coinex
راهنمای خرید تکراتو

چرا کسب‌وکارها باید از پیامک استفاده کنند؟

پیامک مارکتینگ یکی از ابزارهای مهم در دنیای امروزی تبلیغات و بازاریابی است که به کسب و کارها کمک می‌کند تا بهترین ارتباطات را با مشتریان خود برقرار کرده و به دستاوردهای بیشتری دست یابند.

حتی اگر شما به عنوان صاحب یک کسب‌وکار خصوصا کسب‌وکار آنلاین، مایل به بازاریابی پیامکی نباشید بازهم نیاز دارید که از پیامک استفاده کنید. چون مواردی مانند احرازهویت کاربر، ارسال کد بازیابی رمزعبور برای کاربر و اطلاع رسانی فاکتورهای سفارشات عموما از طریق پیامک انجام می‌شود.

تاریخچه پیامک در ایران

اولین پیامک در ایران در سال 1381 ارسال شد. از همان ابتدا از این سرویس استقبال خوبی شد و به عنوان یکی از سریعترین روش های دسترسی به دیگر افراد از گذشته تاکنون بوده است.

طبق گزارش شرکت مخابرات ایران، در سال 1385 یعنی در کمتر از 5 سال بعد از ارسال اولین پیامک در کشور، حدود 8 میلیارد پیامک در ایران ارسال شد و بسیاری در همان‌موقع حتی پیامک را جایگزین تماس تلفنی کرده بودند.

چرا یک کسب‌وکار باید از پیامک استفاده کند؟

پیامک در دسترس ترین راه ارتباطی با افراد دیگر است. بر فرض مثال اگر تمایل داشته باشید یک مطلب مهم را به دوست‌تان منتقل کنید، قطعا ارسال پیامک به آن فرد جزء انتخاب‌هایتان خواهد بود. اما در این مطلب قصد داریم تا به صورت کامل‌تر از دلایلی که به عنوان صاحب یک کسب‌وکار باید از پیامک استفاده کنیم اشاره کنیم:

دسترسی فوری به مخاطبان:

پیامک‌ها به سرعت به دست مخاطبین خواهد رسید و شما می‌توانید بازدهی سریعتری از تبلیغات پیامکی‌تان دریافت کنید و یا پیام‌های مهم خود را از طریق پیامک ارسال کنید

طبق آمار میانگین زمان واکنش به پیامک 90 ثانیه است!

بهبود نرخ تحویل:

پیامک‌ها به علت عدم وابستگی به اتصال اینترنت، نرح تحویل بسیار بالاتری نسبت به ایمیل یا رسانه‌های اجتماعی دارند. حتی شما می‌توانید از طریق پنل‌های پیامکی مانند سامانه پیامک ایده‌پردازان، پیامک‌های مهمی که به مشتریانتان باید ارسال کنید را حتی به افرادی که دریافت پیامک تبلیغاتی سیم‌کارت را مسدود کردند هم ارسال کنید.

اطلاع از وضعیت پیامک:

پیامک امکان رصد و مشاهده گزارش دقیق ارسال را دارد. در واقع شما در یک پنل پیامک می‌توانید گزارش دقیق و کامل ارسالتان را مشاهده کنید. حتی اگر شما یک تمایل دارید یک کمپین پیامکی برگزار کنید و پیامکی را برای صدهزار نفر ارسال کنید، از طریق پنل پیامک وضعیت ارسال به تمام شماره‌ها را می‌توانید بررسی کنید.

چرا کسب‌وکارها باید از پیامک استفاده کنند؟ 2

جلب توجه مخاطبان:

اگر توجه کرده باشید اکثر اطلاع رسانی‌های مهم رسمی از طریق پیامک انجام می‌شود.افراد معمولا به پیامک اطمینان بیشتری نسبت به یک کمپین تبلیغاتی در اینترنت دارند. پیامک می‌تواند توجه مخاطبان شما را بیشتر جلب کند و همین موضوع برای ارتقاء برند شما موثر است.

هدفمندسازی دقیق:

پیامک به شما این امکان را می‌دهد که به صورت هدفمند با مخاطبین‌تان ارتباط برقرار کنید. در بازاریابی پیامکی می‌توانید پیامک خود را بر اساس سن، جنسیت، موقعیت مکانی، شغل و… ارسال کنید. به طور مثال می‌توانید مشخص کنید که پیامک شما را افرادی که از یک خیابان خاصی عبور می‌کنند و محدوده سنی یا جنسیت مورد نظر شما را دارند دریافت کنند. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که پیامک شما فقط به جامعه شغلی مدنظرتان ارسال شود.

پیامک‌های شخصی سازی شده:

شما می‌توانید پیامک را با نام افراد ارسال کنید. حتی می‌توانید از طریق پنل پیامک، به مناسبت‌های مختلف مانند تاریخ تولد افراد به آنها پیامک ارسال کنید. این ویژگی احساس ویژه بودن و اهمیت خاصی به مخاطبین شما می‌دهد.

چرا کسب‌وکارها باید از پیامک استفاده کنند؟

کاهش هزینه‌ها:

هزینه پیامک نسبت به سایر موارد ارتباطی کمتر است. یک کمپین پیامکی هزینه بسیار کمتری نسبت به روش های تبلیغاتی دارد و این اختلاف قیمت بسیار قابل توجه است. به همین خاطر این روش بازاریابی و ارتباطی برای کسب‌وکارهای نوپا که سرمایه کمی دارند و حتی کسب‌وکارهای بزرگی که حجم مشتریان زیادی دارند بسیار مقرون به صرفه است.

ارتباط دو طرفه:

خاص ترین ویژگی این روش بازاریابی این است که مشتریان شما هم می‌توانند با شما در ارتباط باشند.

شما امکان دریافت و مشاهده پیامک‌هایی که از سمت مخاطب برایتان ارسال می‌شود را هم دارید و این امکان به شما کمک می‌کند تا کمپین‌ها و آفرهای مناسب با نیاز مخاطب برگزار کنید و بتوانید از نیاز مخاطب آگاه شوید.

 

حالا که با دلایل اصلی لزوم استفاده از پیامک برای کسب‌وکارها آشنا شدیم باید در نظر داشته باشید که ارسال پیامک از طریق سیم‌کارت شخصی محدودیت‌هایی دارد و نمی‌توانید در حجم زیادی ارسال از سیم کارت شخصی خود داشته باشید.

به همین خاطر برای استفاده از خدمات پیامک باید به سراغ سامانه‌های پیامکی بروید. سامانه پیام‌کوتاه ایده‌پردازان با 13 سال سابقه در حوزه پیام‌کوتاه، از پیشگامان این عرصه است که به صورت حرفه‌ای در این حوزه فعالیت می‌کند. شما می‌توانید با مراجعه به سایت این شرکت، از امکانات این سامانه مطلع شوید و از کارشناسان آن‌ها مشاوره دریافت کنید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر