;
coinex

وزارت نیرو مکلف به طراحی و ساخت آب شیرین‌کن جهت تامین آب استان‌های جنوبی شد

براساس تصمیم نمایندگان مجلس تکلیف طراحی و ساخت آب شیرین‌کن جهت تامین نیاز آب آشامیدنی استان‌های جنوبی برای وزارت نیرو در نظر گرفته شد.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت نیرو را مکلف به درنظر گرفتن تمهیدات لازم برای تامین و ساخت حداقل 80 درصد از آب شیرین‌کن‌های مورد نیاز استان‌های واقع در سواحل خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر کرده است.

بیشتر بخوانید: معرفی دستگاهی برای تصفیه آب شور دریا در حجم بالا؛ راهکاری برای بحران جهانی آب؟

تکلیف وزارت نیرو به ساخت آب شیرین‌کن

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی جلسه علنی نوبت صبح روز دوشنبه و در راستای بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند الحاقی 1 ماده 40 لایحه موافقت کردند.

ساخت آب شیرین‌کن

مطابق با بند الحاقی 1 ماده 40 لایحه برنامه، به وزارت نیرو این تکلیف سپرده شد که از طریق بخش خصوصی تا پایان اجرای برنامه، تمهیدات لازم جهت تأمین، طراحی و ساخت حداقل هشتاد درصد (%80) از آب شیرین کن های مورد نیاز استان‌های واقع در سواحل خلیج فارس و دریای عمان و دریای خزر را توسط خرید تضمینی آب شیرین شده و همینطور مدیریت هوشمند و تجمیع خرید آب شیرین‌کن‌ها از طریق انتقال فناوری به داخل توسط جهاد دانشگاهی، دانشگاه‌ها، مراکز پژوهش و شرکت‌های دانش بنیان اجرایی سازد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص تکلیف وزارت نیرو به ساخت آب شیرین‌کن چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر