coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

شرایط واردات خودرو کارکرده اعلام شد [+تمام جزئیات واردات خودرو دست دوم]

شرایط واردات خودرو کارکرده به طور کامل اعلام شد. از تعرفه واردات بگیرید تا هزینه گمرکی و هزینه‌های جانبی دیگر که مغزتان سوت می‌کشد!

به گزارش تکراتو و به نقل از اسب بخار، چند ماهی است که بحث واردات خودروهای دست دوم یا کارکرده با جدیت مطرح می شود و همه در مورد این موضوع نظرات متفاوتی می‌دهند و هر کدام برداشت شخصی خود را از آن مطرح می‌کند. در پی این اظهارنظرها، بسیاری از مردم نسبت به حرف‌های زده شده توسط مسئولان، برداشت‌های اشتباهی کردند و بر این باور بودند که واردات خودروهای کارکرده بسیار ساده و آسان خواهد بود و هر شخص می‌تواند به راحتی خودروی مورد نظرش را وارد کند. اما واقعا شرایط واردات خودرو کارکرده چیست؟

بیشتر بخوانید: واجدین شرایط واردات خودرو دست دوم به کشور چه کسانی هستند؟

شرایط واردات خودرو کارکرده به طور کامل اعلام شد

اکنون با مشخص شدن برخی از بندهای شرایط واردات خودروهای کارکرده متوجه شدیم پروسه اش نسبت به آن چیزی که فکر می کردیم سخت گیرانه تر است. البته به گفته رشیدی کوچی برخی از بندها و تبصره ها امکان اصلاح دارند و مردم نباید به طور کلی نسبت به واردات خودروهای کارکرده توسط خودشان دلسرد شوند.

در ادامه، تعدادی از مهم ترین و قابل ملاحظه ترین شرایط واردات خودروهای کارکرده، که قرار است توسط هیئت دولت تأیید شود، آمده است.

شرایط واردات خودرو کارکرده به طور کامل اعلام شد

1 مشخص شدن وارد کنندگان مجاز

شرکت های واردکننده (به شرط ارائه خدمات پس از فروش و تأمین قطعات یدکی)، شرکت های حمل و نقل (به شرطی که خودروی وارد شده تا ۱۰ سال پلاک شخصی نشود) و همچنین مهم تر از همه، اشخاص حقیقی، با داشتن کارت بازرگانی معتبر می توانند نسبت به واردات خودروهای کارکرده اقدام کنند. البته در این باره می توان گفت ملزم بودن اشخاص حقیقی به داشتن کارت بازرگانی، سنگی است که جلوی پای مردم عادی پرتاب شده است و صددرصد موجب رانت سنگینی خواهد شد.

2 عمر خودرو باید کم‌تر از 5 سال و کارکرد آن زیر 100 هزار کیلومتر باشد

یکی از بندهای مهم شرایط واردات خودروهای کارکرده این است که خودروی مورد نظر در درجه اول، باید کم‌تر از ۵ سال از تولیدش گذشته باشد و علاوه بر آن، کم‌تر از ۱۰۰ هزار کیلومتر هم باید کارکرد داشته باشد.

3 محدودیت حجم موتور خودروهای کارکرده وارداتی

یکی دیگر از مهم ترین و کلیدی ترین بندهای شرایط واردات خودروهای کارکرده این است که شخص حقیقی و یا حقوقی واردکننده، نمی تواند خودرویی که حجم موتور آن بالا ۲۵۰۰ سی سی است را برای واردات انتخاب کند.

4 اخذ مالیات غیرمتعارف از خودروهای وارداتی

با توجه به این که همه خودروهای وارداتی عمری کم‌تر از ۵ سال دارند، بنابراین همه آن ها در گروه کالاهای غیرمتعارف قرار می گیرند و مالیات مشخص و بیش تری از آن ها اخذ خواهد شد.

5 منابع ارزی باید از منشأ خارجی یا حاصل از رمز ارزها و همچنین مورد تأیید بانک مرکزی باشند

طبق این بند، واردکنندگان باید ارزی را برای واردات در نظر بگیرند که از خارج کشور تأمین شود و همچنین مورد تأیید بانک مرکزی هم باشد. پس از تأیید ارز توسط بانک مرکزی، ثبت سفارش می تواند صورت گیرد.

6 تعیین سقف عددی واردات خودروهای کارکرده برای هر سال توسط یک کارگروه

به منظور تنظیم بازار خودرو، کارگروهی متشکل از وزارت صمت، وزارت اقتصاد و دارایی، بانک مرکزی و سازمان برنامه و بودجه، باید برحسب نیاز بازار کشور و طی یک بررسی دقیق، سقف سالانه تعداد خودروهای دست دومی که قرار است وارد شوند را مشخص کند.

7 مورد تأیید بودن خودروهای وارداتی از دید استانداردهای مختلف

خودروهای کارکرده وارداتی باید یکی از سه استاندارد مورد تأیید سازمان استاندارد ایران، یعنی استاندارد اروپا (E-Mark)، کشورهای حاشیه خلیج فارس و چین را داشته باشند تا بتوانند مجوز ورود و شماره گذاری را بگیرند. همچنین استاندرد آلایندگی خودروها باید یورو ۵ و یا بالاتر باشد.

8 اخذ تأییدیه تأمین قطعات یدکی و ارائه خدمات پس از فروش از وزارت صمت توسط وارد کنندگان

از دیگر شرایط واردات خودروهای کارکرده می توان اشاره کرد که اشخاص حقیقی و حقوقی واردکننده خودروهای دست دوم باید تأییدیه لازم در مورد تأمین قطعات یدکی و ارائه خدمات پس از فروش را از وزارت صمت دریافت کنند تا خیال خریدار از این دو مقوله مهم راحت باشد.

9 تعیین سود بازرگانی واردکننده توسط هیئت وزیران

واردکننده باید سود مشخصی داشته باشد و سپس خودروی دست دوم واردشده را در بازار به فروش برساند. این سود مورد نظر باید توسط هیئت وزیران تعیین شود و شخص یا شرکت واردکننده نمی تواند بیش تر از مقدار مشخص شده، نفعی ببرد.

10 تضمین اصالت خودرو توسط واردکننده

از آن جایی که احتمال واردات خودروهای سرقتی و بی اصالت وجود دارد، چنین شرطی الزامی شده است تا واردکننده نسبت به این موضوع هوشیارتر باشد و بداند که در صورت وجود مشکل در اصالت خودرو، عواقبی جدی او را تهدید خواهد کرد.

11 امکان ورود خودروهای دیزلی

در صحبت های رشیدی کوچی، اشاره کوتاهی به واردات خودروهای کارکرده دیزلی شد، که احتمالاً این بند فقط شامل خودروهای کار و تجاری باشد.

تعرفه واردات خودروهای دست دوم بنزینی

  • بنزینی کمتر از ۱۰۰۰ سی‌سی، ۲۰ درصد
  • بنزینی ۱۰۰۱ تا ۱۵۰۰ سی‌سی، ۷۰ درصد
  • بنزینی ۱۵۰۱ تا ۲۰۰۰ سی‌سی، ۹۵ درصد
  • بنزینی ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سی‌سی، ۱۳۵ درصد
  • بنزینی ۲۵۰۱ تا ۳۰۰۰ سی‌سی، ۱۶۵ درصد
  • بنزینی بالاتر از ۳۰۰۰ سی‌سی، ۱۷۵ درصد

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شرایط واردات خودرو کارکرده چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: اسب بخار

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (253 نظر)

    خداوکیلی عیب ازخودماست.که فرهنگ خوبی نداریم وگرنه مگرمیشه اینجورسوءاستفاده کنن..وقتی دلارگران میشه همه توی صف دلارن یاماشین یاملک…وباعث همه این بدبختیهاخودمان هستیم…دولت یک خرمفت میخوادسواربشه که ماهمیشه آماده باپالان نووتمیز ونل شده حاضریم..چندروزنخریدین چقدرقیمتهاپایین آمده..خودروهای وارداتی کارکرده هم سفینه فضایی که نیستن..خداییش الان ماشینهای چینی صفرخوب بودن…درمقابل همون خودروهاهم نبایداینجورازسروکول هم بالابرید..

    پاسخ

    🤣🤣🤣🤣بازم ملتو مسخره کردن.خوب اینموری باشه که طرف همین داخل میخره چرا اوووووونخمه دردسر ب جون بخره
    لعنت به شما.تو کشور نابود عراق برید ببینید چه ماشینهایی سوارن.خجاات بکشید شان مردم ایران این نیست

    پاسخ

    🤣🤣🤣🤣بازم ملتو مسخره کردن.خوب اینموری باشه که طرف همین داخل میخره چرا اوووووونخمه دردسر ب جون بخره
    لعنت به شما.تو کشور نابود عراق برید ببینید چه ماشینهایی سوارن.خجاات بکشید شان مردم ایران این نیست تف با شما

    پاسخ

    سلام اگرقشرکم دست وفقیرماپول میداشت ماشین اسقاطی نمیگرفت که الان بازیه ماشین دسته دوم خارجی که قیمتش یکونیم ملیاردمیشه پول بده

    پاسخ

    دولت باید گواهی اسقاط را حتمی کند تا پولی هم به این بدبختهایی که ماشین مدل پایین دارن برسه اگر شرط اسقاط الزامی بشه خیلی عالیه آقای رییس جمهور به فکر کسی که تمام زندگیش یه ماشین قراضه است باشه

    پاسخ

    دولت باید گواهی اسقاط را حتمی کند تا پولی هم به این بدبختهایی که ماشین مدل پایین دارن برسه اگر شرط اسقاط الزامی بشه خیلی عالیه

    پاسخ

    چه وعده ها که انجام نشد!!
    قرار بود هم دنیای ما رو آباد کنید هم آخرتمون رو.
    مسئولین محترم حکومت؛ لطفا یه نظرسنجی بدون سانسور راه بندازید ببینید چقدر موفق شدین!

    پاسخ

    هدف رژیم فاسد ولایی از واردات خودروهای خارجی برای استفاده مردم نیست چون اکثریت مردم فقیر و متوسط توان خرید اینها را که گران هستند ندارند اقلیت سرمایه دار و خودیهای رژیم می‌توانند استفاده کنند حکومت با وضع تعرفه ۲ برابر قیمت ماشین برای خودش درآمد کسب می‌کند و هم دهن معترضین به عدم واردات خودروهای خارجی می بندد این رژیم در حیله خدعه دروغ به شیطان و ابلیس درس می‌دهد ! ابلیس باید بیاد در محضر خامنیی درس تلمذ بفرماید مرگ بر او و ولایت باطله نامشروع کودتایی غصبی اش!

    پاسخ

    ینی ریدین با این وارداتون یکباره بگین ملت حق واردات ندارن فقط دلال میتونه وارد کنه همه راحت شن عین کش دراز میکنین

    پاسخ

    سلام علیکم �ته نباشید عرض می‌کنم ببینم ما جز کدوم دسته هستیم پرونده اینجانب در ایثارگران ارتش لویزان است و هنوز به کمیسیون پزشکی انتقال پیدا نکرده است و میزان درصدی مشخص نیست آیا ل حال ما می‌شود این وام‌ها و این خودروها تا کی ما باید صبر کنیم آیا زمانی که پرونده ما به بنیاد شهید شهرمون ازنا فرستاده نشود ولی کارت ایثارگران به مدت ۲۲ ماه سابقه در جبهه �را می‌پاشم آیا شامل حال ما می‌شود این بخشنامه‌ها با تشکر و خسته نباشید

    پاسخ

    واقعا لعنت به همهتون با این مجوزهاتون تمام اورگانها پر از فساد هستش چند وقت دیگه میبینید که چه افرادی خودرو وارد میکنن مثل اب خوردن ولی مردم بدبخت سوزن هم نمیتونن وارد کنن سود منفعت فقط تو جیب اشخاص وابسته به حاکمیت میره جیب مردم بدبخت را فقط خالی میکنن مردم همت کنید باهم باشید نزارید سو استفاده کنن ازتون لطفا باهم پشت هم باشید نزارید بیشتر از این نابودمون کنن این کفتارها

    پاسخ

    خودرو های کارکرده خارجی که عمدتاً از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد میشه تو هوای گرم 60درحه کار کرده و احتمالا کیلومتر شمار هم دستکاری میکنن…در واقع یک خودرو فرسوده که بمحض ورود و چند ماه کارکرد نیاز به خدمات و لوازم یدکی…این یعنی مصیبت چون تو ایران هیچ خبری از خدمات پس فروش واسه این خودرو ها نیست..

    پاسخ

    خودرو های کارکرده خارجی که عمدتاً از کشورهای حاشیه خلیج فارس وارد میشه تو هوای گرم 60درحه کار کرده و احتمالا کیلومتر شمار هم دستکاری میکنن…در واقع یک خودرو فرسوده که بمحض ورود و چند ماه کارکرد نیاز به خدمات و لوازم یدکی…این یعنی مصیبت چون تو ایران هیچ خبری از خدمات پس فروش واسه این خودرو ها نیست…پس بهتر واژه تغییر بدیم بگیم واردات خودرو های فرسوده

    پاسخ

    اصلا بحث پولشو بزارید کنار همین که خانوادتو سوار یه ماشین مطمئن خارجی میکنی که امنیت جانیشون توی جاده میره بالا خودش دنیایی می ارزه وخیلی بهتر از سوار شدن خودروهای اشغال داخلیه

    پاسخ

    اخه چه میشه مثلا ی ادم بد بخت ک نداره ب ی پولی برسه یا لااقل خودرو ازش بگیرن ی ماشین نو بهش بدن با اقساط کم

    پاسخ

    بازهم به نفع عربهاست ماشینهایی که باید از رده خارج کنن با این طرح حداقل نصف پول ماشین اخرین سیستمو در میارن بعد ما دوبرابر شایدم بیشتر پول اون ماشین اخرین سیستمو میدیم ماشین اسقاطی اونارو میگیریم ولی بازم راضی هستیم چرا اخه؟

    پاسخ

    ۱۰ درصد برای اصغر آقا

    پاسخ

    مگه کمتر از ۱۰۰۰ سی سی داریم؟؟ پراید ۱۶۰۰ سی سی است .پیکان ۱۷۰۰ پس عملا بگن وارد نکنید .قصد خودرو ارزان دادن ب مردم رو ندارن انگار

    پاسخ

    خاک تو سر جمهوری اسلامی ،که آبروی ایران و بردن هر چی ماشین دست دوم وآشغال رو وارد ایران میکنند،خاک تو سر جمهوری اسلامی ،بجایی خودرو نو دست دوم وارد میکنه

    پاسخ

    والا با این کار مسخره تون جیب دلالان و فرغون سازان رو پر می کنید..از اول هم نقشه تون این بود مردم رو سر کار نزارین از شما تو این چهل سال خیری به مردم نرسیده که هیچ خیلی رو ها رو هم با پراید تابوت مرگ به خاک سیاه نشوندین..با ابوجهل ان شاالله تو اون دنیا مشهور بشین

    پاسخ

    عزیزان ماشین تون نفروشین.برین تا قیمت ثابته بخرین..به خدا اینا همش خرافته..مگه چندین سال از چین وارد نمیشه..شما مردم چقدر ساده این…این ماشین ها برای نماینده ها ومدیران وآقازاده هاست.200هزارخودرو وارد بشه.به خوده تهران که هیچ همون بندرعباس تا یزد هم نمیرسه..

    پاسخ

    این طرح را طالبان تو افغانستان پیاده کردن الان دارن تو ایران پیاده می‌کنن الان تو افغانستان ۹۰درصد ماشین خانوارهای افغانستان تویوتا کرولا هست خجالت آوره از افغانستان هم کمتریم

    پاسخ

    سلام جانبازان عزیزان هستند ولی شهدا عزیز تر از آنانند شهدایی که جنازه اش هم نیامده خواهر
    و برادر آنها 40سال است که در فراغشان چشم براه
    گریان هستند چرا از آنها یاد و امتیازی داده نمی شود انشاالله مسئولین عزیز درک وفهیم تر باشند
    با مردم شفاف باشید یک عده ای هستند میخواهند با وعده و دروغگویی مردم را از نظام
    ومسئولین دلسرد کنند.

    پاسخ

    یعنی یه ماشین دست دو ۱۰ هزار دلاری احتمالا بیشتر از ۱ میلیارد قیمت میخوره؟!

    پاسخ

    لعنت ب جمهوری اسلامی

    پاسخ

    پول ۶سال بنزین به نرخ اروپا بااسم گمرک میگیرند ومنت سوخت ارزان را به گردن مردم می اندازند.شما در تمام دنیا یک کشور نشان دهید که معادل قیمت خودرو پول به اسم عوارض می گیرند.

    پاسخ

    برید توی صف..
    حقمون زندگی بدتر از اینه

    پاسخ

    جای هیچ بحثی نیست فقط باید بگی متاسفم اینا موافق واردات نیستند فقط ملت رو گروگان گرفتن بگن هر چی ما میگیم واقعا متاسفم ما که عمرمون با پراید رفت و آرزوی ماشین خوب به دلمون موند خدا براتون نسازه امیدوارم یه بمب اتم بیافته تو این مملکت همه را با هم نابود کنه تا هزار سال بعد کسی پا بزاره تو این خاک بگه هزار سال پیش اینجا کشوری به اسم ایران بود وحاکمانی ظالم

    پاسخ

    الهی آمین خدایا بمب اتم بیفته وسط تهران

    پاسخ

    چه حقی گفتی👏

    پاسخ

    سلام
    آقا فکر نمیکنم که این دو شرکت فرقون ساز جایی بخوابانند که زیرشان آب برود
    تازه رانت خواری آغاز میشود

    پاسخ

    با همین تعرفه های بالا هم این خودروها به صرفه هستند و این انحصار شرکتهای خودرو سازی را میشکند ،

    پاسخ

    از نظر من واردات خودرو دسته دوم بهترین گزینه هست اما باید چهار چوب داشته باشه….
    شما تصور کنید که 6 میلیون خودرو فرسوده اسقاط میشه ..
    آنالیز بنده…
    1…. مصرف بنزین 6 میلیون خودرو کاهش میابد… و دولت می‌تواند مازاد تولید بنزین خود را صادر کند… که در دراز مدت به نفع دولت تمام خواهد شد.. لذا باید به مردم کشورش کمک کنند تا جابجایی خودرو اصلا هزینه ی نداشته باشه… من به طور مفصل توضیح میدم
    2… یک خودرو فرسوده به طور حتم در ماه یک یا دو بار خراب میشه… و صاحب خودرو باید هم وقت بذاره و هم انرژی تا بتونه خودرو رو دوباره سر پا کنه…. خب وقتی پای 6 میلیون خودرو وسط باشه… این رو میدونید که چقدر تایم و انرژی برای تعمیر این خودروهای فرسوده مردم متقبل بشن … 6000000 *10 ساعت در ماه برابرست با60000000 میلیون ساعت در ماه که اگر در 12 ماه ضرب کنیم برابرست با 720 میلیون ساعت. مردم وقت گذاشتند…. یعنی 6 میلیون خودرو فرسوده در کشور داریم که برای تعمیر نیاز به وقت و  انرژی داره و به طور میانگین در یکسال این 6 میلیون خودرو. 720 میلیون ساعت از وقت مردم عزیزمون میگیره در کمترین حالت میدونید این چه معنایی داره… یعنی پست رفت..
    3… بحث روحیه و انرژی مردم… وقتی این اتفاق بیفته مردم با یه انرژی بالایی به زندگی خودشون می‌پردازند… و باعث میشه که پولشون رو پس انداز  کنند… و این پولی که پس انداز میشه رو برای تفریح خودشون میذارند نه برای تعمیر خودرو… این به چه معناست وقتی یک خانواده نتونه در ماه یک یا دوباربه مراکز  تفریحی بره این خانواده از نظر روحیه ضعیف میشه و به مرور زمان میشه یک بار روانی بسیار سنگینی رو در خانواده ایجاد میکنه که شاید به طلاق و مسائل دیگر هم کشیده بشه و یا حتی افرسودگی… لذا کشوری که مردمش روحیه نداشته باشه کم کم فلج میشه… اما وقتی که بتوانند  با اقوام و خویشان خود مراوده کنند… روحیه شان صد چندان میشه… و روحیه خوب مردم  باعث پیشرفت کشور میشه…. پس بحث روح و روان مردم رو باید جدی بگیرید…
    4… دولت باید در این مسئله مردم رو یاری کنه… هر خودرو فرسوده به جای یک خودرو دسته دوم وارداتی نباید باند بازی بشه… اینجا به مردم کمک کنید مردم رو شاد کنید.. بعد به طور حتم مصرف بنزین به شدت کاهش پیدا خواهد کرد…
    5… هوای پاک باعث انرژی زیادی میشه که اول صبح مردم هوای پاک رو استشمام کنند و با نشاط روزشون رو آغاز کنند..
    6… این مسئله بسیار بسیار بسیار بسیار بسیار مهم یست یعنی شک نکنید که باید عملی بشه…
    7…بعد از این عمل خودتون متوجه روحیه ونشاط مردم خواهید شد..
    8… مسائل مربوط به قطعات یدکی رو باید به صورت جدی دنبال بشه..
    9.. هر کشوریه در باب  حمل و نقل مشکل داشته باشه اون کشور درجا خواهد زد… اینکه هر کس به موقع سر کار خودش حاضر بشه خیلی مهمه.. نه اینکه اول صبح استارت بزنه بعد یهو ماشین دود از کاربراتش در بیاد هم وقتش گرفته میشه و هم عصاب خوردیش

    پاسخ