;
coinex

بمب پرسه زن چیست؟ بمب های سینا و فاتح چه ویژگی‌هایی دارند؟

در جریان برگزاری رزمایش اقتدار 1402 نیروی زمینی ارتش، از دو بمب پرسه زن به نام‌های فاتح و سینا رونمایی شد. حال اگر برایتان سوال است که بمب پرسه زن چیست و این بمب‌ها چه قابلیتی دارند، با تکراتو همراه باشید.

جمعه، 5 آبان‌ماه 1402 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، رزمایشی تحت عنوان رزمایش اقتدار 1402 را با اسم رمز یا علی‌بن موسی‌الرضا (ع) اجرا کرد. در این رزمایش چندی از فرماندهان نظامی عالی‌رتبه کشور نیز شرکت داشتند و یگان‌های نیروی زمینی جدیدترین دستاوردهای نظامی خود را به نمایش گذاشتند. در جریان این رزمایش، از دو بمب جدید به‌نام‌های سینا و فاتح با عنوان بمب های پرسه زن رونمایی شد. حال در این مطلب قصد داریم به معرفی کامل بمب‌های پرسه‌زن ارتش بپردازیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بمب پرسه زن چیست و چه قابلیت‌های دارد؟

سازمان رزم نیروی زمینی ارتش برای اولین بار از پهپادهای سبک‌وزن خود تحت عنوان بمب های پرسه‌زن در رزمایش اقتدار 1402 نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران رونمایی کرد.

بمب پرسه زن چیست و چه قابلیت‌های دارد؟

یگان‌های مستقر در رزمایش روز جمعه موفق شدند با پهپادهای فاتح و سینا اهداف متحرک و ثابت را در فواصل 10 کیلومتری مورد اصابت قراردهند.

این تسلیحات نظامی که دارای سرجنگی 300 تا 1000 گرمی است قادر است علیه اهداف مختلف در رزم‌های زمینی بکار گرفته شود. این بمب‌ها همچنین از مداومت عملیاتی 10 تا 15 دقیقه‌ای بهره می‌برند.

بمب‌های پرسه زن جدید نزاجا مجهز به یک سیستم هوشمند دنباله‌رو هستند. این بمب ها می‌توانند اهداف را از زمان شلیک دنبال کرده و تا زمان اصابت هدف، تعقیب خود را ادامه دهد.

گفتنی‌ست که آزمایش این موشک‌های جدید برای اولین بار در رزمایش روز جمعه با موفقیت انحام شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد بمب پرسه زن فاتح و سینا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر