;
coinex

آیفون 15 پاوربانک‌ها را شارژ می‌کند!

باتوجه به تغییر پورت از لایتنینگ به USB-C در سری آیفون 15 ، بسیاری منتظر امکان شارژ کردن آن با انواع پاوربانک بودند. اما وضعیت بالعکس شده است!

شرکت اپل سری آیفون 15 را دو هفته قبل در بازار عرضه کرد. با وجود اینکه قیمت این سری نسبت به نسل پیشین تغییر نکرده؛ اما قیمت گوشی‌های این خانواده در ایران بسیار گران‌تر از آیفون 14 است. در حالی که بهره‌مندی این سری از آیفون‌ها از درگاه USB-C می‌توانست مزایای فراوانی را به‌ارمغان بیاورد؛ اما ظاهراً این موضوع مشکلاتی هم به همراه داشته که یکی از عجیب‌ترین آن‌ها امکان شارژ پاوربانک‌ها با این سری از گوشی‌های جدید اپل است در حالی که این گوشی‌ها هستند که باید شارژ شوند.

بیشتر بخوانید: آپدیت iOS 17.0.3 برای رفع مشکل داغی آیفون 15 منتشر شد

امکان شارژ پاوربانک‌ها با آیفون 15

یکی از کاربران آیفون 15 پرو در انجمن آنلاین ردیت اعلام کرده که به‌منظور شارژکردن گوشی، آن را به پاوربانک انکر متصل کرده؛ ولی در کمال تعجب دریافته که به‌جای شارژشدن گوشی با پاوربانک، این دستگاه آیفون بوده که شروع‌ به شارژکردن پاوربانک کرده است. در همین راستا، انکر طی بیانیه‌ای خبر داد که کاربرانش باید آیفون‌های جدید اپل را توسط درگاه USB-A شارژ کنند.

درواقع باید اشاره کرد که گوشی‌های جدید اپل توانایی شارژ دستگاه‌های دیگر همچون اپل واچ و ایرپاد یا حتی آیفون دیگری را ازطریق درگاه USB-C و با بهره‌گیری از اتصال سیمی دارند. بنابراین همین ویژگی منجر شده تا آیفون حتی سراغ شارژکردن پاوربانک انکر برود.

آیفون 15

البته کارشناسان در مورد این مشکل نوک پیکان انتقادات را به‌سمت اپل گرفته‌اند. بسیاری از کاربران بر این عقیده هستند که USB-C استانداردی سرراست بوده و تمامی سازندگان گوشی از مشخصات ثابت برای درگاه USB-C محصول خود بهره می‌برند؛ با‌این‌حال USB-C استانداردهای قدیمی و جدید فراوانی دارد. انواع کابل‌ها، آداپتورها، پاوربانک‌ها و سایر لوازم جانبی با USB-C سازگاری دارند؛ بااین‌حال نمونه‌های متنوعی از این استاندارد را مورد استفاده قرار می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص امکان شارژکردن پاوربانک‌ها با آیفون 15 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر