;
coinex

وزیر نیرو خبر داد: 36 بار رکورشکنی مصرف برق کشور در تابستان 1402

وزیر نیرو خبر از 36 بار رکورشکنی مصرف برق کشور در تابستان 1402 داد. با این وجود وزیر نیرو به عدم قطع برق در تابستان افتخار می‌کند.

علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو طی یک آمار کلی اعلام کرد که 36 بار رکورشکنی مصرف برق کشور در تابستان 1402 رخ داده است که عمدتاً به دلیل افزایش دمای زمین بوده و همه کشورهای دنیا را دربرگرفته است. امسال به وضوح شاهد بودیم که پدیده گرمایش زمین در سراسر جهان آمارهای وحشتناکی برجای گذاشته و منجربه افزایش مصرف برق شده است.

بیشتر بخوانید: اعلام آمادگی بورس انرژی برای تامین برق ماینرهای رمزارز

36 بار رکورشکنی مصرف برق کشور در تابستان 1402

به گزارش تکراتو و به نقل از قدس آنلاین، علی‌اکبر محرابیان اظهار کرد:

دولت سیزدهم در حالی در سال 1400 شروع به کارکرد که در صنعت برق با ناترازی بسیار شدیدی مواجه بود، با این حال از همان ابتدای کار تلاش کردیم تا با برنامه‌ریزی یکپارچه و منسجم تأمین پایدار برق به‌ویژه در تابستان سال 1401 را در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه برای سال 1401 حدود 100 اقدام و برای سال جاری نیز 140 اقدام با هدف تأمین برق پایدار تابستان تنظیم و اجرایی شد، ادامه داد: «به دلیل افزایش شدید دمای هوا در تابستان سال جاری بیش از 36 بار پیک مصرف سال 1401 شکست، اما همان‌طور که مشاهده شد مشکلی برای تأمین برق سراسری پیش نیامد.»

36 بار رکورشکنی مصرف برق کشور در تابستان 1402

وزیر نیرو در رابطه با جزئیات افزایش دمای هوا در تابستان سال جاری و اثر آن بر روی میزان مصرف برق نیز، گفت:

برای دوره گرم سال جاری سه سناریوی افزایش 3 درصدی، افزایش 4 درصدی و افزایش 6 درصدی مصرف برق پیش‌بینی‌شده بود که به طور متوسط بدبینانه‌ترین سناریو یعنی افزایش 6 درصدی رقم خورد، اما این همه ماجرا نبود و به‌واسطه افزایش شدید دما در مرداد و شهریور 36 بار رکورد مصرف برق سال 1401 شکست که در این بازه‌های زمانی مصرف برق کشور تا 9 درصد افزایش را نیز نسبت به سال قبل ثبت کرد.

محرابیان در ارتباط با برنامه وزارت نیرو برای مواجهه با تامین برق سال آینده به خصوص در تابستان 1403، بیان کرد: «اکنون که شبکه برق سراسری به‌تازگی از زیر فشار تأمین برق فصل گرم خارج شده و بهترین فرصت است تا ضمن شناسایی نقاط ضعف و بهره‌گیری از تجربیات دوساله گذشته خود را برای تأمین حداکثری برق در اوج بار سال 1403 آماده کنیم.»

وی خاطرنشان کرد:

همکاران ما در صنعت برق کشور به‌صورت دقیق و جزئی نقاط ضعف و فرصت‌های شبکه را به تفکیک استان و شهرستان شناسایی و اولویت‌بندی کرده‌اند و در مدت زمانی که تا اوج بار مصرف در سال آینده فرصت داریم، تلاش خواهیم کرد ضمن رفع نقاط ضعف به تقویت فرصت‌ها بپردازیم و برای اوج بار سال 1403 آماده شویم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ 36 بار رکورشکنی مصرف برق کشور در تابستان 1402 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر