;
coinex

کیبورد و ماوس اپل با پورت لایتنینگ عرضه می‌شوند؛ هنوز از USB-C خبری نیست

اپل در رویداد Scary Fast از کامپیوتر همه کاره iMac با تراشه M3 رونمایی کرد. اما نکته قابل توجه این است که لوازم جانبی آن، از جمله کیبورد و ماس اپل همچنان به پورت لایتنینگ مجهز هستند. این در حالی‌است که شایعات قبلی از وجود پورت USB-C خبر داده بودند.

کمپانی اپل صبح امروز، رویداد بزرگ اسکری فست را با تم هالوین برگزار کرد. در این رویداد، نسل جدید مک بوک پرو 14 و 16 اینچی با سری جدید تراشه M3 معرفی شدند. جالب اینجاست که رویداد معرفی مک بوک پرو با آیفون 15 پرو مکس ضبط شده است.

نکته مهم دیگری که توجه بسیاری را به خود جلب کرد، پورت لایتنینگ در آی مک و لوازم جانبی آن بود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


کیبورد و ماوس اپل همچنان با پورت لایتنینگ

طی ماه‌‌های اخیر، اخبار و شایعات زیادی پیرامون iMac با پردازنده M3 منتشر می‌شد که به وجود پورت USB-C در مجیک کیبورد، مجیک ماوس و مجیک ترک پد اشاره می‌کردند. اما برخلاف انتظارات قبلی، این لوازم جانبی اپل همچنان به پورت لایتنینگ مجهز هستند.

کیبورد و ماوس اپل همچنان با پورت لایتنینگ
کامپیوتر همه کاره iMac با تراشه M3

این تصمیم اپل مبنی بر استفاده از درگاه Lightning در Magic Keyboard ،Magic Mouse و Magic TrackPad بسیار قابل توجه است؛ چون این کمپانی قرار بود دستگاه‌های خود را به پورت USB-C مجهز کند. همان‌طور که می‌دانید، گوشی‌های آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس از درگاه یو اس بی سی بهره می‌برند. جدیدترین مدل‌های آیپد، ریموت سیری برای اپل تی‌وی، نسل دوم ایرپاد پرو و اپل پنسل هم از پورت USB-C برخوردار شده‌اند.

به غیر از کیبورد و ماوس اپل که آی مک جدید را همراهی می‌کنند، گجت‌های دیگری مثل ایرپاد، ایرپاد مکس و آیفون SE هم از پورت لایتنینگ استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

منبع: macrumors

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر