coinex
otetmarket
خرید بلیط هواپیما

اپل پردازنده سیگنال تصویر (ISP) داخلی خودش را برای گوشی‌‌های آیفون می‌سازد

توسعه پردازنده سیگنال تصویر (ISP) داخلی آیفون‌ یکی از جدیدترین تغییراتی است که شرکت اپل در این محصولات اعمال می‌کند. ظاهرا شرکت اپل به منظور بهبود قابلیت دوربین آیفون‌ها این تغییر را انجام می‌دهد.

یکی از مشاوران چینی این شرکت در آخرین صحبت‌های خود به ارزیابی طراحی Image signal processor (ISP) توسط طراحان اپل اشاره کرد.

انتظار می‌رود این تراشه سفارشی که توسط TSMC ساخته می‌شود در نیمه دوم سال 2026 وارد تولید انبوه شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


توسعه پردازنده سیگنال تصویر (ISP) داخلی آیفون

برای کاربرانی که با این تکنولوژی آشنا نیستند باید بگوییم که Image signal processor (ISP) در عکاسی با گوشی‌های هوشمند نقش بسیار مهمی دارد. این تراشه داده‌های تصویر خام دوربین‌ها را پردازش می‌کند و با انجام اقداماتی آنها را به تصاویری با کیفیت تبدیل می‌کند.

توسعه پردازنده سیگنال تصویر (ISP) داخلی آیفون

این اقدامات شامل پردازش HDR، تنظیم نوردهی، وضوح تصویر، از بین بردن پیکسل‌ها، کاهش نویز، تصحیح رنگ سفید، اصلاح انحراف لنز و بعضی موارد دیگر می‌شود.

در حال حاضر شرکت اپل از پردازنده سیگنال تصویر (ISP) سونی استفاده می‌کند. با این حال توسعه پردازنده سیگنال تصویر (ISP) داخلی آیفون‌ کنترل بر فرآیند تبدیل و پردازش تصویر را بیشتر خواهد کرد.

این اطلاعات هنوز به صورت رسمی توسط شرکت اپل تایید نشده‌اند و باید در سال‌های آینده منتظر رونمایی از این تکنولوژی در محصولات اپل بمانیم.

بیشتر بخوانید:

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر