;
coinex

نسل جدید خودروهای پورشه در سال 2024 ؛ تورم بالا گریبان‌گیر این خودروساز لوکس

افزایش نرخ بهره توسط دولت‌ها باعث شده مشتریان تمایل کمتری به سرمایه گذاری در نسل جدید خودروهای پورشه و دیگر خودروهای لوکس داشته باشند.

کمپانی پورشه گزارش نتایج ۹ ماهه خود را مطابق با پیش‌بینی سالانه منتشر کرد و هشداد داد بخش خودروهای لوکس این شرکت از هزینه‌های بالاتر رنج می‌برد و در عین حال افزایش نرخ‌های بهره موجب شده موجی از بی‌اعتمادی بین مصرف کنندگان ایجاد شود.

مدیر مالی پورشه، لوتز مشکه، در این باره گفته است: «زنجیره تامین این خودروساز لوکس رو به بهبود بود، اما تورم بالا همراه با اوج سرمایه‌گذاری برای خط تولید محصولات جدید برای عرضه در سال ۲۰۲۴ باعث شد هزینه‌های این خودروهای اسپرت همچنان بالا برود.»


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


تورم گریبان‌گیر نسل جدید خودروهای پورشه در سال 2024 شده است

مشکه اظهار کرد که با افزایش شدید نرخ‌های بهره توسط دولت، وضعیتی ایجاد شده که در آن مشتریان تمایلی برای سرمایه‌گذاری در نسل جدید پورشه ندارند.

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا نیز در این باره اظهار نگرانی کرد و گفته با وجود کاهش قابل توجه قیمت‌ خودروهایش، نرخ بهره بالاتر موجب می‌شود مشتریان از خرید خودروهای تسلا اجتناب کنند. به طور کلی، فروش سه ماهه برندهای لوکس به دلیل افزایش تورم و عدم اطمینان اقتصادی کاهش یافته است.

نسل جدید خودروهای پورشه در سال 2024 ؛ تورم بالا گریبان‌گیر این خودروساز لوکس

طبق گزارش منتشر شده توسط خودروساز لوکس پورشه، این شرکت امسال ۲ میلیارد یورو برای تحقیق و توسعه هزینه کرده که بالاترین رقم در یک دوره ۹ ماهه در جهان است. همچنین پورشه از بازدهی ۱۸.۳ درصدی از فروش را با سود عملیاتی ۹ درصدی به ۵.۵ میلیارد یورو در ۹ ماهه اول سال خبر داد.

این کمپانی پانامرا، تایکان، ماکان جدید و نسل جدید خودروهای اسپرت را در سال آینده عرضه می‌کند. به گزارش تکراتو و به نقل از رویترز، تحویل خودروهای اسپرت تمام الکتریکی تایکان با ۱۱ درصد رشد به ۲۷ هزار و ۸۸۵ دستگاه رسیده و این نشان می‌دهد تا حدی چالش‌های زنجیره تامین در ایمن‌سازی برخی از قطعات خودروهای برقی باتری‌دار برطرف شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نسل جدید خودروهای پورشه در سال 2024 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر