coinex
راهنمای خرید تکراتو

همه چیز درباره کارت پرواز

کارت پرواز یا Boarding Pass یک مدرک مورد نیاز برای ورود به کابین هواپیما بوده و نشان می‌دهد که شما مجاز به سفر با این وسیله هستید یا خیر. این کارت قبل از پرواز به شما داده می‌شود و برای دریافت آن باید مراحل مشخصی را طی کنید. در این مقاله می‌خواهیم به روش دریافت کارت پرواز و تمام اطلاعاتی که در مورد آن نیاز دارید بپردازیم. اگر شما برای اولین بار است که سفری هوایی در پیش دارید، این مطلب را قبل از آغاز سفر با دقت بخوانید.

کارت پرواز چیست؟

در فرودگاه، هر مسافر به یک گیت خاص هدایت می‌شود. این گیت بر اساس مقصد پرواز تعیین می‌شود. بنابراین، فرقی نمی‌کند که شما مسافر پرواز تهران-شیراز، شیراز-تهران یا مسیرهای هوایی دیگر باشید، در هر صورت باید قبل از هر چیز گیت مورد نظر را پیدا کنید. کارت پرواز دقیقاً بعد از عبور از گیت بازرسی به شما داده خواهد شد.

در کارت پرواز، اطلاعات کلی مانند مشخصات مسافر، تاریخ و ساعت پرواز، شماره پرواز، صندلی پرواز و گیت ورودی نوشته شده است. این کارت به شما کمک می‌کند تا بدانید از کدام گیت فرودگاه برای سوار شدن به هواپیما استفاده کنید و روی کدام صندلی هواپیما مستقر شوید.

روش‌های دریافت کارت پرواز

دریافت کارت پرواز برای سفر شما از دو طریق امکان‌پذیر است که در اینجا به آن اشاره خواهیم کرد:

1. روش حضوری

روش اول، همان کاری است که همه ما از آن اطلاع داریم و انجام می‌دهیم. در این روش کارت پرواز شما پس از حضورتان در فرودگاه و توسط متصدی ایرلاین داده می‌شود. بنابراین شما باید حداقل یک ساعت قبل از پرواز به فرودگاه مربوطه مراجعه کرده، چمدان خود را تحویل داده و با ارائه کارت شناسایی یا بلیت هواپیما، کارت پرواز خود را دریافت کنید.

2. روش آنلاین

روش دوم برای دریافت کارت پرواز، به صورت آنلاین بوده و امکان این را خواهید داشت که از طریق سایت یا اپلیکیشن هواپیمای مورد نظرتان کارت پرواز را دریافت کنید. به عنوان مثال فردی که مسافر پرواز تهران شیراز است باید اطلاعات خود را وارد فیلدهای مربوطه کرده و کارت پرواز و بارکد مربوط به آن را دریافت و در نهایت پس از ورود به فرودگاه با مراجعه به باجه‌های مخصوص و ارائه کد، کارت پرواز فیزیکی خود را دریافت کند.

مزیتی که در این روش وجود دارد، امکان انتخاب صندلی توسط خود مسافران است. مثلاً اگر قصد دارید در نزدیکی پنجره یا دور از محل صدای موتور هواپیما بشینید، در این روش اجازه انتخاب به شما داده خواهد شد؛ همچنین در روش آنلاین، مراحل دریافت به راحتی انجام شده و سرعت‌العمل بیشتری وجود دارد.

اطلاعات موجود در کارت پرواز را بشناسید…

همه چیز درباره کارت پرواز

کارت پرواز حاوی اطلاعات مهمی در مورد سفر هوایی است که شما در پیش دارید. این اطلاعات به مهمانداران و کارکنان هواپیما نیز کمک می‌کند. اما باید خودتان هم اطلاعات کاملی را در مورد آن‌ها داشته باشید. در اینجا به چند مورد از علائمی که روی کارت پرواز قرار می‌گیرد، اشاره خواهیم کرد:

  • شماره پرواز: این شماره، منحصر به فرد بوده و پروازی که شما در آن شرکت می‌کنید را نشان می‌دهد و به طور معمول از یک ترکیب اعداد و حروف تشکیل شده است، به عنوان مثال “BA2690”.
  • کد شرکت هواپیمایی: این کد نشان می‌دهد کدام شرکت هواپیمایی پرواز را ارائه می‌دهد. برای هر شرکت هواپیمایی، یک کد خاص وجود دارد، به طور مثال “BA” برای بریتیش ایرویز است.
  • کلاس پرواز: این کد نشان می‌دهد در کدام کلاس پرواز قرار دارید. برخی از کدها عبارتند از:
    • Y: نشان‌دهنده کلاس اکونومی است.
    • Q: نشان می‌دهد که بلیط خریداری شده با تخفیف است.
    • J: نشانگر کلاس پرواز تجاری یا بیزینس است.
    • I: نشان می‌دهد که در کلاس بیزینس مسافر هستید و بلیط با تخفیف خریداری کرده‌اید.
    • E: نشانگر کلاس اکونومی خاص است که خدمات بیشتری ارائه می‌دهد.
    • A: نشان‌دهنده پرواز درجه یک است.
  • سایر کدها: برخی از کدهای دیگری نیز روی کارت پرواز ممکن است مشاهده شوند، مانند:
    • S/O: نشان‌دهنده توقف در مسیر پرواز است.
    • SPTC: نشانگر توقف طولانی و امکان اقامت در هتل در طول توقف است.
    • SSSS: علامت هشدار یا خطر امنیتی است که نشان می‌دهد شما مورد توجه و کنترل بیشتری قرار می‌گیرید.

فرقی نمی‌کند که شما مسافر پرواز تهران شیراز ، شیراز تهران، تهران کیش یا حتی کشورهای خارجی باشید، در هر صورت این علائم جزو مهم‌ترین مواردی هستند که روی کارت پرواز شما قرار گرفته و به درک بهتر وضعیت سفرتان کمک می‌کنند.

کدام شرکت‌ها امکان دریافت کارت پرواز اینترنتی را دارند؟

بلیط هواپیما توسط شرکت‌های هواپیمایی مختلفی به فروش می‌رسد، اما تنها برخی از آن‌ها امکان دریافت آنلاین کارت پرواز را به مسافران می‌دهند. شرکت‌های هواپیمایی ایران ایر و ماهان در میان این دسته قرار می‌گیرند.

ایران ایر در فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، اصفهان و اهواز و ماهان ایر در فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، کرمان، شیراز، اهواز، زاهدان، قشم، ساری، بندرعباس، خرم آباد، ایلام، بجنورد، سیرجان، اصفهان و بم دستگاه‌های الکترونیکی را قرار داده که امکان دریافت کارت پرواز آنلاین را به مسافران می‌دهد. کافی است در مدت زمان مشخص قبل از پرواز، کارت پرواز خود را آنلاین دریافت کنید و بدون نیاز به ایستادن در صف، کارت خود را تحویل بگیرید.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما و تجربه یک سفر بی‌نظیر

همه چیز درباره کارت پرواز

قبل‌از آنکه کارت پرواز را بگیرید، نیاز به تهیه بلیط خواهید داشت؛ این فرایند به صورت اینترنتی از طریق اسنپ تریپ قابل انجام است. به عنوان مثال فردی که قصد دارد از شیراز به تهران برود، می‌تواند تنها با وارد کردن مقصد و مبدا پرواز تهران شیراز را دریافت کند و این فرایند برای تمام مقاصد امکان‌پذیر است.

اکنون که این مطلب را خواندید راحت‌تر می‌توانید پروسه ورود به فرودگاه و سوار شدن در هواپیما را طی کنید. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و هر آن چه که نیاز داشتید تا درباره کارت پرواز بدانید را برای شما بازگو کرده باشد.

.

پایان رپورتاژ آگهی

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر