;
coinex

دستکاری عملکرد آیفون های قدیمی یقه اپل را گرفت؛ جریمه 2 میلیارد دلاری در انتظار اپل

ظاهرا پرونده شکایت از اپل به دلیل دستکاری عملکرد آیفون همچنان در جریان بوده و احتمالا این شرکت جریمه‌ای سنگین بابت این اقدام خود باید بپردازد.

طبق اعلام دادگاهی مستقر در بریتانیا، پرونده‌ی “باتری‌گیت” اپل همچنان مطرح بوده و بسته نشده است. غول فناوری اهل کوپرتینو، هنوز نتوانسته به شکایت مطرح شده مبنی بر افت عمدی عملکرد گوشی‌های خود به دلیل ترغیب کاربران به خرید محصول جدید را پاسخ دهد و از خود دفاع کند. بر اساس گزارش رویترز، دادگاه تجارت رقابت انگلستان درخواست اپل برای رد دعوای جاستین گوتمن را رد کرده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


جریمه 2 میلیارد دلاری در انتظار اپل به دلیل دستکاری عملکرد آیفون

به گفته دادگاه در بریتانیا، قبل از شروع رسیدگی به این پرونده، برخی مسائل باید حل شوند. فعلا جزئیات این پرونده بیش از حد عمومی بوده و اطلاعات دقیقی در آن وجود ندارد. در صورت صدور حکم، اپل ممکن است به مبلغ دو میلیارد دلار جریمه شود.

اپل رویترز را به بیانیه موجود خود در این زمینه ارجاع داد و این شرکت در پاسخ اظهار داشت: «ما هرگز هیچ کاری را برای کوتاه کردن عمر محصول آیفون یا تضعیف تجربه کاربری به منظور تشویق به خرید محصول جدید انجام نمی‌دهیم.»

دستکاری عملکرد آیفون های قدیمی یقه اپل را گرفت؛ جریمه 2 میلیارد دلاری در انتظار اپل

در آن زمان، مسئله مطرح شده مربوط به کاهش عملکرد آیفون در طول زمان بود. این شرکت اینگونه ادعا داشت که این امر به دلیل کاهش توان و ظرفیت باتری در گوشی‌های قدیمی‌تر بوده و به نفع کاربران بوده تا تلفن‌های آن‌ها دیرتر خاموش شود و عمر باتری بیشتری در طول روز داشته باشد.

اپل در حال حاضر شفافیت و کنترل بیشتری را درباره سلامت باتری فراهم می‌کند. همچنین، از سری آیفون ۱۵ به بعد، اپل به کاربران اجازه می‌دهد تا  گوشی خود را تا حدود ۸۰٪ شارژ کرده و عمر باتری آیفون خود را طولانی‌تر کنند. ویژگی‌های دیگر شامل تنظیمات شارژ بهینه‌سازی شده است که رفتار شارژ شبانه را به طور هوشمند کنترل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد دستکاری عملکرد آیفون توسط اپل چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: 9to5mac

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر