;
coinex

ساعت پخش سریال سرزمین مادری از شبکه تماشا [+خلاصه داستان]

مجموعه پربیننده‌ی سرزمین مادری ساخته‌ی کمال تبریزی، علاوه بر شبکه سه از شبکه تماشا نیز روی آنتن می‌رود. برای اطلاع از ساعت پخش سریال سرزمین مادری از شبکه تماشا با ما همراه شوید.

سریال سرزمین مادری به قلم علیرضا طالب‌زاده به نگارش درآمده که داستانی تاریخی را روایت می‌کند. این مجموعه در 66 قسمت 50 دقیقه‌ای، به تهیه‌کنندگی محمد مسعود ساخته شده است.

اگر از علاقه‌مندان سریال‌های تاریخی هستید، می‌توانید سریال سرزمین مادری را از شبکه سه و شبکه تماشا دنبال کنید. در ادامه، ساعت پخش سریال سرزمین مادری از شبکه تماشا، زمان تکرار و خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی را با شما به اشتراک می‌گذاریم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ساعت پخش سریال سرزمین مادری از شبکه تماشا

بر اساس جدول پخش شبکه تماشا، زمان پخش سریال سرزمین مادری از شبکه تماشا، پنج‌شنبه و جمعه‌ ساعت 24:00 است. لازم به ذکر است شبکه تماشا ساعتی برای پخش تکرار سریال سرزمین مادری در نظر نگرفته؛ اما معمولا شبکه تماشا، چند قسمت از شبکه ۳ عقب‌تر است. اگر موفق به تماشای یک قسمت از این مجموعه جذاب از شبکه سه نشدید، می‌توانید از شبکه تماشا آن را دنبال کنید.

پخش تکرار سریال سرزمین مادری
ساعت پخش سریال سرزمین مادری از شبکه تماشا

سریال سرزمین مادری در ابتدای پخش با اعتراض بختیاری‌ها روبه‌رو شد و پس از آن، جلسات متعددی برای دلجویی از بختیاری‌ها از طرف صداوسیما صورت گرفت. سریال «سرزمین مادری» مجموعه‌ای تاریخی است که با نگاه نو به روایت وقایع سیاسی ایران از دهه بیست تا پیروزی انقلاب اسلامی می‌پردازد و از پربازیگرترین سریال‌های تاریخ تلویزیون به شمار می‌آید.

زمان پخش تکرار سریال سرزمین مادری
زمان پخش تکرار سریال سرزمین مادری

در این سریال، شهاب حسینی، علی شادمان، جواد عزتی، بابک حمیدیان، الهام حمیدی، امیر آقایی، مهدی شادمان، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، محسن تنابنده، پژمان بازغی، شبنم قلی‌خانی، ثریا قاسمی، مرحوم پرویز پورحسینی، حسین محجوب، فرهاد قائمیان، هنگامه قاضیانی، حسن پورشیرازی، جعفر دهقان، فرشته صدرعرفایی، علیرضا خمسه، میترا حجار، رضا کیانیان، هومن سیدی، سام درخشانی، سعید راد، لیلا زارع، مهران رجبی، ترلان پروانه، ارسلان قاسمی، پریوش نظریه، حسین مهری، محمود بنفشه‌خواه، کوروش سلیمانی، شهرام قائدی، امیرحسین آرمان، مرحوم حسین محب‌اهری، مهرداد ضیایی، صالح میرزاآقایی، رضا بنفشه‌خواه و ده‌ها بازیگر مطرح دیگر ایفای نقش کرده‌اند.

خلاصه داستان سریال سرزمین مادری

پس از پرداختن به ساعت پخش سریال سرزمین مادری از شبکه تماشا سراغ قصه‌ی این مجموعه تاریخی سیاسی خانوادگی می‌رویم که به بررسی تاریخ سیاسی-اجتماعی ایران از سال ۱۳۲۰ تا پیروزی انقلاب ۱۳۵۷ ایران در بستر زندگی یک پسربچه می‌پردازد که در قالب سه فصل برای پخش آماده شده‌ است.

ساعت پخش سریال سرزمین مادری از شبکه تماشا

در خلاصه داستان سریال سرزمین مادری آمده است: «در فصل اول سریال، کودکی رهی که شخصیت اصلی سریال است به تصویر کشیده می‌شود. رهی بعد از بمباران دهکده محل سکونت‌شان توسط نیروهای متفقین، از زیر آوار بیرون کشیده می‌شود. رهی پس از چند روز مراقبت توسط مادرش راهی تهران می‌شود. سال‌ها بعد او در یک خانواده توده‌ای بزرگ می‌شود، اما بر اثر وقوع ماجراهایی او به یک خانواده درباری سپرده می‌شود. در این خانواده است که او رفته رفته به هویت خود پی می‌برد. همین باعث می‌شود به یک خانواده دیگر که مذهبی هستند، سپرده شود؛ اما این پایان ماجراهای او و اطرافیانش نیست و این سریال خاص پر از اتفاق‌های جذاب است.»

کارگردان سریال سرزمین مادری

زمان پخش سریال سرزمین مادری

کمال مصفای تبریزی، در پنجم مهر ماه سال ۱۳۳۸ در تهران به دنیا آمد. تبریزی فارغ‌التحصیل رشته‌ی سینما و تلویزیون از دانشگاه هنر است.

این کارگردان مطرح از ۲۶ سالگی، فعالیت حرفه‌ای خود را با عنوان دستیاری کارگردان فیلم هویت، ساخته ابراهیم حاتمی کیا شروع کرد. او سال ۱۳۶۶ نخستین فیلم مستقل خود را ساخت. او کارنامه‌ی هنری پرباری دارد و تا کنون جوایز داخلی و خارجی بسیاری دریافت کرده است.

کمال تبریزی در رشته‌های تدوین، تهیه و تولید، صحنه و لباس، فیلم‌برداری، فیلمنامه و کارگردانی فعالیت می‌کند. جالب است بدانید او یکی از دانشجویان شرکت‌کننده در ماجرای اشغال سفارت آمریکا در ایران به عنوان عکاس و فیلمبردار بوده است.

از آثار ماندگار کارنامه هنری کمال تبریزی می‌توان لیلی با من است، فرش باد، مارمولک، مهر مادری، امکان مینا، همیشه پای یک زن در میان است و ما همه با هم هستیم را نام برد.

سوالات متداول

کدام بازیگرها در سریال سرزمین مادری نقش‌آفرینی کرده‌اند؟

در این سریال شهاب حسینی، علی شادمان، جواد عزتی، بابک حمیدیان، الهام حمیدی، امیر آقایی، مهدی شادمان، نیکی کریمی، محمدرضا فروتن، محسن تنابنده، پژمان بازغی، شبنم قلی‌خانی، ثریا قاسمی، مرحوم پرویز پورحسینی، حسین محجوب، فرهاد قائمیان، هنگامه قاضیانی، حسن پورشیرازی، جعفر دهقان، فرشته صدرعرفایی، علیرضا خمسه، میترا حجار، رضا کیانیان، هومن سیدی، سام درخشانی، سعید راد، لیلا زارع، مهران رجبی، ترلان پروانه، ارسلان قاسمی، پریوش نظریه، حسین مهری، محمود بنفشه‌خواه، کوروش سلیمانی، شهرام قائدی، امیرحسین آرمان، مرحوم حسین محب‌اهری، مهرداد ضیایی، صالح میرزاآقایی، رضا بنفشه‌خواه و ده‌ها بازیگر مطرح دیگر نقش‌آفرینی کردند.

سریال سرزمین مادری چند قسمتی است؟

سریال سرزمین مادری در 66 قسمت 50 دقیقه‌ای، به کارگردانی کمال تبریزی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی ساعت پخش سریال سرزمین مادری از شبکه تماشا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سریال جذاب و خوبی است.

    پاسخ