;
coinex

کاملترین لیست گوشی‌های دریافت‌کننده آپدیت MIUI 15 مشخص شد [+گوشی‌های ناسازگار]

کاملترین لیست گوشی‌های دریافت‌کننده آپدیت MIUI 15 منتشر شد. در این لیست همچنین به گوشی‌های ناسازگار برای دریافت این رابط کاربری اشاره شده است.

کاملترین لیست گوشی‌های دریافت‌کننده آپدیت MIUI 15 منتشر شد. شیائومی تا چند روز دیگر نسخه جدید رابط کاربری گوشی‌های خود موسوم به MIUI 15 را برای گوشی‌های سازگار منتشر خواهد کرد. این رابط کاربری بنابر گفته‌های کارشناسان از تغییرات زیادی چه در بخش ظاهری و چه در بخش‌های دیگر برخوردار خواهد بود. حال لیستی از تمامی گوشی‌های دریافت‌کننده MIUI 15 و گوشی‌هایی که شانس کمتری برای دریافت آن دارند، منتشر شده است که در ادامه نوشته مشاهده خواهید کرد.

لازم به ذکر است که این لیست همچنان لیست رسمی و اعلام شده توسط شیائومی نیست و احتمال حذف و اضافاتی در برنامه نهایی شیائومی وجود دارد.

همچنین به احتمال زیاد و با توجه به رونمایی شیائومی از سیستم عامل جدید HyperOS، احتمالا در آینده نزدیک رابط کاربری MIUI با این سیستم عامل یا شاید رابط کاربری جدید جایگزین خواهد شد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


کاملترین لیست گوشی‌های دریافت‌کننده آپدیت MIUI 15 منتشر شد

بی‌تردید شیائومی یکی از بزرگترین تولیدکنندگان و فروشندگان گوشی موبایل در سراسر دنیا است. این شرکت چینی که اخیرا از برنامه خود برای جایگزینی سیستم‌عامل اختصاصی هایپراواس با اندروید رونمایی کرده، در حال حاضر برای انتشار رابط کاربری MIUI 15 آماده می‌شود.

بروزرسانی MIUI 15 بر اساس سیستم‌عامل اندروید آماده می‌شود و احتمالا برای بیش از 10 مدل از گوشی‌های این شرکت و زیرمجموعه‌هایش یعنی ردمی و پوکو منتشر خواهد شد.

کاملترین لیست گوشی‌های دریافت‌کننده آپدیت MIUI 15 منتشر شد
کاملترین لیست گوشی‌های دریافت‌کننده آپدیت MIUI 15 منتشر شد

بنابر گزارش xiaomiui، بروزرسانی رابط کاربری MIUI 15 و روش عرضه آن برای محصولات شیائومی بسیار متفاوت از نسخه‌های قبلی مانند MIUI 14 دارد. از حیث کاربری و امکانات MIUI 15 یک آپدیت بزرگ محسوب می‌شود که علاوه بر بهینه‌سازی و تغییرات ظاهری، امکانات بسیاری را نیز در اختیار کاربران قرار خواهد داد. برخی از این ویژگی‌ها و امکانات جدید عبارت اند از:

  • طراحی جدید و زیباتر با رنگ‌های آرام و فونت‌های منحصر‌به‌فرد
  • حالت تاریک (Dark Mode) بهینه شده با تغییرات در سطح روشنایی، رنگ پس‌زمینه و تبادل رنگ
  • حالت فوکوس (Focus Mode) برای کاهش حواس‌پرتی و افزایش تمرکز با قطع دسترسی به برنامه‌های مختلف
  • حالت بازارچه (Bazaar Mode) برای فعال‌سازی حالت تک صفحه‌ای در صفحه‌نمایش و دسترسی ساده‌تر به برنامه‌های مورد علاقه
  • حالت بازخورد (Feedback Mode) برای درج نظرات و پاسخ‌ها در صفحات مختلف با استفاده از قلم خود
  • حالت دستکار (Manipulation Mode) برای تغییرات در صفحات با استفاده از حالت کشیدن و رها کردن
  • حالت سفارش (Order Mode) برای مرتب‌سازی صفحات براساس معیار‌های مختلف مانند زمان، الفبا، موضوع و غیره
  • حالت انیمیشن (Animation Mode) برای اضافه کردن جلوه‌های زیبا و جذاب به صفحات با استفاده از افکت‌های مختلف
  • حالت ترجمه (Translate Mode) برای ترجمه متون و صداها به زبان‌های مختلف با استفاده از هوش مصنوعی
  • حالت بازی (Game Mode) برای بهینه‌سازی عملکرد گوشی در حین اجرای بازی‌ها با کاهش مصرف باتری و حافظه

لیست گوشی‌های دریافت‌کننده MIUI 15

اما همانطور که عنوان شد انبوهی از مدل‌های گوشی شیائومی موجود در بازار می‌توانند دریافت‌کننده MIUI 15 باشند. این لیست شامل گوشی‌های شیائومی، ردمی و پوکو است که در سال های 2016 تا 2023 تولید شده اند. برخی از این گوشی‌ها عبارتند از:

سری گوشی‌های Xiaomi

طبق اطلاعات منتشر شده ظاهراً 39 دستگاه از برند پایه شیائومی به‌روزرسانی MIUI 15 را دریافت خواهند کرد. البته نکته‌ای که باید در این زمینه مد نظر داشت آن است که سری محصولات شیائومی از نظر به‌روزرسانی نسبت به سری Redmi اولویت دارند و به همین خاطر بیشتر محصولات عرضه شده در این گروه طی 3 سال گذشته، بروزرسانی جدید را دریافت خواهند کرد. لیست بروزرسانی اندروید 14 و رابط کاربری MIUI 15 در گروه شیائومی عبارت است از:

کاملترین لیست گوشی‌های دریافت‌کننده آپدیت MIUI 15 منتشر شد

سری گوشی‌های Redmi

در میان دستگاه‌های عرضه شده با برند ردمی نیز 28 دستگاه به‌روز‌رسانی MIUI 15 را دریافت خواهند کرد. سرعت شیائومی در انتشار نسخه MIUI 15 برای دستگاه‌های Redmi در چین بیشتر از کشورهای دیگر و با اولویت بالاتر است.

کاملترین لیست گوشی‌های دریافت‌کننده آپدیت MIUI 15 منتشر شد
کاملترین لیست گوشی‌های دریافت‌کننده آپدیت MIUI 15 منتشر شد

سری گوشی‌های POCO

طی سال‌های گذشته اینطور نشان داده شده از دید شرکت شیائومی، برندهای پوکو و ردمی در یک جایگاه قرار دارند. به همین خاطر بروزرسانی این دو برند تحت یک زمانبندی و با یک اولویت عرضه می‌شوند. در همین راستا 16 دستگاه POCO به‌روزرسانی MIUI 15 را در سال‌های 2023 و 2024 دریافت خواهند کرد. اما سرعت عرضه به‌روزرسانی دستگاه‌های POCO به اندازه شیائومی نخواهد بود. لیست بروزرسانی اندروید 14 و رابط کاربری MIUI 15 در گروه POCO عبارت است از:

کاملترین لیست گوشی‌های دریافت‌کننده آپدیت MIUI 15 منتشر شد
کاملترین لیست گوشی‌های دریافت‌کننده آپدیت MIUI 15 منتشر شد

بیشتر بخوانید: بررسی شیائومی 13 لایت ؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

این گوشی‌ها شانس کمتری برای دریافت MIUI 15 دارند

علی‌رغم عدم تایید رسمی، به نظر گوشی‌هایی مانند Mi 10 Lite 5G، Mi 10T Lite و Mi 10i 5G احتمالاً به‌روزرسانی MIUI 15 را دریافت نخواهند کرد. به نظر دلایلی نظیر محدودیت‌های سخت‌افزاری یا اولویت‌دهی به دستگاه‌های جدیدتر و پرچمدار موجب عدم دریافت این به‌روزرسانی برای این دستگاه‌ها خواهد شد. سری Mi 10 نیز در فهرست EOS قرار دارد، این به معنای این است که احتمال دریافت MIUI 15 برای این دستگاه‌ها صفر است.

در مورد سری Redmi K30، شامل Redmi K30، Redmi K30 5G، Redmi K30 Racing و Redmi K30i، احتمالاً این دستگاه‌ها نیز به‌روزرسانی MIUI 15 را دریافت نخواهند کرد. در حالی که شیائومی به طور رسمی این امر را اعلام کرده است، ترکیب محدودیت‌های سخت‌افزاری و ملاحظات استراتژیک نشان می‌دهد که این دستگاه‌ها جزو مدل‌هایی خواهند بود که شامل به‌روزرسانی MIUI 15 نمی‌شوند. این دستگاه‌ها نیز در فهرست EOS قرار دارند و احتمال دریافت MIUI 15 برای آن‌ها صفر است.

در مورد سری Redmi Note 9، احتمالاً دریافت به‌روزرسانی MIUI 15 بسیار پایین است. در حالی که هنوز دلایل دقیق عدم دریافت این به‌روزرسانی مشخص نشده، احتمالاً محدودیت‌های سخت‌افزاری و کارایی نقش اساسی در این تصمیم شیائومی را داشته باشند. متاسفانه کاربران این دستگاه‌ها ممکن است مجبور باشند که از نسخه فعلی MIUI استفاده کنند و به بهبودها و بهینه‌سازی‌های MIUI 15 دسترسی نداشته باشند.

در مورد Redmi 10X و Redmi 10X 5G، احتمالاً دریافت به‌روزرسانی MIUI 15 کم است. این دستگاه‌ها نیز مانند مدل‌های عنوان شده در بالا ممکن است به دلیل محدودیت‌های مختلف نظیر محدودیت‌های سخت‌افزاری یا تصمیمات استراتژیکی از جریان به‌روزرسانی MIUI 15 خارج شوند. در واقع دلیل اصلی این امر به تصمیم استفاده از SoC قدیمی و منسوخ مرتبط است. POCO X2 نیز در فهرست EOS قرار دارد و شانسی برای دریافت MIUI 15 نخواهد داشت.

در مورد POCO X3 و POCO X3 NFC نیز، احتمالاً این دستگاه‌ها به‌روزرسانی MIUI 15 را دریافت نخواهند کرد. اما دستگاه‌هایی مانند Redmi Note 10 و Redmi Note 10 Lite هم در یک نبرد بقا و ارتقا قرار گرفته‌اند و شاید به‌روزرسانی MIUI 15 را دریافت کنند. به یاد داشته باشید که شیائومی برای این دو مدل هنوز آپدیت Android 13 را عرضه نکرده است.

کاملترین لیست گوشی‌های دریافت‌کننده آپدیت MIUI 15 منتشر شد
کاملترین لیست گوشی‌های دریافت‌کننده آپدیت MIUI 15 منتشر شد

در مورد دستگاه‌هایی نظیر Redmi A1، POCO C40 و POCO C50 که به عنوان دستگاه‌های ارزان قیمت با تعداد طرفداران زیاد شناخته می‌شوند، احتمال دریافت به‌روزرسانی MIUI 15 کم است. به این مسئله باید توجه داشت که این مدل‌ها حتی MIUI 14 را نیز دریافت نکردند، که این امر تردیدها در مورد دریافت MIUI 15 را بیشتر می‌کند. یکی از عوامل اصلی تاثیرگذار در عدم قطعیت، سخت‌افزار قدیمی و منسوخ این دستگاه‌هاست.

جمع‌بندی

باید توجه داشت که لیست فوق به نقل از منابع نزدیک به شیائومی جمع‌آوری شده و احتمال تفاوت با لیست نهایی عرضه آپدیت MIUI 15 رسمی وجود دارد. در نظر داشته باشید که تصمیم ارائه به‌روزرسانی MIUI 15 برای دستگاه‌های خاص به عوامل مختلفی از جمله قابلیت‌های سخت‌افزار، ملاحظات عملکردی و تقاضای کاربر بستگی دارد.

نکته دیگر این است که برنامه‌ریزی شیائومی برای دستگاه‌هایی که با اندروید 12 در سال 2023 عرضه شدند این باشد که این دستگاه‌ها MIUI 15 مبتنی بر اندروید 13 یا 14 را دریافت کنند ولی این تنها یک احتمال مطرح شده از سوی وبسایت‌های فعال در حوزه محصولات شیائومی است و نمی‌توان به صورت قطعی آن را تأیید یا رد کرد. با نزدیک شدن به موعد عرضه نهایی MIUI 15، انتظار می‌رود شیائومی بیانیه‌ای رسمی در مورد لیست سازگاری دستگاه‌ها با این نسخه رابط کاربری خود منتشر نماید. همانطور که می‌تواند زمان عرضه نسخه بتا MIUI 15 از کمتر از یک ماه و نیم دیگر شروع می‌شود و به احتمال فراوان در فاصله حداکثر 2 ماه، نسخه‌های نهایی نیز از راه خواهند رسید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کاملترین لیست گوشی‌های دریافت‌کننده آپدیت MIUI 15 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت‌افزار

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (50 نظر)

    یعنی ۱۱ تی پرو دریافت نمیکنه دیگه درسته که قول ۵ تا ابدیت دادن بهش

    پاسخ

    سلام ببخشید .ردممی نوت ۱۱s چی پس ۵جی نوشته بود دریافت می‌کنه ولی ۴جی رو ن… چجوریه ک گوشی های مدل پایینتر دریافت می‌کنند ولی ۱۱sن!! ممنون میشم اگه جواب بدین

    پاسخ

    سلام گوشی من Poco x5 pro هستش ولی هرکاری میکنم ابدیت نمیشه راه نمایی میکنید

    پاسخ

    ببخشید ردمی 9t آپدیت رو دریافت میکنه؟

    پاسخ

    ببخشید ردمی 9t دریافت میکنه؟

    پاسخ

    جناب مدیریت miui 15 نداریم بعدی hyper os هست

    پاسخ