;
coinex

پیکاپ کیا با دو پیشرانه برقی و دیزلی به‌زودی عرضه می‌شود

سرانجام پس از شایعات فراوان بحث ساخت پیکاپ کیا در اوایل سال 2022 رسماً تایید شد، به‌نظر این برند کره‌ای تا سال 2027 از دو پیکاپ الکتریکی رونمایی خواهد کرد.

به‌نظر پس از انتظارات فراوان سرانجام دیدن گوشه‌ای از طراحی پیکاپ کیا کاملاً ممکن شده زیرا رئیس طراحی کیا «کریم حبیب» طی مراسم روز EV کیا در کره جنوبی در مصاحبه‌ای اعلام کرده که به‌زودی تیزری از وانت کیا منتشر می‌شود. این خودرو که براساس شایعات، تحت‌عنوان تاسمان نام‌گذاری خواهد شد، احتمالاً از زبان طراحی کراس‌اوورهای الکتریکی کیا EV3 و EV5 بهره خواهد برد که در روز EV کیا معرفی شدند.

بیشتر بخوانید: نخستین خودرو برقی ساخت ایران تا 1404 معرفی می‌شود!

طراحی پیکاپ کیا

البته پیش‌تر تصاویر افشاگرانه‌ای از پیکاپی با نمای جلوی برگرفته از شاسی‌بلند موهاوی منتشر شده بود، بااین‌حال این خودرو باید یک نمونه آزمایشی بدون بدنه اصلی بوده باشد. حالا به‌لطف اظهارات حبیب، طراحی پیکاپ کیا احتمالاً از خودروهای الکتریکی اخیر این شرکت الهام می‌گیرد. چنانچه گزارشاتی که در این موضوع منتشر شده رنگ حقیقت به خود بگیرد، اولین مدل از این دو خودرو کیا یک نمونه دو کابین خواهد بود که تنها به‌صورت الکتریکی تولید نخواهند شد زیرا اعلام شده که ابتدا نسخه دیزلی روانه بازار می‌شود و سپس نسخه الکتریکی عرضه خواهد شد.

حبیب در این رابطه بیان کرد: «وظیفه ما به‌عنوان طراح، خدمت به برند و خدمت به خریداران است. با خودروها در چارچوب برندمان را برای مردم طراحی می‌کنیم تا از آن‌ها استفاده کنند؛ بنابراین، طراحی باید یک ظاهر خانوادگی را ایجاد کند.»

پیکاپ کیا

برخلاف وانت هیوندای سانتا کروز که ساختاری یکپارچه دارد، به‌نظر کیا تاسمان پیکاپی قدرتمند با سامانه چهارچرخ محرک روی شاسی مستقل باشد. براساس گزارش‌ها، ظرفیت بار این پیکاپ حدود یک تن و ظرفیت یدک کشی آن هم 3.5 تن خواهد بود. بنابر اعلام سخنگوی کیا، تاسمان احتمالاً در سال 2024 رونمایی شود و به‌نظر تولید آن از سال 2025 در کره جنوبی کلید خواهد خورد و تا اواسط همان سال راهی نمایندگی‌های فروش می‌شود. همچنین مطابق با شایعات، این پیکاپ قرار است در مدل‌های مختلف از یک نمونه شاسی بدون اتاق بار گرفته تا نسخه‌ای اسپرت برای رقابت با فورد رنجر رپتور ساخته شود. از طرفی ادعا شده که توسعه این پیکاپ در سال 2020 آغاز و کیا استرالیا نقش بسیار پررنگی در فرایند مهندسی آن داشته است.

البته تاسمان نخستین پیکاپ کیا به‌شمار نمی‌آید زیرا این عنوان به مدل بونگو متعلق است. نسل چهارم این وانت در سال 2005 در بازار عرضه و در سال 2014 فیس‌لیفت شد. در سال 2020 نیز کیا یک نسخه الکتریکی را به خانواده بونگو افزود. بااین‌حال، تاسمان نخستین مدل از دو پیکاپ جدیدی محسوب می‌شود که کیا قرار است تا سال 2027 روانه بازار کند. به‌احتمال‌زیاد، وانت دوم این برند کره‌ای تنها به‌صورت الکتریکی به تولید خواهد رسید.

پیکاپ کیا

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص طراحی پیکاپ کیا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: چرخان

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر