;
coinex

مرحله دیگری از وام بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت شد [+ شرایط و زمان پرداخت مرحله جدید]

جزئیات وام بازنشستگان تامین اجتماعی منتشر شد. وام 20 میلیون تومانی بازنشستگان تأمین اجتماعی با شرایط زیر قابل ثبت‌نام است. برای مطالعه اخبار مرتبط با وام بازنشستگان تامین اجتماعی و شرایط پرداخت این وام با تکراتو همراه باشید.

جزئیات وام بازنشستگان تامین اجتماعی ابلاغ شد. سازمان تأمین اجتماعی بنا دارد به بازنشستگان خود توسط صندوق بازنشستگی کشوری، مبلغ 20 میلیون تومان وام با سود 4 درصد اعطا کند. البته ناگفته نماند که مبلغ این وام نسبت‌به سال گذشته افزایش داشته است و از 12 میلیون تومان به 20 میلیون تومان رسیده است. در ادامه می‌تواند جزئیات و نحوه ثبت‌نام این وام را بخوانید.


ادامه مطلب در ادامه:

بیشتر بخوانید:


اطلاعیه 3 آبان برای متقاضیان وام بازنشستگان تامین اجتماعی (3 آبان 1402)

به گزارش تکراتو و به نقل از فردانیوز، با همکاری صندوق بازنشستگی کشوری و بانک صادرات ایران، 2000 فقره تسهیلات ازدواج فرزندان بازنشستگان کشوری به مبلغ 35 میلیون تومان پرداخت شد.

کارمزد سالانه این وام 4 درصد بوده و با اقساط 36 ماهه به حساب بازنشستگان واجد شرایط واریز شد.

شایان ذکر است وام ازدواج فرزندان بازنشستگان شامل فرزندانی است که عقدنامه آنها در بازه زمانی 1398/01/01 به بعد باشد.

برای کسب اطلاع از شرایط مشمولان این تسهیلات می‌توانید به لینک زیر مراجعه کنید:

https://eservices.cspf.ir/govsso/sb-marriage-loan

پرداخت مرحله جدید وام بازنشستگان در آبان 1402 [بروزرسانی 30 مهر 1402]

رئیس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور از پرداخت 213 هزار وام 12 میلیون تومانی به بازنشستگان تامین اجتماعی طی سال گذشته خبر داد و درباره پرداخت وام 20 میلیون تومانی در مرحله چهارم گفت: زمان ثبت‌نام مرحله چهارم وام تا 30 مهرماه تکمیل و پرداخت آن آبان‌ماه انجام خواهد شد.

محمد اسدی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با اشاره به پرداخت وام 20 میلیون تومانی به بازنشستگان تامین‌ اجتماعی، اظهار کرد: سال گذشته 213 هزار وام 12 میلیون تومانی به بازنشستگان پرداخت شد و این درحالیست که از ابتدای سال جاری تاکنون 120 هزار سهمیه وام 20 میلیون تومانی پرداخت شده است و 40 هزار سهمیه در آبان ماه پرداخت خواهد شد.

شرایط وام بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد
شرایط وام بازنشستگان تامین اجتماعی مشخص شد

وی درخصوص زمان پرداخت وام‌ها در مرحله جاری، توضیح داد: زمان ثبت‌نام مرحله چهارم وام تا ۳۰ مهرماه تکمیل می‌شود و پرداخت آن در آبان‌ماه انجام خواهد شد.

رییس کانون عالی بازنشستگان کارگری کشور در پاسخ به سوالی درخصوص عدم پرداخت وام به حساب بازنشستگان، تصریح کرد: وام برای هرکدام از بازنشستگانی که برای دریافت وام ثبت‌نام کرده و پیامک تایید ثبت‌نام را دریافت کرده‌اند، پرداخت شده است، مگر کسانی که در حسابشان موجودی برای هزینه‌های پستی و وام نداشته باشند که پس از پرداخت مبلغ، وام به صورت خود به خود برایشان واریز خواهد شد.

اسدی تصریح کرد: بازنشستگانی که در مرحله جدید ثبت‌نام کرده و قرعه کشی شدند و برایشان پیامک تایید وام ارسال شده است در آبان‌ماه وام خود را دریافت خواهند کرد. زمان واریز وام از یکم تا ششم هرماه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: پرداخت وام 500 میلیونی بازگشت به روستا [+شرایط]

پرداخت مرحله چهارم وام بازنشستگان انجام شد [بروزرسانی 22 مهر 1402]

صندوق بازنشستگی کشوری اعلام کرد: نوبت چهارم وام ضروری 30 میلیون تومانی صندوق برای واجدان شرایط واریز شد.

با توجه به تاخیر پرداختی وام‌های ضروری، با هماهنگی‌های انجام شده با بانک صادرات ایران به عنوان بانک عامل و تامین اعتبار لازم از سوی این بانک، نوبت چهارم وام 30 میلیون تومانی تا آخر وقت یکشنبه 16 مهرماه به حساب بیش از 32 هزار نفر از متقاضیان واجد شرایط واریز شد.

کارمزد تسهیلات این وام سالانه چهار درصد و اقساط آن 36 ماهه خواهد بود.

صندوق بازنشستگی کشوری با حدود یک میلیون و 700 هزار بازنشسته تاکنون سه مرحله از تسهیلات ضروری به بازنشستگان را پرداخت کرده که در هر مرحله به حدود 32 هزار نفر از این افراد، تسهیلات قرض‌الحسنه ضروری اختصاص داده شده است.

پرداخت مرحله سوم وام بازنشستگان آغاز شد [بروزرسانی 10 مهر 1402]

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی از پرداخت شش هزار میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد این سازمان و نیز پرداخت 40 هزار فقره تسهیلات مالی قرض الحسنه به بازنشستگان در مرحله سوم پرداخت وام بازنشستگان در سال جاری خبر داد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود:

همچنین به‌منظور کمک به بهبود معیشت بازنشستگان، از ابتدای امسال تاکنون به 117 هزار نفر متقاضی تسیهلات مالی قرض‌الحسنه پرداخت شده است. مرحله سوم این وام که مبلغ آن 20 میلیون تومان بوده و ثبت‌نام آن نیز به صورت کاملاً غیرحضوری انجام شد؛ به 40 هزار نفر پرداخت شد. قصد داریم انشاءالله اعطای وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان را با قوت ادامه بدهیم و در مراحل بعدی هم به امید خدا تعداد بیشتری از بازنشستگان واجد شرایط، این تسهیلات را دریافت خواهند کرد.

جزئیات وام بازنشستگان تامین اجتماعی ابلاغ شد

پرداخت وام قرض‌الحسنه از جمله تسهیلاتی است که سازمان تامین اجتماعی به بازنشستگان واجد شرایط خود پرداخت می‌کند و آنطور که احمد اسفندیاری، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی عنوان کرده است میزان این وام در سال جاری افزایش یافته است.

اسفندیاری با اشاره به پرداخت وام قرض‌الحسنه از سوی سازمان تأمین اجتماعی به بازنشستگان خود اظهار کرد:

سال گذشته مبلغ 12 میلیون تومان به بازنشستگان واجد شرایط به‌عنوان وام قرض‌الحسنه با کارمزد 4 درصد پرداخت می‌شد که با پیگیری‌های صورت‌گرفته امسال این رقم به 20 میلیون تومان افزایش یافته است.

وی درخصوص نحوه ثبت‌نام و پرداخت وام قرض‌الحسنه به بازنشستگان گفت: «بازنشستگان در هر استان و شهرستان می‌توانند با مراجعه به کانون‌های بازنشستگی اقدام به ثبت‌نام کرده و وام 20 میلیون تومانی خود را دریافت کنند.»

جزئیات وام بازنشستگان تامین اجتماعی ابلاغ شد
شرایط وام بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در ارتباط با زمان ثبت‌نام بازنشستگان جهت دریافت وام اشاره شده گفت:

از اواخر خردادماه فرآیند ثبت‌نام بازنشستگان برای پرداخت وام 20 میلیون تومانی آغاز می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که امسال چه تعداد از بازنشستگان تأمین اجتماعی از تسهیلات و وام اشاره‌شده بهره‌مند خواهند شد، خاطرنشان کرد: «بر اساس برنامه‌ریزی امسال قرار است 500 هزار نفر از بازنشستگان از این تسهیلات بهره‌مند شوند.»

ثبت‌نام وام بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی 1402 از طریق مراجعه به کانون‌های بازنشستگی و تکمیل فرم وام ضروری مستمری‌بگیران امکان‌پذیر است. از جمله شرایط دریافت این وام می‌توان به داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی اشاره کرد.

مستمری‌بگیران واجد شرایط ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان تامین اجتماعی به دو روش می‌توانند نسبت به ثبت‌نام خود برای دریافت وام 20 میلیون تومانی اقدام کنند:

  • در روش اول به‌صورت غیرحضوری و از طریق کانون‌های بازنشستگی که این روش برای استان‌ها و شهرستان‌های است که ثبت‌نام به صورت اینترنتی انجام می‌شود.
  • روش دوم به صورت حضوری، در این روش متقاضیان با حضور در کانون‌های بازنشستگی و ارائه مدارک خود ثبت‌نام خود را انجام می‌دهند.

داشتن کارت عضویت کانون بازنشستگی تامین اجتماعی، برای متقاضی ثبت‌نام وام بانک رفاه به مستمری‌بگیران تامین اجتماعی 1402 یا همان وام ضروری، الزامی است. با توجه به استعلامی که از سوی بانک، برای اعطای تسهیلات به مستمری‌بگیران دریافت خواهد شد، مستمری‌بگیران، باید فاقد هرگونه چک برگشتی، بدهی بانکی و اقساط معوقه باشند.

شرایط ثبت نام وام بازنشستگان

بنا بر اعلام صندوق بازنشستگی کشوری، دریافت وام ضروری شرایط ذیل را دارد:

  • بازنشستگان و موظفین مشترک صندوق بازنشستگی کشوری می‌توانند با توجه به شرایط و ضوابط، اقدام به ثبت درخواست وام ضروری خود کنند. پس از اعلام اسامی متقاضیان واجد شرایط، مبلغ وام بر اساس اولویت تعیین‌شده به شماره حساب متقاضی نزد بانک صادرات واریز می‌شود.
  • مبلغ وام 300 میلیون ریال است و فقط به حساب متقاضی در بانک صادرات که در سیستم احکام درج شده و از این حساب حقوق بازنشستگی/ وظیفه دریافت می‌کند، واریز خواهد شد.
  • هرگونه تسویه حساب مربوط به وام‌های ادوار گذشته تأثیری در اولویت‌بندی و یا احراز شرایط دریافت وام ایجاد نخواهد کرد.
  • متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آن‌ها کمتر از یک سال گذشته، مجاز به ثبت‌نام نیستند.
  • وراث ذکوری که تا سه سال آینده از لیست وظیفه‌بگیری حذف می‌شوند، مجاز به ثبت‌نام نیستند.
  • متقاضیانی که حکم ترمیم سال جاری برای آنان صادر نشده است، مجاز به ثبت‌نام نیستند.
  • فقط یکی از وراث وظیفه‌بگیر با رضایت سایر وراث وظیفه‌بگیر می‌تواند از وام استفاده کند. لذا سایر وراث باید پس از ورود به لینک «سامانه تعهد وراث» و تکمیل آن، رضایت خود را از دریافت وام توسط متقاضی اعلام کنند.
  • لازم به ذکر است تکمیل مشخصات در سامانه تعهد وراث برای وظیفه‌بگیران برای بیش از یک نفر الزامی است.
  • تنها در صورت تکمیل و تأیید مشخصات در سامانه تعهد وراث درخواست ثبت‌نام‌کننده در لیست متقاضیان وام ضروری قرار خواهد گرفت.
  • در خصوص تعهد وراث صغیر و محجور، تنها از طریق سامانه مدیریت‌های استانی و با ارائه مستندات (قیم‌نامه، حکم سرپرستی صادره توسط دادگستری جمهوری اسلامی ایران) قابل تأیید است.
  • «بازنشسته» متقاضی که علاوه بر حقوق بازنشستگی خود به همراه سایر وراث از حقوق وظیفه استفاده می‌کند، به منظور امکان بهره‌مندی یک نفر از وراث وظیفه‌بگیر از تسهیلات وام ضروری، توصیه می‌شود «بازنشسته» متقاضی، از دفتر کل بازنشستگی خود اقدام به ثبت‌‌نام کند.
  • «وظیفه بگیر» متقاضی که علاوه‌بر این که به تنهایی از دفتر کل اول حقوق وظیفه دریافت می‌کند، به اتفاق وراث دیگر از دفتر کل دوم نیز حقوق وظیفه دریافت می‌کند، توصیه می‌شود «وظیفه‌بگیر» متقاضی، از «دفتر کل اول» اقدام به ثبت‌نام کند تا امکان ثبت‌نام یک نفر از مابقی وراث وظیفه‌بگیر از «دفتر کل دوم» فراهم شود.
  • ذکر شماره دفتر کل بازنشستگی، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه الزامی است.
  • ثبت‌نام در سامانه، حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نخواهد کرد.
  • پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام‌های دریافتی، بهره‌مندی از سایر تسهیلات، میزان حقوق و غیره مورد بررسی و اولویت‌بندی قرار گرفته و بر اساس میزان اعتبار تخصیصی توسط بانک عامل، «واجدین شرایط» تعیین و اسامی در سامانه اعلام می‌شود.

بیشتر بخوانید: زنان سرپرست خانوار با ضمانت دولت وام می‌گیرند

مراحل ثبت‌نام وام بازنشستگان

شرایط وام بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد
شرایط وام بازنشستگان تامین اجتماعی اعلام شد

برای ثبت‌نام در سامانه وام بازنشستگان سه راه دارید:

  1. رمز ثابت: نام کاربری و رمز عبور
  2. شناسایی دو عاملی: پیامک
  3. شناسایی سه عاملی: دفتر کل، کد ملی و شماره حساب.

پس از ورود به سامانه با هر یک از سه روش بالا، وارد حساب کاربری خود بخش پیشخوان می‌شوید. در این بخش لازم است در قسمت «تسهیلات مالی» بخش «وام ضروری» را انتخاب کنید.

در ادامه، شما صفحه شرایط دریافت وام را می‌بینید که در قسمت پایین این صفحه باید روی گزینه «ادامه ثبت نام» کلیک کنید. در مرحله بعد هم لازم است ثبت نام خود برای دریافت وام را ثبت کنید.

در صورتی که برای ثبت نام وام صندوق بازنشستگی کشوری اقدام کرده‌اید و حالا می‌خواهید بدانید نتیجه ثبت نام شما و درخواستتان برای دریافت وام چه بوده است، می‌توانید از امکان دیدن نتایج که در این سامانه وجود دارد، استفاده کنید.

برای اینکار کافیست در صفحه اصلی و از بخش تسهیلات مالی، گزینه وام ضروری را برگزینید. سپس در همان صفحه که شرایط دریافت وام نوشته شده، کمی پایینتر از قسمت ثبت‌نام باید روی گزینه لینک نتایج کلیک کنید.

با این کار در صفحه جدیدی که به شما نمایش داده می‌شود، می‌توانید نتیجه درخواست و زمانی را که برای تخصیص وام به شما اعلام شده است، مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص جزئیات وام بازنشستگان تامین اجتماعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (125 نظر)

    همه می‌دانند مستمری بگیران ضعیف ترین جامعه هستند..چه مسئولان وچه مدیران به فکر این افراد نیستند…چه وامی چه کشکی با۲۰میلیون چه میشه کرد؟

    پاسخ

    مدیریت محترم هرکه مسئول وام ضروری مستمری بگیران هست می‌رساند..جناب من زمانیکه وام پنج میلیون گرفتم قسط هاشم پرداخت کردم یک‌سال ونیم گذشته ثبت نام کردم ولی تابحال خبری ازوام نیست ؟مگه وام ضروری نیست من الان احتیاج دارم ..فرداخدا چی دیدی

    پاسخ

    بخدا قسم همش دروغ است نه با ثبت نام حضوری نه با ثبت نام غیر حضوری هیچ خبری نیست واقعا معلوم نیست این وام ها به چه کسانی تعلق می‌گیرد بنده الان دوازده سال است بازنشسته شده ام ولی ریلی نتوانستم وام بگیریم ولی کسانی هستند که فامیل هاشون در کانونها هستند و به هر مناسبتی راحت وام میگیرند این است عدالت مسولان گرانقدر ما. روابط. روابط بازی این کانونها را چه کسانی انتخاب می کنند چطوری ارثیه ی پدری آنها شده از چه طریقی وارد شده اند این است عدالت و شایسته سالاری فقط کافیه آن بالا کسی را داشته باشیدهمه چی حله اما اگه کسی را نداشته باشی جایی در این مملکت نخواهی داشت

    پاسخ

    سلام من تا باحال از وام استفاده نکرده ام من از شهریار باز نشسته شدم پدر سایت هم ثبت نام کردم ولی جوابی نداد حال باید باید چکار کنم وام رالارم دارم پدرم مریض وخذجس بالاست آیا ترتیب اثر داده میشه خودم العان تهران هستم لطفاً راهنمایی کنید ممنون

    پاسخ

    متاسفانه کانون کسی موفق نمیشه چون نورچشمی زیاد داره وحق کشی بیش از اندازه هست .لطفا یک روش انتخاب شود واگرسهمیه هم به کانون داده میشود کم باشه که نتوانن اعمال نفوذ کنند وثبت نام اینترنتی ودستور خود سازمان باشه بهتره .کانون متاسفانه عمل کرد درستی ندارد

    پاسخ

    همین امروز رفتم کانون میگن بودجه نداریم

    پاسخ

    سلام
    من پارسال شهریور ثبت نام کردم

    پاسخ

    حتما باید کاغذ بازی راه بندازید شما تمام اطلاعات بازنشستگان دارید هرماه برای تعدادی واریز کنید واز حقوق کسر کنید

    پاسخ

    من برای وام ۲۰ میلیونی اینترنتی ثبت نام کردم و در قرعه کشی اسم من بود برام اس ام اس اومد و دوباره از طریق سایت تامین اجتماعی ثبت نام خودم رو ثبت کردم ولی الان که ۵ مهر ماه است هنوز وام به حسابم واریز نشده

    پاسخ

    آذر ماه 1400 ثبت نام کردم برای وام ، بعد از گذشت ۲ سال هنوز وام نگرفتم تازه مراجعه هم که میکنم میگن 400 نفر جلوتر از من هستند در صورتی که از اعضای شورای اسلامی کارخانه مان هنوز وامش تموم نشده مجدد گرفته ، اینم شده داستان وام بازنشستگان تامین اجتماعی

    پاسخ

    هراستانی به ۴۰نفروام میدهندازچندین هزارمتقاضی ودروغ میگن به چندهزارنفروام میدن چون هرچی باشه ازپول تامین اجتماعی بایدحقوق حشدالشعبی حماس وحزب الله(حزب ابلیس)رابدهندواگرچیزی ماندوام ورفاهیات بدهند!! تفووننک ونفرین برشماظالمان وستمگران تازی پرست هیچی ندار.

    پاسخ

    سلام اول مهرشد حدوداً یکسال هست که مستمربگیر حداقلی هستم هنوز موفق به دریافت وام 20میلیونی نشدم آخه چرا مگرمن حقی ندارم

    پاسخ

    باسلام به همکاران بازنشسته من درخواست تو کافی نت داد برای تاییده آمد که ثبت نام کردی مجددا ۲۹ شهریور پیامک آمد که ثبت نام را تکمیل کنید رفتم کافی نت کد ملی را مجدد خواستن جواب دادن بجای مراجعه نکنید توسط بانک وام شما واریز خواهد شد . حالا منتظر هستیم که وام را واریز بکنند انشاءالله باید بدهی بانکی نداشته باشی سن زیر ۷۸ باشد ۲۰ سال حداقل سابقه داشته باشی حقوق من ۶ملییون دویست هزارتومان هست چیز دیگری نخواستن دو فرزند تحت تکفل تو درخواست نبود

    پاسخ

    سلام من بازنشسته هستم و دارم حقوق بازنشستگی میگیرم ولی از وام نتونستم استفاده کنم. دفعه اول گفتن باید اولاد تحت تکفل داشته باشی. دفعه بعد گفتن باید حقوق بالای ۱۵ میلیون باشه تا بتونی وام بگیر دفعه یک قانون مزخرف میزارن آخه پی تکلیف ماها چی میشه ؟ آدم اگه حقوق ۱۵ تومن داشته باشه دیگه وام لازم ندارد!! چرا فکر ی بحال بقیه نمیکنن فقط شرایط رو برای قشر خاص میزارن؟

    پاسخ

    سلام من می‌خوام وام بگیرم درخواست دادم مشکلات دارم بازنشسته هستم میگن چون حقوقت پانزده ملییون پانصد هست به شما تعلق نمیگیره پانصد هزار تومان بیشتره آخه این چه قانونیه گذاشتید سی دو سال خدمت کردم خدایی درست نیست

    پاسخ

    ببخشید این افرادیکه میالغ رو تعیین می‌کنند ،توی ایران زندگی میکنند؟خبر ندارند ده تا پفک میشه بیست میلیون!!
    بعدش،سی سال ،تامین اجتماعی از پول کارمند و کارگر میخوره،اگه بمیره فقط پول کفن میده اینم غز خدمات وام ش،کاش این قوانین به نفع کارگران تغییر کنه.
    خدای نکرده اسمش تامین اجتماعی هست نه تامین اشتباهی

    پاسخ

    درخانه اگر پدر دزداست ازهمسروفرزندانش ادعای پاکی وصداقت اشتباه محض است

    پاسخ