coinex
راهنمای خرید تکراتو

وام مسکن فرزند سوم 1402 [+شرایط و نحوه ثبت‌نام]

نحوه گرفتن وام مسکن فرزند سوم 1402 چگونه است؟ این طرح تنها یکی از طرح‌های دولت برای خانه‌دار کردن افراد در کشور است. اما طرح‌هایی که اغلب راضی‌کننده نیست.

دولت برای اینکه بتواند افراد مختلف را در ایران صاحب خانه کند، تاکنون اقدام زیادی انجام داده که اغلب هم راضی‌کننده نیستند و هم فقط شامل افرادی خاص می‌شود. اغلب این طرح‌ها به‌صورت تسهیلات پرسود است که نمی‌تواند شرایطی مناسبی را ایجاد کند. در این مطلب نیز قصد داریم نحوه دریافت و ثبت‌نام و همه شرایط وام مسکن فرزند سوم 1402 را معرفی کنیم که مشخص است فقط شامل خانوارهای دارای 3 فرزند تازه متولد شده می‌شود.

بیشتر بخوانید: وام 200 میلیون تومانی و 4 درصدی بانک مهر ایران [+نحوه دریافت]

شرایط دریافت وام مسکن فرزند سوم 1402

طرح‌های متفاوتی در سال‌های گذشته برای تهیه مسکن از سوی دولت‌ها ارائه شده‌ است. پیش از این شرایط ثبت‌نام مسکن ملی ۱۴۰۲ و شرایط و نحوه ثبت‌نام وام ساخت مسکن ۱۴۰۲ را برایتان گفته‌ایم.

اما وام دیگری هم برای خانواده‌هایی که سه فرزند یا بیشتر دارند در نظر گرفته شده است که در این مقاله برایتان توضیح می‌دهیم. ابتدا باید توجه کنید که تسهیلات قرض‌الحسنه مسکن یا وام مسکن برای فرزند سوم و بیشتر، با طرح واگذاری مسکن به متقاضیان دارای سه فرزند و بیشتر متفاوت است. طرح واگذاری مسکن از طریق سامانه نهضت ملی مسکن به‌صورت اینترنتی انجام می‌شود؛ اما برای دریافت وام مسکن فرزند سوم یا بیشتر باید به‌صورت حضوری به بانک‌هایی که برای این منظور اعتبار دریافت کرده‌اند مراجعه کنید.

تسهیلات قرض‌الحسنه ودیعه یا خرید یا ساخت مسکن وامی حداکثر ۲۰۰ میلیون تومانی است که با کارمزد ۴ درصد سالانه و بازپرداخت حداکثر ۲۰ ساله برای خانواده‌های فاقد مسکن که از ابتدای سال ۱۳۹۹ به بعد صاحب فرزند سوم یا بیشتر شده یا می‌شوند، تعلق می‌گیرد. درواقع این وام هم شکل دیگری از وام مسکن و وام ودیعه مسکن ۱۴۰۲ محسوب می‌شود که سقف آن و شرایط دریافتش با وام‌های مسکن دیگر متفاوت است.

وام مسکن فرزند سوم 1402 [+شرایط و نحوه ثبت‌نام]

بانک‌ها مکلف شده‌اند پس از اعتبارسنجی متقاضیان این تسهیلات برای تأمین ضامن، با وثیقه حساب یارانه یا سهام عدالت متقاضیان یا بستگان طبقه اول درجه یک آنها یا سایر دارایی‌های مالی یا فقط با دریافت یک فقره سفته و یک نفر ضامن این تسهیلات را به متقاضی بدهند.

بانک‌های مسکن، کشاورزی، توسعه تعاون، صادرات، تجارت و پست بانک این وام را ارائه می‌دهند و می‌توانید پس از مطالعه شرایط و تهیه مدارک به یکی از شعبه‌های این بانک‌ها مراجعه کنید و درخواست بدهید.

شرایط دریافت وام مسکن فرزند سوم و بیشتر

شرط اول این است که تاریخ تولد فرزند سوم به بعد خانواده پس از ۱/۱/۱۳۹۹ باشد. علاوه بر این‌ خانواده نباید در زمان تقاضا مالک مسکن باشد یا تسهیلات فعال مسکن یا جعاله داشته باشد.

پس از ثبت تقاضای دریافت این وام، متقاضی اعتبارسنجی می‌شود و بر اساس رتبه اعتباری باید سفته یا ضامن ارائه دهد یا حساب یارانه یا سهام عدالت به‌عنوان وثیقه در نظر گرفته شود.

مدارک لازم دریافت وام مسکن فرزند سوم و بیشتر

وام مسکن فرزند سوم به بالا برای خرید، اجاره یا ساخت مسکن تعلق می‌گیرد. اگر متقاضی وام را برای خرید خانه در نظر دارد، برای دریافت وام باید مبایعه‌نامه خرید ملک را به بانک ارائه کند و تسهیلات همزمان با انتقال سند رسمی به متقاضی اعطا می‌شود. تسهیلات ساخت مسکن به شرط ارائه پروانه ساخت معتبر و ارائه اسناد مالکیت پرداخت می‌شود، اگر تسهیلات‌گیرنده خود مالک عرصه نباشد ارائه قرارداد مشارکت در ساخت الزامی است. مستأجرانی که به‌دنبال وام ودیعه مسکن هستند هم باید اجاره‌نامه با کد رهگیری را به بانک ارائه کنند.

وام مسکن فرزند سوم 1402 [+شرایط و نحوه ثبت‌نام]

مدارک شناسایی یعنی اصل و کپی کارت ملی هوشمند والدین، اصل و کپی تمام صفحات شناسنامه والدین و فرزند سوم به بعد، اصل و کپی کارت ملی و شناسنامه ضامن در صورتی که پس از اعتبارسنجی برای متقاضی داشتن ضامن تعیین شده باشد، از مدارک اصلی دریافت این وام است.

اگر این شرایط را دارید می‌توانید با در دست داشتن مدارک به بانک‌های عامل که پیش از این معرفی کردیم مراجعه کنید و درخواست تسهیلات بدهید، سپس بانک با ملاحظه اصل شناسنامه والدین و فرزند متولد و در صورت لزوم استعلام از سامانه‌های ثبت احوال شرایط را بررسی می‌کند. موضوع دیگری که بانک آن را بررسی می‌کند، استعلام مالکیت است که از طریق سامانه جامع طرح‌های حمایتی وزارت راه و شهرسازی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص وام مسکن فرزند سوم 1402 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: زومیت

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر