;
coinex

اپل پنسل (Apple Pencil) با پورت USB-C معرفی شد

اپل پنسل جدیدی که معرفی شده با درگاه USB-C و با قیمت کمتر از سری قبل به بازار عرضه می‌شود، اما بعضی از ویژگی‌های پیشرفته را ندارد.

اپل مدل ارزان‌تر قلم لمسی خود را معرفی کرد که از درگاه USB-C استفاده می‌کند. این وسیله‌ی جانبی آیپد با قیمت 79 دلار به بازار عرضه می‌شود و به USB-C مجهز است.

نسل جدید این قلم از طریق آهن‌ربا قابلیت اتصال به لبه آیپد را دارد. کاهش قیمت این قلم به‌ این معنی است که احتمالا فاقد شماری از ویژگی‌های پیشرفته نسل‌های پیشین قلم هوشمند اپل است.

بیشتر بخوانید: پرفروش‌ترین گوشی‌های فصل دوم 2023 مشخص شدند؛ سلطنت اپل و سامسونگ!

اپل پنسل جدید

طبق گفته اپل، اپل پنسل جدید این شرکت از حساسیت فشار، شارژ بی‌سیم، جفت‌سازی و قابلیت دابل تپ (Double tap) پشتیبانی نمی‌کند. دابل تپ در مدل‌های قبلی این امکان را می‌داد که بین ابزار‌های مختلف جا‌به‌حا شوید. اما قابلیت Hover برای اپل پنسل در آیپد پرو M2 موجود است.

اولین نسل قلم اپل درگاه لایتنینگ داشت که از بدنه قلم بیرون می‌زد و به درگاه شارژ آیپد متصل می‌شد. نسل بعدی این قلم بی‌سیم شارژ می‌شد اما با آیپد نسل دهم سازگاری نداشت و این موضوع با انتقاد‌های زیادی روبه‌رو شد.

اپل پنسل

اپل پنسل با درگاه USB-C با بسیاری از آیپد‌ها سازگاری دارد. ازجمله مدل‌های نسل سوم تا نسل ششم آیپد پرو 12.9 اینچ، مدل‌های نسل اول تا نسل چهارم آیپد پرو 11 اینچ، مدل‌های نسل چهارم و نسل پنجم آیپد ایر و مدل نسل ششم آیپد مینی و مدل نسل دهم آیپد.

این قلم جدید در اوایل ماه نوامبر عرضه می‌شود. یکی از مهم‌ترین نکات درمورد اپل پنسل این است که قیمت این وسیله‌ی جانبی 79 دلار است. نسل قبلی این قلم از ویژگی‌های بیشتری پشتیبانی می‌کرد اما 129 دلار قیمت دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد اپل پنسل جدید چیست؟ نظراتتان را در بخش کامنت تکراتو با ما در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر