coinex
otetmarket
راهنمای خرید تکراتو

کسب‌وکار تبلیغاتی گوگل شبیه به شبکه فروش مواد مخدر است!

طبق اظهارات یکی از مدیران گوگل در سال 2017، کسب‌وکار تبلیغاتی گوگل شباهت فراوانی به بازار و شبکه فروش سیگار و سایر مواد مخدر دارد.

«مایکل روزاک» به‌عنوان یکی از مدیران ارشد گوگل، ضمن آنکه کسب‌وکار تبلیغاتی گوگل را به شبکه فروش مواد مخدر تشبیه کرده، آن را «یکی از بهترین مدل‌های کسب‌و‌کار ساخته‌شده در تاریخ» قلمداد کرده است. وی اعلام کرده که گوگل با کسب‌و‌کار تبلیغات جست‌و‌جو می‌تواند کاربران را «نادیده» بگیرد و تنها روی درآمدزایی توسط تبلیغات تمرکز کند. روزاک همچنین مدعی شده که گوگل با سرمایه‌گذاری‌های هوشمندانه‌ در حوزه‌ بازاریابی و توزیع، موفق به عرضه محصولش در سراسر دنیا شده و لذا می‌تواند درس اقتصاد به بقیه بدهد.

بیشتر بخوانید: موتور جستجوی اختصاصی اپل انحصار گوگل را درهم می‌شکند

تشبیه کسب‌وکار تبلیغاتی گوگل به شبکه فروش مواد مخدر

مایکل روزاک، قائم‌مقام بخش مالی در آلفابت (شرکت مادر گوگل)، یادداشت موردبحث را در سال 2017 نوشته است. وی طی آن بیان داشته است:

«تبلیغات جست‌و‌جو یکی از بهترین مدل‌های کسب‌و‌کار ساخته‌شده در دنیا است و صرفاً کسب‌و‌کارهای غیرقانونی مثل سیگار و مواد مخدر می‌توانند با کسب‌و‌کار تبلیغات رقابت کنند.»

روزاک در یادداشت‌های خود اعلام کرده کسب‌و‌کار تبلیغاتی گوگل به‌طور مؤثر توانایی نادیده گرفتن یکی از قوانین اساسی اقتصاد، یعنی عرضه و تقاضا را دارد. گوگل در واقع با سبک کاری‌ خود می‌تواند «بخش تقاضا شامل کاربران و درخواست‌های جست‌وجو را در معادله نادیده بگیرد و صرفاً روی عرضه به تبلیغ‌دهندگان تمرکز کند.»

کسب‌وکار تبلیغاتی گوگل

گفتنی است که اسناد مرتبط با گفته‌های مایکل روزاک، قسمتی از پرونده‌ وزارت دادگستری ایالات متحده علیه گوگل را تشکیل می‌دهد. این پرونده روی قراردادهایی متمرکز است که گوگل با شرکت‌های دیگر امضا کرده تا موتور جست‌و‌جوی خودش را به موتور پیش‌فرض محصولات مختلف تبدیل کند. دولت آمریکا در صدد اثبات رفتارهای ضدرقابتی گوگل بوده و حتی می‌خواهد کسب‌و‌کار این شرکت را در هم بشکند. البته گوگل کلیه ادعاها را رد کرده است.

در همین راستا، فردی به نمایندگی از گوگل طی گفت‌و‌گویی با بلومبرگ اعلام کرد که گفته‌های روزاک حکایت از دیدگاه کل شرکت ندارد و یادداشت‌های مذکور، نسخه پیش‌نویس سخنرانی روزاک جهت تدریس به دانشجویان بوده؛ همچنین وکیل گوگل اظهار کرده که روزاک در آن ایمیل، خودش را در نقش گوردون جکو (شخصیت نامحبوب فیلم Wall Street 1987) قرار داده است.

لازم به ذکر است که روزاک هفته‌ پیش در دادگاه شهادت داد، بااین‌حال دولت آمریکا ایمیل‌های مربوط‌ به گفته‌های سال 2017 را از وب‌سایتش حذف کرد تا جهت مشاهده عموم مردم در دسترس نباشد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص تشبیه کسب‌وکار تبلیغاتی گوگل به شبکه فروش مواد مخدر چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر