;
coinex

نتیجه بنچمارک پردازنده M3 Max منتشر شد؛ ادعای اپل تا چه اندازه درست است؟

نتیجه بنچمارک پردازنده M3 Max توسط Geekbench منتشر شد. این پردازنده جدید اپل نسبت به نسل قبل پیشرفت محسوسی را تجربه کرده است.

نتایج اولیه برای تراشه M3 Max اپل در پایگاه داده Geekbench 6 امروز منتشر شد، که نگاهی به عملکرد پردازنده می‌اندازد. بر اساس شناسه مدل “Mac15,9” که نشان داده شده است، نتایج به نظر می‌رسد برای مک‌بوک پرو 16 اینچی جدید باشد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نتیجه بنچمارک پردازنده M3 Max

اپل در رویداد Scary Fast جدیدترین چیپ‌های سری M خود، یعنی M3، M3 Pro و M3 Max را معرفی کرد. این چیپ‌های جدید با معماری ۳ نانومتری ساخته شده‌اند که برای یک کامپیوتر شخصی برای اولین بار استفاده می‌شود. این بدان معناست که آن‌ها سریع‌تر و با کارایی بیشتری نسبت به چیپ‌های قبلی سری M هستند. حال، گیک‌بنج نتایج بنچمارک تراشه M3 Max را منتشر کرده که در ادامه بیشتر آن را بررسی خواهیم کرد.

بالاترین امتیاز چند هسته‌ای برای M3 Max با پردازنده 16 هسته‌ای در حال حاضر 21084 است. اگر این نتیجه اولیه دقیق باشد، این بدان معناست که سرعت تراشه M3 Max تقریباً به همان اندازه سرعت تراشه M2 Ultra است که امتیاز چند هسته‌ای برابر با 21182 را کسب کرده بود.

طبق وبسایت گیک‌بنچ، M3 Max در مک‌بوک پرو 16 اینچی جدید حدود 45٪ سریع‌تر از تراشه M2 Max در مک‌بوک پرو 16 اینچی نسل قبلی است. این در محدوده ادعای اپل است که گفته بود M3 Max تا 50٪ سریع‌تر از M2 Max است.

امتیازهای چند هسته‌ای Geekbench 6 برای عملکرد پردازنده به شرح زیر است:

  • M2 Ultra: 21182 (مک پرو، میانگین)
  • M3 Max: 21084 (مک‌بوک پرو 16 اینچی، بالاترین امتیاز تاکنون)
  • M2 Max: 14495 (مک‌بوک پرو 16 اینچی، میانگین)
  • M1 Max: 12185 (مک‌بوک پرو 16 اینچی، میانگین)
  • M3: 11836 (مک‌بوک پرو 14 اینچی، بالاترین امتیاز تاکنون)

نتیجه بنچمارک پردازنده M3 Max

با استفاده از فرآیند 3 نانومتری TSMC ساخته شده، M3 Max دارای پردازنده 16 هسته‌ای با 12 هسته عملکرد و 4 هسته کارایی است. همچنین دارای GPU 40 هسته‌ای است و می‌تواند با حافظه یکپارچه تا 128 گیگابایت پیکربندی شود.

مک‌بوک پرو 16 اینچی جدید با تراشه M3 Max با قیمت 3499 دلار در آمریکا شروع می‌شود، در حالی که مک استودیو با تراشه M2 Ultra با قیمت 3999 دلار شروع می‌شود، بنابراین می‌توانید عملکرد مشابه را با مک‌بوک پرو 16 اینچی جدید با قیمت کمتری دریافت کنید و نیازی به تهیه نمایشگر، صفحه کلید و ماوس خود ندارید.

نتایج اولیه Geekbench 6 برای تراشه استاندارد M3 امروز منتشر شد که نشان می‌دهد تا 20٪ سریع‌تر از تراشه استاندارد M2 است. طبق نتایج بنچمارک‌های منتشر شده، پردانزده‌های جدید اپل عملکرد خوبی از خود نشان دادند، اما عملکرد در دنیای واقعی ممکن است متفاوت باشد.

مدل‌های جدید مک‌بوک پرو در حال حاضر قابل سفارش هستند و بیشتر کانفیگ‌ها در تاریخ 7 نوامبر به مشتریان تحویل داده می‌شوند و در فروشگاه‌ها عرضه می‌شوند؛ اما پیکربندی‌های M3 Max از چند روز دیگر در دسترس خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد بنچمارک پردازنده M3 Max چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: macrumors

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر