;
coinex

نخستین مک لمسی جهان بیش از 24 سال پیش به بازار عرضه شده است!

یک یوتیوبر معروف به تازگی موفق به کشف نخستین مک لمسی جهان با ظاهری جالب شده است که بیش از 24 سال قبل به بازار عرضه شده بود.

یک یوتیوبر به نام Michael MJD به تازگی کامپیوتر مکی را پیدا کرده است که در نوع خود نظیر ندارد. ظاهراً اپل 24 سال پیش نخستین مک لمسی جهان را معرفی و به بازار عرضه کرده است اما کمتر کسی این کامپیوتر را مشاهده کرده و حتی اطلاعاتی از آن دارد. نحوه کار این دستگاه الکترونیکی بدین شکل است که موج‌های مغناطیسی صوتی سطحی قادر به شناسایی حرکات انگشت‌اند.

بیشتر بخوانید: اپل در اندیشه افزودن نمایشگر لمسی به ایرپادز جدید

نخستین مک لمسی جهان 24 سال پیش معرفی شد

شایعات مرتبط با مک‌ بوک مجهز به صفحه‌ لمسی تازه نیستند. درحالی‌که اپل هرگز چنین محصولی روانه‌ بازار نکرده است، به‌نظر می‌آید مک‌های لمسی در گذشته وجود داشته‌اند.

سال ۱۹۹۹، شرکتی به نام Elo نسخه‌ لمسی iMac-G3 را تولید و ازطریق برنامه‌ی فروش با ارزش افزوده‌ (VAR) اپل برای استفاده در کیوسک‌ها عرضه کرد. اکنون یوتیوبری موسوم به Michael MJD یکی از این آی‌مک‌ها را پیدا کرده است.

کیوسک‌ رومیزی شرکت Elo از فناوری لمسی موسوم به iTouch بهره می‌برد که از موج‌های صوتی سطحی برای تشخیص نقاط تماس استفاده می‌کرد، بدون اینکه صفحه‌ای اضافی روی مانیتور لامپ‌ تصویری آی‌مک قرار گرفته باشد.

نخستین مک لمسی جهان 24 سال پیش معرفی شد
تشخیص نقطه‌ی تماس انگشت با صفحه ازطریق موج‌های صوتی سطحی

حرکت برای ساخت مک بوک لمسی به سال ۲۰۱۰ برمی‌گردد؛ زمانی‌که اولین پتنت‌ اپل با عنوان «کامپیوتر شخصی با صفحه‌‌ لمسی» منتشر شد و قطعات لازم برای تولید آن وارد زنجیره‌ی تأمین اپل شدند.

گفته می‌شود استیو جابز، بنیان‌گذار و مدیرعامل فقید اپل، در همان سال شایعات را رد کرد و معتقد بود که سطوح لمسی نباید عمود باشند؛ زیرا دست کاربر برای نگه‌داشتن انگشت روی صفحه دچار خستگی می‌شود.

در سال‌های بعد، کوپرتینویی‌ها گوشی آیفون و تبلت آیپد را به‌عنوان محصولات مجهز به صفحه‌ لمسی خود تولید کردند؛ اما دیدگاهشان درباره‌ی لپ تاپ و آل این وان با نمایشگر لمسی تغییر نکرد. حتی در سال ۲۰۲۱، جان ترنوس، سرپرست مهندسی سخت‌افزار اپل، اعلام کرد که مک کاملاً برای ورودی غیرمستقیم بهینه شده است (یعنی فقط ازطریق ماوس و کیبورد) و شرکت احساس نمی‌کند دلیل قانع‌کننده‌ای برای تغییر این موضع وجود داشته باشد.

با وجود مقاومت‌ها، شنیده‌ها حاکی از فعالیت اپل در جهت افزودن نمایشگر لمسی به مک‌ است. به‌نقل از مارک گرمن، احتمالاً اولین مک بوک با نمایشگر OLED لمسی در سال ۲۰۲۵ رونمایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کشف نخستین مک لمسی جهان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر