;
coinex

قابلیت کانال در فیسبوک و مسنجر نیز فعال می‌شود

پس‌از واتساپ و اینستاگرام، حالا متا تصمیم گرفته ویژگی کانال در فیسبوک و مسنجر را نیز فعال کند. عملیات یکپارچه‌سازی درحال تکمیل شدن است.

شرکت متا به عنوان مالک اینستاگرام، واتساپ، فیس‌بوک و مسنجر پیش‌تر اعلام کرده بود که قصد دارد تمامی برنامه‌هایش را یکپارچه و ویژگی‌های جدید را در فواصل کوتاه به هرکدام از آنها اضافه کند. کمی قبل‌تر قابلیت کانال برای اینستاگرام و واتساپ در دسترس قرار گرفت تا یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های تلگرام حالا در شبکه‌های اجتماعی رقیب به‌کار گرفته شود. حال این کمپانی آمریکایی قصد دارد قابلیت کانال در فیسبوک و مسنجر را نیز اضافه کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


قابلیت کانال در فیسبوک و مسنجر نیز فعال می‌شود

متا، شرکت مادر پلتفرم‌های پرطرفدار اینستاگرام و فیسبوک، ویژگی کانال‌ها را به فیسبوک و مسنجر می‌آورد. این قابلیت که اوایل امسال پایش به اینستاگرام و واتساپ باز شده بود، به تولیدکنندگان محتوا، شخصیت‌ها و سازمان‌هایی که هم‌اکنون دارای صفحه‌ رسمی (Page) هستند، اجازه‌ می‌دهد تا با ارسال پیام‌های یکی-به-همه با دنبال‌کنندگان خود تعامل برقرار کنند.

قابلیت کانال که در برنامه‌های متا با عنوان «کانال‌های برادکست» شناخته می‌شود، صرفاً به مدیر این صفحات امکان فرستادن پیام‌ را ارائه می‌دهد؛ اما مخاطبان امکان واکنش نشان دادن یا شرکت در نظرسنجی‌ها را خواهند داشت.

به لطف قابلیت جدید، ازاین‌پس اکانت‌ها راه سرراست‌تری برای به اشتراک‌گذاری اخبار و لحظات پشت‌پرده در قالب متن، تصویر، صوت و نظرسنجی‌ها خواهند داشت؛ پیش از این ارائه‌ی هرگونه اطلاعات به پست‌ها و استوری‌ها محدود بود.

قابلیت کانال در فیسبوک و مسنجر نیز فعال می‌شود

هر گاه که صفحه‌ای کانال خود را فعال کند، تمامی دنبال‌کنندگان آن برای اولین بار اعلانی مبنی بر عضویت در کانال آن صفحه دریافت می‌کنند. در صورت عضویت، برای هر پیام که در کانال فرستاده شود، اعلان آن برای کاربران ارسال خواهد شد؛ هرچند که امکان بی‌صدا کردن این اعلان‌ها برای کاربران محفوظ است. طبق اسکرین‌شات‌های منتشر شده توسط متا، لیستی از از کانال‌های عضو شده‌ کاربر در فهرست چت‌های مسنجر او نشان داده می‌شود.

درست مثل اینستاگرام، تمامی کاربرانی که بار اول در کانال‌ها عضو نشوند نیز در هر لحظه می‌توانند از طریق پروفایل صفحات رسمی به کانال آنها بپیوندند.

با این که برخی، از ارائه‌ قابلیت‌های این‌چنینی ابراز رضایت می‌کنند، دیگر کاربران ضمن اشاره به اضافه‌بودن احتمالی وجود این قابلیت در همه‌ برنامه‌های متا، از دل‌تنگی برای دورانی می‌گویند که هر برنامه قابلیت‌ها و خصوصیات خاص خودش را داشت.

طبق پستی که متا منتشر کرده، امکان ساختن کانال هم‌اکنون به طور محدود و برای برخی از دارندگان صفحات رسمی وجود دارد؛ سایر اکانت‌ها باید برای دست‌یافتن به این قابلیت منتظر عرضه‌ گسترده‌تر آن بمانند یا در لیست انتظار متا ثبت‌نام کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره امکان فعال شدن قابلیت کانال در فیسبوک و مسنجر چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر