;
coinex

کنسول دستی گیمینگ Emdoor با پردازنده اینتل معرفی شد

کنسول دستی گیمینگ Emdoor با پردازنده نسل 14 اینتل رونمایی شد. این شرکت برای اولین بار از تراشه ساخت اینتل در یک کنسول گیمینگ بهره می‌برد.

کنسول دستی گیمینگ Emdoor با تراشه نسل 14 شرکت آمریکایی اینتل معرفی شد. بالاخره Emdoor پای پردانزده‌های اینتل را به کنسول‌های دستی‌اش باز کرد که این می‌تواند خبر بسیار مسرت‌بخشی باشد. با وحود اینکه اندازه این کنسول بسیار کوچک است، نمی‌توان آن را دستگاهی ضعیف توصیف کرد. این کنسول بازی از پردازنده 4 نانومتری Meteor Lake شرکت اینتل بهره برده و در کنار حافظه رم 32 گیگابایتی از نوع LPDDR5x و SSD دو ترابایتی سریع، بهترین تجربه گیمینگ را در یک کنسول دستی به ارمغان خواهد آورد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


کنسول دستی گیمینگ Emdoor با تراشه Meteor Lake اینتل رونمایی شد

به‌تازگی یک کنسول دستی مبتنی‌بر پردازنده Core Ultra از خانواده Meteor Lake (که به عنوان نسل چهارده Core نیز شناخته می‌شود)، در فضای مجازی ظاهر شده است.

این کنسول دستی که توسط شرکت Emdoor طراحی شده، اولین کنسول گیمینگ قابل حمل به‌شمار می‌آید که از تراشه 4 نانومتری Meteor Lake بهره می‌برد. در حال حاضر شماره مدل دقیق این محصول مشخص نیست، با این وجود یک تراشه سری H با TDP 35 تا 45 وات به‌عنوان قلب تپنده آن در نظر گرفته شده است.

کنسول دستی گیمینگ Emdoor با پردازنده اینتل معرفی شد

رقابت در دنیای کنسول‌های دستی وارد مرحله‌ای جدید شد

اغلب کنسول‌های دستی موجود در بازار، از استیم دک (Steam Deck) تا Aya Neo، همه مبتنی‌بر APUهای سری Ryzen از شرکت AMD بوده و قدرت پردازنده‌های گرافیکی مجتمع سری Radeon را به رخ اینتل می‌کشند. بر این اساس، چرا شرکت Emdoor که در زمینه طراحی دستگاه‌های هوشمند مقاوم تبحر دارد، تصمیم گرفته از پردازنده Core Ultra اینتل برای این کنسول دستی استفاده کند؟

بر اساس ادعای اینتل، iGPUهای ساخته شده بر روی تراشه‌های سری Meteor Lake پیشرفت چشمگیری نسبت‌به نسل‌های قبلی خود داشته و می‌توانند به‌عنوان یک جهش و نقطه عطف در محصولات این شرکت توصیف شوند. بر خلاف پردازنده‌های قدیمی‌تر سری Core، کاشی پردازنده گرافیکی مجتمع در این سری از پردازنده‌های اینتل کاملاً جدا شده و در عین حال از فناوری ساخت 4 نانومتری (N4) شرکت TSMC بهره می‌برد. این پردازنده گرافیکی از معماری Arc Alchemist، همان معماری به‌کار رفته در کارت‌های گرافیک سری A.

به گزارش Hardwaretimes، در حال حاضر اطلاعاتی در رابطه با پیکربندی GPU مورد استفاده در این کنسول گیمینگ منتشر نشده، اما می‌توانیم به مشخصات رسمی اینتل برای پردازنده‌های سری Meteor Lake تکیه کنیم. بر این اساس، پردازنده گرافیکی مجتمع Xe-LPG مورد استفاده در پردازنده‌های سری Core Ultra دارای حداکثر 128 واحد برداری (EU) خواهد بود. هر کدام از این واحدها دارای 8 عدد ALU یا هسته هستند که در نهایت به 1024 هسته پردازنده برای تمام GPU می‌رسیم. این رقم نشان‌دهنده افزایش 33 درصد نسبت به طرح‌های قبلی اینتل از جمله خانواده Raptor Lake است.

 

کنسول دستی گیمینگ Emdoor با پردازنده اینتل معرفی شد
اجرای روان و بدون مشکل بازی God Of War بر روی کنسول دستی Emdoor

بعید به‌نظر می‌رسد که این کنسول دستی بالاترین پیکربندی iGPU اینتل را در اختیار داشته باشد، با این حال استفاده از مدل‌های میان‌رده یا کمی بالاتر امکان‌پذیر است.

در بخش جلویی این کنسول گیمینگ Emdoor تصمیم گرفته به سراغ یک نمایشگر 1920 در 1200 پیکسلی (1200p) رفته و دستگاه مورد بحث را به سیستم‌عامل ویندوز 11 مجهز کند. این دستگاه تا 32 گیگابایت حافظه رم LPDDR5x و دو ترابایت حافظه ذخیره‌سازی SSD از نوع NVMe را در اختیار گیمرهای علاقه‌مند به کنسول‌های قابل حمل قرار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کنسول دستی گیمینگ Emdoor چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت افزار

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر