;
coinex

حذف بسته‌بندی پلاستیکی در انبارهای آمازون آغاز شد [+ویدیو]

آمازون در انبارهای خود پس از حذف بسته‌بندی پلاستیکی از کاغذ و پاکت استفاده خواهد کرد. همچنین طبق اعلام این شرکت، تمام چرخه بسته‌بندی اتوماتیک خواهد بود.

روند حذف بسته‌بندی پلاستیکی در انبارهای آمازون آغاز شد. شرکت آمازون را که به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان می‌شناسیم، شیوه جدیدی از بسته‌بندی اتوماتیک را در یکی از انبارهای خود واقع در ایالت اوهایو آمریکا آغاز کرده است. باوجود اینکه می‌دانیم کاغذ دوام پلاستیک را ندارد اما حذف پلاستیک می‌تواند کمک شایانی به محیط‌زیست کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


حذف بسته‌بندی پلاستیکی در انبارهای آمازون آغاز شد

تلاش‌های آمازون برای حذف مواد و بسته بندی پلاستیکی از زمانی آغاز شد که این کمپانی در ماه جولای وعده داد بسته‌های پلاستیکی را با گزینه‌های قابل بازیافت جایگزین می‌کند.

بسته‌های کاغذی عمدتاً دوام بسته‌های پلاستیکی را ندارند. اما آمازون می‌گوید؛ کاغذهایی را توسعه داده که می‌توانند کش بیایند، با گرما مهروموم شوند و دربرابر آب‌وهوا مقاوم باشند. همچنین این کاغذها در محل دورریز قابل بازیافت هستند.

در ویدیو زیر می‌توانید سازوکار این سیستم جدید آمازون را تماشا کنید.

سیستم حذف بسته بندی پلاستیکی آمازون چقدر کارآمد است؟

مت لیتل‌جان (Matt Littlejohn)، نایب رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست اوشیانا (Oceana) می‌گوید:

«بازیافت در محل پسماند پلاستیک آمازون را کاهش می‌دهد. به این ترتیب، آلودگی پلاستیک کمتری در دریاها ایجاد می‌شود.»

اما او تعهد آمازون را برای پایان دادن به استفاده از پلاستیک در آمریکا زیرسوال می‌برد. به‌عقیده او، تعهد آمازون در این زمینه، ضعیف‌تر از تعهد این کمپانی در بازارهای اروپایی است.

آمازون می‌گوید:

استفاده از بسته‌بندی کاغذی در انبارهای آمریکا یک «تلاش چندلایه» خواهد بود.

آمازون در بیانیه خود هیچ تعهد زمانی و کمی ارائه نداده است. پس مشخص نیست که کاهش پلاستیک چه زمانی، چه مکانی و چه مقدار خواهد بود.

حذف بسته‌بندی پلاستیکی در انبارهای آمازون آغاز شد

با این وجود، تصمیم آمازون برای تبدیل حداقل یکی از تأسیساتش به یک انبار بدون بسته‌بندی پلاستیکی نشان می‌دهد این امکان وجود دارد که مصرف پلاستیک را در چنین مکان‌هایی کنترل کرد.

آمازون همچنین در سال ۲۰۲۲ برای ارسال ۱۱ درصد کالاهای خود از بسته‌بندی استفاده نکرد. این‌ها کالاهایی بودند که جعبه‌های اصلی خودشان به‌اندازه کافی محکم به‌نظر می‌رسیدند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در خصوص حذف بسته‌بندی پلاستیکی در انبارهای آمازون چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر