coinex
راهنمای خرید تکراتو

ویژگی‌ های هوش مصنوعی مولد موتور جستجوی گوگل ؛ انتشار برای 120 کشور جدید

هوش مصنوعی مولد در موتور جستجوی گوگل در دسترس 120 کشور / ناحیه جدید قرار گرفت. در ادامه برخی از مهمترین ویژگی های هوش مصنوعی مولد موتور جستجوی گوگل را معرفی می‌کنیم.

شرکت گوگل در سالی که گذشت، قدرت هوش مصنوعی مولد گوگل را روی موتور جستجو امتحان کرد تا به مردم کمک کند با سرعت و کیفیت بیشتری مطالب مورد نظر خود را پیدا کنند. شما به کمک Search Generative Experience (SGE) خلاصه‌های کوتاهی مبتنی بر هوش مصنوعی دریافت می‌کنید که اطلاعات مفیدی در مورد موضوع جستجو در اختیار شما قرار می‌دهد.

علاوه‌براین، زبان‌های جدیدی به هوش مصنوعی مولد گوگل اضافه شده و همین موضوع کار با آن را برای افراد غیر انگلیسی زبان راحت‌تر کرده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


ویژگی‌ های هوش مصنوعی مولد موتور جستجوی گوگل

از ویژگی‌ های هوش مصنوعی مولد در موتور جستجوی گوگل می‌توان به امکان دسترسی به گسترۀ وسیعی از اطلاعات با نقطه‌ نظرات متفاوت اشاره کرد. با استفاده از Search Generative Experience (SGE) لینک‌های بیشتری به کاربر نمایش داده می‌شود و این لینک‌ها به منابع گسترده‌تری متصل هستند. همین موضوع فرصت‌های جدیدی برای کشف محتواهای جدید فراهم می‌کند.

ویژگی‌ های هوش مصنوعی مولد موتور جستجوی گوگل

این شرکت همان‌طور که دائما به دنبال بهبود هوش مصنوعی است، توانسته‌ به صورت بین‌المللی و خارج از ایالات متحده، در کشورهای ژاپن و هند نیز استفاده از این هوش مصنوعی را گسترش دهد. تا کنون بیشتر بازخوردها در هر سه کشور مثبت بوده است. مردم برای موضوعات پیچیده‌ای که معمولا به دنبال جستجوی آنها نمی‌روند از هوش مصنوعی مولد گوگل استفاده می‌کنند و آن را مفید می‌دانند.

در حال حاضر Search Generative Experience (SGE) در بیش از 120 کشور و منطقۀ جدید با پشتیبانی از چهار زبان جدید راه‌اندازی شده است. از جمله ویژگی‌ های هوش مصنوعی مولد موتور جستجوی گوگل می‌توان به پیگیری ساده‌تر، کمک به ترجمه مبتنی بر هوش مصنوعی و کمک به کارهایی مثل کدنویسی اشاره کرد.

هوش مصنوعی مولد موتور جستجوی گوگل با قابلیت پشتیبانی از چهار زبان جدید در بیش از 120 کشور

Search Labs و SGE به زبان انگلیسی در بیش از 120 کشور و منطقۀ جدید در سراسر جهان، از جمله مکزیک، برزیل، کره جنوبی، اندونزی، نیجریه، کنیا و آفریقای جنوبی در دسترس کاربران قرار می‌گیرند.

علاوه‌براین، چهار زبان اسپانیایی، پرتغالی، کره‌ای و اندونزیایی نیز به زبان های هوش مصنوعی مولد موتور جستجوی گوگل اضافه شدند. برای مثال اگر اسپانیایی زبان هستید و در ایالات متحده زندگی می‌کنید، حال می‌توانید از هوش مصنوعی مولد گوگل با زبان مادری خود استفاده کنید.

ویژگی‌ های هوش مصنوعی مولد موتور جستجوی گوگل

اگر قصد دارید این هوش مصنوعی را برای اولین بار امتحان کنید می‌توانید از Search Labs استفاده کنید که در حال حاضر در گوگل اپ (اندروید و iOS) و نسخه دسکتاپ کروم در دسترس است. بعد از اینکه در Search Labs ثبت نام کردید گزینۀ آزمایش SGE را فعال کنید. این قابلیت در کشورهای جدید از طریق نسخه دسکتاپ کروم در دسترس است و از هفتۀ آینده از طریق گوگل اپ نیز فعال خواهد شد.

در آزمایش هوش مصنوعی مولد گوگل مشخص شد که مردم از امکان پرسیدن سوال‌هایی که در ادامۀ هم می‌آیند استقبال می‌کنند. این روش یک راه طبیعی برای دستیابی به اطلاعات جدید و عمیق‌تر شدن در موضوع است. شرکت گوگل در حال حاضر به دنبال یک روش جدید است تا کاربران بتوانند سوالات مربوط به هم را مستقیما در صفحه نتایج گوگل بپرسند. وقتی در حال جستجوی یک موضوع هستید به راحتی می‌توانید سوالات قبلی و نتایج جستجوی خودتان را مشاهده کنید، مثل Search ads که در جایگاه‌های تبلیغاتی اختصاصی در سرتاسر صفحه نمایش داده می‌شوند.

شاید عبارت «چطور با بیگل خودم بدوم؟» را جستجو کرده باشید و حال می‌خواهید بپرسید «چطور با او به کوهنوردی بروم؟». فقط کافی‌است سوال خود را تایپ کنید و اجازه دهید این کنجکاوی راهگشای شما باشد. این ویژگی هوش مصنوعی مولد که در موتور جستجوی Google قرار گرفته، در هفته‌های آینده به روزرسانی می‌شود. ابتدا به زبان انگلیسی در ایالات متحده در دسترس قرار می‌گیرد و کم‌کم در کشورهای دیگر هم راه‌اندازی خواهد شد.

بررسی قابلیت ترجمه در هوش مصنوعی مولد گوگل

گاهی ترجمه از زبانی به زبان دیگر نیاز به کمی حدس زدن دارد. مثلا یک کلمه در زبان مقصد می‌تواند چندین معنی داشته باشد که ابزارهای ترجمه استاندارد نمی‌توانند تمام این معانی را تشخیص دهند. فرض کنید می‌خواهید عبارت « is there a tie» را از انگلیسی به اسپانیایی ترجمه کنید. کار ساده‌ای به نظر می‌رسد اما ممکن است کلمۀ tie به کراوت یا مسابقۀ بدون برنده اشاره داشته باشد.

ویژگی‌ های هوش مصنوعی مولد موتور جستجوی گوگل

خوشبختانه هوش مصنوعی مولد گوگل به شما کمک می‌کند تا از بروز چنین ابهاماتی جلوگیری کنید. به زودی اگر از موتور جستجو بخواهید عبارتی را ترجمه کند که در آن کلماتی با بیش از یک معنی وجود دارد، می‌‌بینید که زیر آن عبارات خط کشیده شده است. با کلیک بر روی هر کلمه می‌توانید معنی خاصی که مد نظرتان هست را انتخاب کنید. احتمالا این گزینه برای کلماتی که نیاز به تعیین جنسیت دارند نیز فعال می‌شود. این ویژگی هوش مصنوعی مولد موتور جستجوی گوگل در زمینۀ ترجمه به زودی در اسپانیا برای ترجمه از زبان انگلیسی به اسپانیایی عرضه خواهد شد و در آینده‌ای نزدیک دیگر زبان‌ها و کشورها را نیز پوشش خواهد داد.

نمایش تعاریف مربوط به برنامه‌نویسی و سلامت در هوش مصنوعی مولد گوگل

در ماه آگوست یک روش تعاملی جدید برای مشاهده تعاریف مربوط به مباحث آموزشی مثل علوم، اقتصاد و تاریخ در خلاصه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مولد گوگل اضافه شد. این قابلیت در حال حاضر به حوزه‌های دیگری مثل برنامه‌نویسی و سلامت نیز گسترش پیدا کرده است. در جستجوهای مرتبط با این موضوعات بعضی کلمات مشخصی را می‌بینید که با نگهداشتن نشانگر موس بر روی آنها تعریفشان نمایش داده می‌شود. این به روزرسانی در ماه آینده به زبان انگلیسی در ایالات متحده اجرا خواهد شد و به زودی در کشورها و به زبان‌های بیشتری در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

هوش مصنوعی مولد گوگل در ماه‌های گذشته به پیشرفت‌های بسیاری رسیده است و با ساده‌تر کردن فرآیند جستجوی موضوعات اطلاعات بیشتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با اینکه بسیاری از این به روز‌رسانی‌ها هنوز در تمام کشورها در دسترس نیست اما تا آینده‌ای نزدیک همه مردم می‌توانند با استفاده از ویژگی‌های منحصربه‌فرد هوش مصنوعی موتور جستجوی Google نیازهای خود را برطرف کنند.

بیشتر بخوانید:

منبع: google

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر