ دستگاه آیفون ۱۵ سفارش دهد. با فرض این‌که فروش هر دستگاه ۳۰۰ دلار سود به همراه داشته باشد، دلالی که بات را توسعه داده است می‌تواند به‌راحتی ۷۵۰٬۰۰۰ دلار سود به جیب بزند. در نمونه‌ای دیگر، بات‌ها توانستند ۳٬۰۰۰ سفارش موفق ثبت کنند.

ادعای هجوم بات‌ها به فروشگاه اپل در حالی مطرح می‌شود که گزارش‌های اولیه از بالابودن تقاضا برای آیفون ۱۵ خبر می‌دهند. تقاضا به حدی زیادی بوده که اپل به اعمال تأخیر دو ماهه‌ در زمان تحویل برخی از سفارش‌ها مجبور شده است.

بات‌های خرید آنلاین که عموماً بات AIO نام دارند، تمامی مراحل خرید را به‌صورت خودکار انجام می‌دهند. این بات‌ها حتی می‌توانند موجودشدن محصولات را در فروشگاه تشخیص دهند و در زمانی بسیار سریع سفارش را ثبت کنند. کل روند ثبت سفارش ممکن است بین ۰٫۲ ثانیه تا ۱۰ ثانیه طول بکشد.

ماجرای ورود دلال‌ها به بازار خریدوفروش آیفون چیز جدیدی نیست. حتی به هنگام عرضه‌ی آیفون ۴ نیز چنین مسئله‌ای در بازار پیش آمده بود. در آن زمان گفته شد اپل تصمیم گرفته است فروشگاه بزرگش را در شهر پکن تعطیل کند چون دلال‌ها در حال خرید تمامی گوشی‌ها بودند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما چیست؟ شما رباتها، بزرگترین خریداران آیفون 15 را چگونه ارزیابی می‌کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر