;
coinex

سیستم عامل اندروید 14 برای گوشی‌های پیکسل منتشر شد

سیستم عامل اندروید 14 برای گوشی‌های پیکسل منتشر شد. گوگل دقایقی پیش نسخه جدید و رسمی سیستم‌عامل اندروید را برای گوشی‌های اختصاصی خود منتشر کرد.

گوگل ساعاتی پیش و در جریان برگزاری رویداد اختصاصی خود (Made by Google) که به معرفی سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای جدید خود محدود می‌شد، سیستم عامل اندروید 14 را برای گوشی‌های پیکسل منتشر کرد. نسخه جدید اندروید دارای ویژگی‌های برجسته و بهبودیافته‌ای نسبت به قبل است که برای گوشی‌های از پیکسل 4a به بعد منتشر شده است.

غول جست‌وجوی جهان در این سیستم‌عامل ویژگی‌های هوش مصنوعی را با زیرسیستم اندروید 14 اضافه کرده تا تجربه کاربری را دوچندان کند. در ادامه مشخصات و ویژگی‌های کامل اندروید 14 را معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید: سری گوشی‌های پیکسل 8 توسط گوگل معرفی شدند [+قیمت و مشخصات فنی]

سیستم عامل اندروید 14 برای گوشی‌های پیکسل منتشر شد

همان‌طور‌که انتظار می‌رفت، گوگل در رویداد Made by Google نسخه‌ نهایی اندروید ۱۴ را برای گوشی‌های پیکسل 4a به‌بعد منتشر کرد و در انتهای سال جاری نیز آن را برای نماینده‌های سامسونگ، ناتینگ، وان‌پلاس و دیگر برندها منتشر خواهد شد.

از ویژگی‌های شاخص اندروید ۱۴ می‌توان به ویژگی‌های امنیتی جدید، به‌روزرسانی بخش‌های مختلف رابط کاربری، شخصی‌سازی‌های مختلف و به‌روزرسانی ویژگی‌های سلامتی سیستم‌عامل اشاره کرد.

احتمالاً باید بزرگ‌ترین ویژگی نسخه‌ جدید را امکان شخصی‌سازی صفحه‌ قفل دستگاه (Lockscreen) بدانیم؛ چراکه حالا با اندروید ۱۴ می‌توانید شکل ظاهری ساعت و قالب نمایشی آن را تغییر دهید تا از این‌ طریق ظاهر سیستم‌عامل کمی بیشتر با سلیقه شما هم‌سو شود.

سیستم عامل اندروید 14 برای گوشی‌های پیکسل منتشر شد
ویژگی AI-Powered Wallpaper Generator در اندروید ۱۴

گوگل برای تلفیق هرچه‌ بیشترِ هوش مصنوعی در سیستم‌عامل خود ویژگی جدید با عنوان AI-Powered Wallpaper Generator را معرفی کرده که متأسفانه درحال‌حاضر فقط برای دارندگان پیکسل ۸ و پیکسل ۸ پرو دردسترس است.

کارکرد این ویژگی مانند دیگر هوش‌های مصنوعی مولد، ازطریق دستورهای متنی صورت می‌گیرد؛ اما گوگل برای راحتی کار و جلوگیری از مشکلات احتمالی، دستور ورودی را به‌صورت ماژولار طراحی کرده است که تنها برخی از اِلِمان‌های آن را می‌توان تغییر داد.

علاوه‌بر AI-Powered Wallpaper Generator، در اندروید ۱۴ می‌توانید اپلیکیشن‌های مختلف را با استفاده از اثرانگشت خود ایمن کنید و با کمک Credential Manager جدید اندروید، تمامی راه‌های ورود به اپلیکیشن اعم از پسورد و Sign-in with Google را در یک‌ جا گردآوری کنید.

از دیگر ویژگی‌های جدید اندروید ۱۴ می‌توان به پشتیبانی از عکس‌های ۱۰ بیت HDR و Health Connect اشاره کنیم که گزینه‌ی آخر شباهت زیادی به Apple Health دارد و اطلاعات سلامتی کاربر را درون دستگاه ذخیره می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سیستم عامل اندروید 14 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر