;
coinex

یوتیوب و متا متهم به جاسوسی از کاربرانشان شدند

یک شهروند ایرلندی به دنبال سیاست‌های جدید برای مقابله با ادبلاکرها، یوتیوب و متا را متهم به جاسوسی از کاربران کرد و آنها را به دادگاه کشاند.

یوتیوب مدتی پیش اعلام کرد که قصد دارد مسدودکننده‌های تبلیغات یا ادبلاکرها را در این پلتفرم شناسایی و محدود کند. اکنون یک شهروند ایرلندی ادعا می‌کند که یوتیوب با استفاده از ردیابی غیرقانونی برای شناسایی مسدودکننده‌های تبلیغات، از شهروندان اتحادیه اروپا جاسوسی می‌کند. او همچنین از متا به‌دلیل جمع‌آوری اطلاعات کاربران بدون مجوز شکایت کرده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


یوتیوب و متا متهم به جاسوسی از کاربرانشان شدند

یک شهروند ایرلندی به دنبال سیاست‌های جدید یوتیوب برای مقابله با ادبلاکرها و جمع‌آوری اطلاعات در پلتفرم‌های متا، این دو شرکت را به دادگاه کشانده  و یک مشاور حفظ حریم خصوصی در حال بررسی اتهامات جنایی علیه این دو شرکت در اروپا است.

طبق گزارش سایت The Register، الکساندر هانف طبق قانون سوءاستفاده‌های رایانه‌ای ایرلند، شکایت خود را علیه این دو کمپانی ثبت کرده است. کارشناس حفظ حریم خصوصی این پرونده اعلام کرده که هانف قصد دارد بیانیه کیفری خود را به پلیس ملی ایرلند ارائه دهد. طبق آخرین گزارش‌ها، پلیس شکایت او را قبول کرده و درخواست اطلاعات تکمیلی نموده است.

این مرد ایرلندی مدعی شده که یوتیوب به منظور شناسایی مسدودکننده‌های تبلیغات، از ردیابی غیرقانونی استفاده کرده و از شهروندان اروپا جاسوسی می‌کند.

یوتیوب و متا متهم به جاسوسی از کاربرانشان شدند

به علاوه، وی یک شکایت مدنی علیه سیستم شناسایی مرورگر یوتیوب را به کمیسیون حفاظت از داده‌های ایرلند ارائه کرده و مرجع نظارتی از گوگل انتظار دارد به ادعاهای هانف پاسخ دهد.

در گفت‌وگو با سایت The Register، هانف اظهار داشت:

«من اقدام اخیر یوتیوب را نوعی جاسوس‌افزار می‌دانم که به‌عنوان فناوری نظارت، بدون اطلاع یا اجازه من دستگاهم را رهگیری می‌کند. یوتیوب توجه نمی‌کند که تبلیغات در مرورگر من بارگیری می‌شود یا توسط یک ادبلاکر مسدود می‌گردد؛ این پلتفرم رفتار من را کاملاً زیر نظر دارد. با آنکه سازمان‌های اتحادیه اروپا در اجرای دستورالعمل حریم خصوصی الکترونیکی همیشه ضعیف عمل کرده‌اند، اما من تصمیم دارم که مسیر شکایت کیفری را دنبال کنم.»

یوتیوب چند وقت پیش علیه ادبلاکرها اعلام جنگ کرد و البته این تهدید جواب داد و  هزاران نفر اد بلاکرها را پاک کردند. ممنوعیت ادبلاکرها در یوتیوب به این شکل است که اگر کاربری از ابزار‌های دور زدن تبلیغات استفاده کند، ویدیویی که در حال تماشای آن است متوقف می‌شود و این پیام برایش نمایش داده می‌شود: «video playback is blocked unless YouTube is allowlisted or the ad blocker is disabled» در واقع این پیام از شما درخواست می‌کند که ابزار‌های بلاک کننده تبلیغات را غیر فعال کنید تا بتوانید ویدیو را ببینید.

هانف ادعا می‌کند که متا به‌طور غیرقانونی در طول حداقل پنج سال گذشته، یعنی از زمان اجرای قانون GDPR، اطلاعات کاربران را برای تبلیغات رفتاری هدفمند جمع‌آوری و پردازش کرده است. او گفته که در این شرکت در طول این بازه زمانی، داده‌های او را به‌طور غیرقانونی رصد کرده تا رفتارش را تحت نظارت قرار دهد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره اتهام جاسوسی علیه یوتیوب و متا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر