;
coinex

ساخت خانه در ماه با چاپگر سه‌بعدی به زودی آغاز می‌شود

با اعلام ناسا، ساخت خانه در ماه با چاپگر سه‌بعدی تا چند سال دیگر آغاز می‌شود. بدین‌ترتیب آنقدر عمر می‌کنیم که بتوانیم چند روزی را در ماه بگذرانیم.

ناسا به عنوان بزرگترین سازمان فضایی جهان به تازگی اعلام کرد که روند ساخت خانه در ماه با چاپگر سه‌بعدی را تا سال 2040 میلادی آغاز خواهد کرد. پس می‌توان انتظار داشت که در حدود 17 سال دیگر بتوانیم به ماه سفر کنیم و چند روزی را در آنجا و در خانه‌های ناسا زندگی کنیم. اما این تنها سیاره قابل سکونت برای انسان در جو زمین نخواهد بود؛ زیرا ناسا قرار است همین روند را برای مریخ نیز پیاده‌سازی کند تا سیاره سرخ نیز قابل سکونت شود.

بیشتر بخوانید: کشف ساختار درونی ماه توسط محققان

ساخت خانه در ماه با چاپگر سه‌بعدی تا سال 2040 آغاز می‌شود

نیم قرن پیش، فضانوردان «آپولو ۱۷» سه روز را بر روی ماه سپری کردند و به مدت ۷۵ ساغت با لباس‌های فضایی خود بر روی قمر زمین قدم زدند. ماموریت‌های آپولو پس از آن زمان متوقف شد و دیگر کسی روی قمر زمین قدم نگذاشت. اما حالا ناسا درحال برنامه‌ریزی برای بازگشت به ماه است.

ناسا در این پروژه قصد دارد خانه‌هایی را به کمک چاپگر سه‌بعدی روی ماه بسازد. این خانه‌ها نه تنها برای فضانوردان است، بلکه افراد غیرنظامی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. ناسا باور دارد که تا سال ۲۰۴۰، ایالات متحده اولین مقر خود را روی قمر زمین خواهد داشت.

ناسا برای تحقق این هدف قصد دارد یک چاپگر سه‌بعدی را به ماه بفرستد تا ساختارهای خانه‌ها را لایه لایه طراحی و تولید کند. سپس ربات‌ها با استفاده از قطعات معدنی موجود در سطح، این لایه‌ها را درکنار یکدیگر قرار می‌دهند تا خانه‌ها شکل بگیرند.

یکی از چالش‌هایی که ناسا در انجام این پروژه با آن روبرو است، گرد و غبار موجود روی سطح قمر زمین است. گرد و غبار ماه پودر سابیده شده با ذرات بسیار ریزی است که علاوه بر آنکه سمی هستند، می‌تواند در صورت وجود جریان‌های باد شدید حتی شیشه را هم دچار شکاف کند.

ساخت خانه در ماه با چاپگر سه‌بعدی تا سال 2040 آغاز می‌شود

اما دانشمندان در تلاش هستند تا چاپگر سه‌بعدی که به سطح قمر زمین فرستاده می‌شود، با استفاده از مواد موجود روی سطح لایه‌های خانه‌ها را تولید کند. آنها باور دارند هنگامی که خانه‌ها از جنس سطح ماه باشد، در این صورت مقاومت بیشتری در برابر باد یا تغییرات دمایی ۶۰۰ درجه‌ای دارند.

ناسا اکنون در حال همکاری با شرکت فناوری ساخت و ساز به نام «ICON» است. این شرکت قرار است در چاپ سکوهای فرود موشک، ساخت زیستگاه‌ها و خانه‌های بتنی مقاوم در ماه با ناسا همکاری کند.

در صورت موفقیت ناسا در ساخت خانه و دیگر زیستگاه‌ها در ماه، دیگر بلند پروازانه نیست اگر دانشمندان قصد داشته باشند تا بر روی مریخ نیز همین تجهیزات را راه‌اندازی کنند.

اکنون ناسا در تلاش است تا با پروژه «آرتمیس» بازگشت خود به قمر زمین را تکرار کند. آرتمیس ۱ اولین ماموریت از پنج ماموریت برنامه‌ریزی شده ماه از مرکز فضایی «کندی» است که در آن ربات‌ها به دور قمر زمین چرخیدند و به سلامت به زمین بازگشتند. در ماموریت بعدی که در سال ۲۰۲۴ خواهد بود، قرار است چهار خدمه انسانی از جمله اولین زن و اولین فرد سیاه پوست روی سطح ماه قدم بگذارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ساخت خانه در ماه با چاپگر سه‌بعدی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر