coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

شرایط واردات خودرو کارکرده اعلام شد [+تمام جزئیات واردات خودرو دست دوم]

شرایط واردات خودرو کارکرده به طور کامل اعلام شد. از تعرفه واردات بگیرید تا هزینه گمرکی و هزینه‌های جانبی دیگر که مغزتان سوت می‌کشد!

به گزارش تکراتو و به نقل از اسب بخار، چند ماهی است که بحث واردات خودروهای دست دوم یا کارکرده با جدیت مطرح می شود و همه در مورد این موضوع نظرات متفاوتی می‌دهند و هر کدام برداشت شخصی خود را از آن مطرح می‌کند. در پی این اظهارنظرها، بسیاری از مردم نسبت به حرف‌های زده شده توسط مسئولان، برداشت‌های اشتباهی کردند و بر این باور بودند که واردات خودروهای کارکرده بسیار ساده و آسان خواهد بود و هر شخص می‌تواند به راحتی خودروی مورد نظرش را وارد کند. اما واقعا شرایط واردات خودرو کارکرده چیست؟

بیشتر بخوانید: واجدین شرایط واردات خودرو دست دوم به کشور چه کسانی هستند؟

شرایط واردات خودرو کارکرده به طور کامل اعلام شد

اکنون با مشخص شدن برخی از بندهای شرایط واردات خودروهای کارکرده متوجه شدیم پروسه اش نسبت به آن چیزی که فکر می کردیم سخت گیرانه تر است. البته به گفته رشیدی کوچی برخی از بندها و تبصره ها امکان اصلاح دارند و مردم نباید به طور کلی نسبت به واردات خودروهای کارکرده توسط خودشان دلسرد شوند.

در ادامه، تعدادی از مهم ترین و قابل ملاحظه ترین شرایط واردات خودروهای کارکرده، که قرار است توسط هیئت دولت تأیید شود، آمده است.

شرایط واردات خودرو کارکرده به طور کامل اعلام شد

1 مشخص شدن وارد کنندگان مجاز

شرکت های واردکننده (به شرط ارائه خدمات پس از فروش و تأمین قطعات یدکی)، شرکت های حمل و نقل (به شرطی که خودروی وارد شده تا ۱۰ سال پلاک شخصی نشود) و همچنین مهم تر از همه، اشخاص حقیقی، با داشتن کارت بازرگانی معتبر می توانند نسبت به واردات خودروهای کارکرده اقدام کنند. البته در این باره می توان گفت ملزم بودن اشخاص حقیقی به داشتن کارت بازرگانی، سنگی است که جلوی پای مردم عادی پرتاب شده است و صددرصد موجب رانت سنگینی خواهد شد.

2 عمر خودرو باید کم‌تر از 5 سال و کارکرد آن زیر 100 هزار کیلومتر باشد

یکی از بندهای مهم شرایط واردات خودروهای کارکرده این است که خودروی مورد نظر در درجه اول، باید کم‌تر از ۵ سال از تولیدش گذشته باشد و علاوه بر آن، کم‌تر از ۱۰۰ هزار کیلومتر هم باید کارکرد داشته باشد.

3 محدودیت حجم موتور خودروهای کارکرده وارداتی

یکی دیگر از مهم ترین و کلیدی ترین بندهای شرایط واردات خودروهای کارکرده این است که شخص حقیقی و یا حقوقی واردکننده، نمی تواند خودرویی که حجم موتور آن بالا ۲۵۰۰ سی سی است را برای واردات انتخاب کند.

4 اخذ مالیات غیرمتعارف از خودروهای وارداتی

با توجه به این که همه خودروهای وارداتی عمری کم‌تر از ۵ سال دارند، بنابراین همه آن ها در گروه کالاهای غیرمتعارف قرار می گیرند و مالیات مشخص و بیش تری از آن ها اخذ خواهد شد.

5 منابع ارزی باید از منشأ خارجی یا حاصل از رمز ارزها و همچنین مورد تأیید بانک مرکزی باشند

طبق این بند، واردکنندگان باید ارزی را برای واردات در نظر بگیرند که از خارج کشور تأمین شود و همچنین مورد تأیید بانک مرکزی هم باشد. پس از تأیید ارز توسط بانک مرکزی، ثبت سفارش می تواند صورت گیرد.

6 تعیین سقف عددی واردات خودروهای کارکرده برای هر سال توسط یک کارگروه

به منظور تنظیم بازار خودرو، کارگروهی متشکل از وزارت صمت، وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، باید برحسب نیاز بازار کشور و طی یک بررسی دقیق، سقف سالانه تعداد خودروهای دست دومی که قرار است وارد شوند را مشخص کند.

7 مورد تأیید بودن خودروهای وارداتی از دید استانداردهای مختلف

خودروهای کارکرده وارداتی باید یکی از سه استاندارد مورد تأیید سازمان استاندارد ایران، یعنی استاندارد اروپا (E-Mark)، کشورهای حاشیه خلیج فارس و چین را داشته باشند تا بتوانند مجوز ورود و شماره گذاری را بگیرند. همچنین استاندرد آلایندگی خودروها باید یورو ۵ و یا بالاتر باشد.

8 اخذ تأییدیه تأمین قطعات یدکی و ارائه خدمات پس از فروش از وزارت صمت توسط وارد کنندگان

از دیگر شرایط واردات خودروهای کارکرده می توان اشاره کرد که اشخاص حقیقی و حقوقی واردکننده خودروهای دست دوم باید تأییدیه لازم در مورد تأمین قطعات یدکی و ارائه خدمات پس از فروش را از وزارت صمت دریافت کنند تا خیال خریدار از این دو مقوله مهم راحت باشد.

9 تعیین سود بازرگانی واردکننده توسط هیئت وزیران

واردکننده باید سود مشخصی داشته باشد و سپس خودروی دست دوم واردشده را در بازار به فروش برساند. این سود مورد نظر باید توسط هیئت وزیران تعیین شود و شخص یا شرکت واردکننده نمی تواند بیش تر از مقدار مشخص شده، نفعی ببرد.

10 تضمین اصالت خودرو توسط واردکننده

از آن جایی که احتمال واردات خودروهای سرقتی و بی اصالت وجود دارد، چنین شرطی الزامی شده است تا واردکننده نسبت به این موضوع هوشیارتر باشد و بداند که در صورت وجود مشکل در اصالت خودرو، عواقبی جدی او را تهدید خواهد کرد.

11 امکان ورود خودروهای دیزلی

در صحبت های رشیدی کوچی، اشاره کوتاهی به واردات خودروهای کارکرده دیزلی شد، که احتمالاً این بند فقط شامل خودروهای کار و تجاری باشد.

تعرفه واردات خودروهای دست دوم بنزینی

  • بنزینی کمتر از ۱۰۰۰ سی‌سی، ۲۰ درصد
  • بنزینی ۱۰۰۱ تا ۱۵۰۰ سی‌سی، ۷۰ درصد
  • بنزینی ۱۵۰۱ تا ۲۰۰۰ سی‌سی، ۹۵ درصد
  • بنزینی ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سی‌سی، ۱۳۵ درصد
  • بنزینی ۲۵۰۱ تا ۳۰۰۰ سی‌سی، ۱۶۵ درصد
  • بنزینی بالاتر از ۳۰۰۰ سی‌سی، ۱۷۵ درصد

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شرایط واردات خودرو کارکرده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: اسب بخار

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (253 نظر)

    متاسفیم، در مقطع ممنوعیت اشتباه واردات خودرو، شاهد اسامی از خودرو چینی بودیم که شاید خودشان هم ندانند.
    امروز هم ظاهرا علیرغم اجازه واردات خودرو، شرایطی لحاظ می شود که میلیاردر ها وارد کنند و ثروتمند تر بشوند کارمند ها هم چینی سوار!. چرا داشتن یک خودرو خوب باید آرزو شود؟ چرا به سمتی رفتیم که یک ایرانی وقتی به خارج می رود به جای عکس از مفاخر و علوم و نجوم و .. افتخارش این باشد که کنار فلان خودرو عکس بگیرد؟ مگر اسلام نگفته مسلمان باید بهترین مرکب را سوار شود؟ بهترین مرکب امروز ما خودرو چینی است؟ شما را به خدا به عزت نظام و عزت ایرانی عمیق تر نگاه کنیم.

    پاسخ

    حرمت مسجد با متولی آن مسجد است

    پاسخ

    سلام من یک کارگرم کچندوقته سرگذرکاربهم نمیخوره به امام حسین دوتابچه دارم مستعجرم اجارم عقب افتاده به فاطمه زهراع خیلی مهتاجم زنم زانوش آب برداشته ندارم ببرمش دکتراگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنید خدا عزیزانتو نگه داره واقعا کسی میتونه کمکم کنه
    6104337446580449

    پاسخ

    حساب کنید شخصی که کارت بازرگانی هم ندارد اگه یه خودرو ۱۵۰۰ وارد کنه باید حدود ۱۰۷ درصد اضافه هزینه پرداخت کنه خوبه بریم واردات

    پاسخ

    معلومه مسئولین سایت سوزش ماتحت گرفتن از ازاد شدن واردات خودرو که اینگونه به دریوزگی افتادن و دروغ تحویل مردم میدن
    واردات برای همه (اشخاص حقیقی) باز شده بدون نیاز به ثبت سفارش

    پاسخ

    باسلام در یک کلام خلاصه کنم عرایضم رو که چیزی تهش برای رفاه حال مردم این دولت انجام نمیده و مردم گونی چهار خط رو بزارن کنار. چرا چون نمیخان مردم کمر راست کنن و ی مقدار از رفاهیات استفاده کنند

    پاسخ

    یکی مادرشو داشته می‌برده بازار بفروشه ، بهش میگن نکن این کارو خیلی زشته و فلان … میگه خب یه قیمتی میگم کسی نخره …🤣 شده داستان واردات خودرو… هر کسی ماشین لازم داره باید بخره الان وقتشه ….

    پاسخ

    یک عده ای دلشان میسوزد که مردم مفت و مجانی شاید صاحب خودرو خوب شوند و امضای طلایی آنها پای واردات نباشد و دلشان میسوزد از این خوان مجوزهای کذایی که قبلا بود و هنوز هم کم و بیش است بی نصیب بمانند چون ترک آن موجب مرض است پس آقای مخبر دریابید ویژه خواران سنتی را تا شاید مردم از دست آنها راحت شوند اگر هم نمی توانید سرنوشت مردم را مثل گذشته به همین حرام زاده ها واگذارید

    پاسخ

    میگم این سازمان استاندارد انقدر سواد مواد دارنن چرا وضعیت تولید داخل انقدر افتضاح هست ؟

    پاسخ

    من به این نتیجه رسیدم که فقط کله گنده ها و رانتخواران میتونن واردات انجام بدن نه آن افرادی که سال ۹۵ و۹۶ (همه مردم) انجام میدادن

    پاسخ

    تشکر می کنیم از دکتر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و سید ابراهیم رئیسی ریاست محترم جمهور به خاطر زحمات فراوان در این مورد. یا علی(ع)

    پاسخ

    با این حساب باید۵خودرو بخریم یکی واسه خودمون۴تا واسه دولت،خوب علنی بگید آقا زورمون میرسه نمی‌خوایم مردم نفس راحت بکشن

    پاسخ

    با تمام این مشکلات شرف داره به خودروهای چینی آشغال که باعث مرگ خودروهای داخلی

    پاسخ

    خوش به حال رستم، فقط ۷ خان در جلوش بود 😅

    پاسخ

    سلام مسلمونی هست واسه خدا کمکم کنه من بتونم با بچه ۱۳ساله ام برم کربلا به ما محرمی قسم دوساله میخوام برم نمیتونم مستعجرم کارگر گزر هستم خرج زندگیمو بزور در میارم فقط میخوام واسه شفای بچم برم کربلا ب هرکی میگم مسخرم میکنه تورو ب خوده امام حسین علیه السلام قسمتون میدم منم مسل برادرتون اگه واستون مقدوره کمک کنین ک دل بچمم شاد بشه 5859831138890248 ش کارت شجاعی زاده . ب خاک پدرم خیلی محتاجم

    پاسخ

    الهی هرکی بره کربلا خاک کربلا بطلبه همونجا خاک بشه به آرزوش برسه

    پاسخ

    با توجه به اینکه جناب آقای دکتر علی آبادی اشراف کاملی از بهینه بودن خودرو برقی برای کشور دارند و با توجه به علاقه مندی تولید کننده گان داخلی جهت تولید باطری های لیتیوم و وجود زیرساخت ایستگاه‌های شارژ خودرو در مجموعه شرکت مپنا امید است با واردات خودرو برقی به کشور گامی بزرگ درجهت عدم قاچاق سوخت در مراکز مرزی و نیز ذخیره منابع سوخت و عدم آلودگی محیط زیست و هوای کشور گردد، ان شاء الله،

    پاسخ

    با سلام
    واردات هر گونه خودرو به تولید ملی ضربه خواهد زد .وخودرو سازوقطعه سازرابه آستانه ورشکستگی سوق خواهد داد. ومن ا….

    پاسخ

    خدالعنت کنه هرچی مسئول دروغ گو وبی دین راماملت بدبخت لایق ماشین دست دوم خارجیم نیستیم.حالا کشورای دیگه بین صفرهاش خوب وبد میکنن ولی این مسئولین ازخدابی خبر برای خودشون خوبه برای مردم حیفه

    پاسخ

    مشخصا دولت بدنبال درآمدزایی و تامین بودجه کارکنان در بخش های مختلف هست، گمرک، مالیات، شهرداری، راهنمایی و رانندگی، هلال احمر، پسماند، استاندارد،، هر کس یه گوشه سفره نشسته و سهم خودش رو میخواد. خب این همه ادا و اصول برای چی بود تا الان. وقتی پول بدی روی سیبیل شاه ناقاره هم میزنی. فقط خدا رو شکر، خوبه که سازمان‌های دیگه ای سهم خواهی نکردن، هواپیمایی، کشتیرانی، حمل و نقل جاده ای، ریلی، آتش نشانی، بیمارستان‌هاو وزارت بهداشت، کشاورزی، پست و تلگراف، همراه اول، ایرانسل، مخابرات، اتحادیه گوشت و مرغ!!!!!!! بیچاره مردم ایران.

    پاسخ

    در واردات خودرو کارکرده ،برای مردم خیری در نمیاد!! نقشه ،زدن جیب مردم هست والا چرا خودروهای لگن داخلی به قیمت واقعی بر نمی گردند؟

    پاسخ

    با این وجود پول دوتا بده یکی ببر

    پاسخ

    کلا سیستم مدیریت کشور اذیت کردن مردم و جاباز کردن برای مافیا و منافع خودشان و گرفتن آن بدست خودشان و طرد مردم است واگر امام علی ع بود بلاشک بالای ۵۰درصد مسئولان کشور را بخاطر ظلمی که به مردم روا میدارند مانند خوارج گردن میزد ولی متاسفانه این اتفاقات درجلوی دید مقام اول کشور و رهبری اتفاق میافتد و با سکوت ایشان و مماشات معظم له ، حداقل در زمان امام ره ایشان در مواجه با مسئولان بیعرضه و خاطی با کسی شوخی نداشت وبشدت برخورد و آنها را در هم میکوبید

    پاسخ

    دیدگاه من اینه که یه تعداد خدا نشناس دور هم جمع شدن و ملت سر کار گذاشتن و یه سرگرمی هم برای شماها درست کردن

    پاسخ

    یعنی خودرو از رده خارج وارده خارجی را ما اگر ۵۰۰ میلیون خریداری میکنم سه برار یعنی ۱،۵میلیارد تومان آن را به نهادهای مختلف که ربطی به خودرو تدارند بپردازیم ،مثل هلال احمر وبقیه نهادها
    ما چقدر بدبخت شدیم که کوچیکترین آرمان های ما مثل خرید خودرو به رویا مبدل شده

    پاسخ

    یعنی خودرو از رده خارج وارده خارجی را ما اگر ۵۰۰ میلیون خریداری میکنم ۱۵۰۰ میلیون آن را به نهادهای مختلف که ربطی به خودرو تدارند بپردازیم ،مثل هلال احمر وبقیه ،
    ما چقدر بدبخت شدیم که کوچیکترین آرمان های ما مثل خرید یه خودرو به رویا مبدل شده

    پاسخ

    تا آب گل آلود نشه زلال هم نمیشه سرنگونی اجباریه نه انتخابی

    پاسخ

    خیلی جالبه ک ما ایرانیا مهارتهای خاصی درزمینه های کمیسیون گیری یا بقول معروف همینه ک هست میخوای بخوا نمیخوای ک کلا ک و ن لق همه شماها داریم، و اثبات کردیم ک میشه از آب کره گرفت

    پاسخ

    سلام
    برای واردات خودرو کارکرده اشخاص حقیقی و حقوقی خودشان نمیتوانند مستقیماخودرو وارد نمایند باید با یک واردکننده مجاز قرارداد ببندند تا اجازه ورورد داده شود وارد کننده مجاز نیز حدود ۹ شرکت میباشد که خودشان تولیدکننده داخلی خودرو میباشند مطمئن باشید این واردکنندگان مجاز به هیچ کسی اجازه واردات نمیدن مافیای خودرو خیلی قوتر از این حرفاست که اجاره بده خودرو ارزان قیمت دست مردم برسه

    پاسخ

    با این همه سنگ که دارید میندازید از قیمت نو بیشتر در میاد

    پاسخ

    بی عرضگی مسعولین این نظام تو تاریخ ثبت میشه ،اینا هیچی ازشون نمیاد پس منتظر شون نباشید

    پاسخ

    اون شاه اگر عزیز بود آخرش این نبود این مردوم اینقدر بدبختند دورنیست که روزی خواهد رسید که ایناهم عزیز شوند گفتند قم خوب یا کاشان گفت لعنت بر هردو تاشان

    پاسخ

    واردات خودرو یا پالاشگاه پول و اخاذی ،
    اگه برا ملت بود ،خودرو صفر و فقط کمرکی ،نه مث غنیمت جنگی هرکدوم چپو کنن

    پاسخ

    سلام من جانباز ۶۰درصدم هنوز هیچ کاری نکردیم ملت چه پشت سرمان میگن هرهست یرا ۵۰درصدبه بالا کجاس فقط میگن تصویب شده بعضی از خدا بی خبر میگه جانباز درصد بالا ماشین برای چیزشه چرا ما آدم نیستیم توی که مثلا سالمی لایقته ماشین داشته باشی ای کاش میشد یک روز جای ما میبودی بعد میفهمیدی که ما نقص عضوها با چه ذجری زندگی مکنیم من قطع عضوم پای چپم پای راستم ترکش خورده از ناحیه هر دودستم ترکش خورده دیگه اعصاب هیچ حالا یرگرد اعتراض هم بکن برو خدا را شکر کن سالمی اگه وضع ما را میداشتی چیزی می فهمیدی

    پاسخ